Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 752 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:13 | |
![]() | Men jag har väl ändå aldrig sagt att man måste dricka som tonåring? Jag skulle vara jätteglad om hon avstod från det men ser ingen större fara i det heller som det är nu eftersom der sker så sällan. Och jag vet genom mitt jobb med ungdomar att det är tämligen vanligt var och varannan helg att ungdomar dricker så jag tycker hon tillhör den bättre skaran. Sen vill jag bara påpeka att vi äger inte våra barn. De är fria individer som måste få vara med och ta beslut. Vi försöker resonera oss fram till beslut i min familj. Jag tror inte ett barn kan gå under mina regler till samma dag det fyller 18 och då helt plötsligt börja ta egna beslut när det aldrig har fått prova på hur det känns. Sen så är min dotter 17 som jag nämnt. Hon fick iofs gå på fest även som 15-åring men då hade jag mer koll och ringde andra föräldrar till barn som de skulle till eller de som skulle med så vi var överens om hemmatider och vem som skulle hämta. Och vem har sagt något om att ränna på stan? jaja,,vi kan sluta diskutera barnuppfostran nu. Jag är tämligen övertygad om att min dotter är som tonåringar över lag och jag är också säker på att hon lär sig mer genom att få ta egna beslut och om misstag sker så lär hon sig av det. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:13 | |
![]() | Vilka tråkiga erfarenheter alla verkar ha. Jag ser fler alternativ än att glida runt utan kontroll och att vara inlåst. Känns hemskt att säga det men jag tror delvis saker som föräldrarnas utbildningsnivå, sociala status osv spelar in. Det handlar inte alls bara om uppfostran och olika sätt att ha koll. Det handlar mycket om vad man förmår ge sina barn. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:16 | |
![]() | Det är ju du som inte ser andra alternativ larvbrud. Du förutsätter ju tex att mitt barn som går på fester och inte sitter hemma är ett barn som driver runt utan kontroll. Så jag undrar vem som ser lite svartvitt på frågan om inte du? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:16 | |
![]() | Tydligen så funkar inte föräldrars utbildningsnivå och sociala status så där klockrent med tanke på krökandet i lågstadiet i din umgängeskrets. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:17 | |
![]() | Kanske inte äger sina barn men har yttersta ansvaret. Jag tycker också man kan låta barnen bestämma själva och ta vissa risker. Baserat på att man tror att de är förnuftiga, inte baserat på att de inte lyssnar. Bedömer man inte att det är farligt att de festar eller dricker så är det väl inget problem. Det löjliga är att inge förälder som skulle låta sitt barn röka hasch med samma motivering skulle komma undan i detta forum. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:19 | |
![]() | "Tydligen så funkar inte föräldrars utbildningsnivå och sociala status så där klockrent med tanke på krökandet i lågstadiet i din umgängeskrets." Det var mestadels barnen från den fula stadsdelen. Träffade dem i stallet :) | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:21 | |
![]() | Så fördomsfull du är larvbrud! Tror du på fullaste allvar att alla som inte är höginkomstagare eller bor i betonggetto är barn utan ansvarstagande föräldrar som låter sina barn supa och springa runt utan kontroll? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:21 | |
![]() | Aha, så då bockar vi av stallet som en farlig plats. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:24 | |
![]() | Haha grundsnygg,,jag som trodde det var välartade barn som har en hobby som håller till i stallet. Attan så fel jag hade. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:25 | |
![]() | BrokenString: Det är inte enbart fördomar, det ligger något i det också. Eller tror du barn till de som har det sämst har det bäst och inte flyter runt? Bara en sån sak som att ha råd med en hobby... Jag skrev så för att poängtera att det är skillnader på olika föräldrar och att de har olika mycket resurser att lägga ned och olika mycket att erbjuda sina barn. Givetvis finns massor av tonåringar till rika och högutbildade som lämnas ensamma med barskåpet när föräldrarna åker på tillställning. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:26 | |
![]() | Grundsnygg :D | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:26 | |
![]() | Larvbrud i min värld och i min människosyn så är det bara fördomar att uttala sig så. Skrämmande syn! | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:27 | |
![]() | Som jag ser det från insidan av bardisken så är det ungdomar med god ekonomi som krökar hårdast. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:29 | |
![]() | Barn som har det sämst?? Hur menar du larvbrud? På vilket sätt räknar du att ha det sämst? Är det att inte ha tillräckligt med pengar till prylar eller hobby? Herregud det finns andra sätt att bry sig, vara en bra förälder eller ha nära relation med sina barn. Så trångsynt kan du väl ändå inte vara att du tror det är pengar som styr hur barnen blir? | |
| Robbanhof - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:33 | |
![]() | Alkoholproblemen skär som kallt stål genom alla samhällsklasser. Det är en jämställd drog på det viset. :-( | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:35 | |
![]() | Ni frågade vad man skulle göra för att hålla sina barn hemma... Det finns inget svar på det som kan tillämpas på alla. Jag svarade att det delvis kan underlätta om man har mer att erbjuda. Jag skrev utbildningsnivå, broken. Har inte enbart talat om pengar. Vissa saker kan man koppla till social status tror jag. Bor man i ett skitdåligt område och lever på existensminimum tror jag det är svårare att erbjuda vissa upplevelser. Kan bli svårt att erbjuda trygghet nära hemmet om man bor i ett otryggt bostadsområde. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:38 | |
![]() | Jag har inte frågat hur man ska hålla sina barn hemma. Jag frågade hur man skulle kontrollera dom. Att ditt alternativ var att hålla de hemma hade jag inte räknat med. Trodde helt enkelt inte att någon förväntade sig att ens 17-åring sitter hemma hos mamma å pappa kväll efter kväll. Jag skulle bli bra mycket mer orolig för hennes hälsa om hon gjorde det kan jag lova. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:40 | |
![]() | Oj, så nu är det töntigt att vara hemma. Moget. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:46 | |
![]() | Men herregud har jag skrivit att det är töntigt?? Jag menar att om min dotter på 17 år sitter hemma kväll efter kväll utan att träffa vänner, sin pojkvän, gå och fika, shoppa, gå på hockey, dansa eller allt annat som hon gillar att göra på sin fritid skulle jag bli orolig att hon inte mår bra på något sätt. Det är väl ändå inte mer vanligt att en tonåring är hemma hos sin mamma å pappa varje kväll? Då skulle jag mer se det som att hon har problem med att släppa taget och utvecklas mot att bli vuxen. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-23 19:47 | |
![]() | För en gång skull så tycker jag Broken String är vettig. | |