Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 659 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pseudonymf | 2010-05-06 10:21 | |
![]() | Mamma, Hasse, Pappa, Styvmor... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-05-06 10:35 | |
![]() | Shooo breee.... =) | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 10:39 | |
![]() | Jag skulle bli förolämpad om mina barn kallade mej vid namn helt plötsligt. Skulle kännas som de ville ta avstånd från mej. Älskar att höra ordet mamma, mammi och älskling:-) | |
| Maja G | 2010-05-06 11:16 | |
![]() | Håller med BrokenString...Skulle vara väldigt konstigt om boysen kallade mig för något annat än mamma eller morsan! OT: Gillar inte att bli kallad för kärringen,mamma,tanten eller nåt annat från min man..Mitt namn eller älskling går bra:) | |
| EttanPortion | 2010-05-06 11:50 | |
![]() | Förstår verkligen inte var förolämpningen ligger? Opersonligt pratar många om, det är väl mer personligt att tilltala med en persons tilltalsnamn? | |
| Tess 08 | 2010-05-06 11:56 | |
![]() | Förstår precis vad du menar Ettan! Tycker att det är rätt respektlöst av de som skriver så. Att inte kunna tänka sig in i tillfällen/personer som faktiskt tycker det är ok eller tom bra. För min egen del (som jag skrivit här) blir det oftast mamma eller mormor (om barnen är med). Mina barn kallar mig mamma oftast och det gör ofta sambon också. | |
| clullanc | 2010-05-10 00:23 | |
![]() | Mamma och pappa! Kommer nog aldrig bli så vuxen att jag kallar dem vid deras namn. .) | |
| clubcuecas | 2010-05-10 01:47 | |
![]() | Väldigt många som säger att det är otrevligt att tilltala föräldrarna vid deras namn?! Tror det kan ha att göra med vart i samhällsskiktet man befinner sig. Det jag minns från att jag var liten (ca 7-8 år) är att hon uppmuntra mig när hennes väninna vad med ute på något köpcentra att det nämligen var bra att jag sa hennes namn iom att det anses vara "fint" att göra så. :) Ligger något i det faktiskt, jag menar hur jäkla många morsor finns det inte ute i en park eller på något köpcentrum.... ska man bara ropa ordet mamma så är ju det väldigt opersonligt!! Å andra sidan så kan det ha att göra med att hon alltid varit en affärskvinna och inte ville hamna i "det facket" !? Farsan har jag ingen aning om vad jag kallar han för ... farsan kanske. Senaste gången jag träffade/pratade med honom va för ca... 8-9 år sen :/ minns det väl, då letade plitarna först igenom mig och mina saker osv sen fick jag ta av mig typ hälften av alla kläder jag hade på mig innan jag fick gå igenom passagen. Va bra nervös där inne kan jag säga när farsan skulle visa mig runt :D va ju iof ganska ung då men fy fillen vad jag va på helspänn när vi gick runt där inne ibland alla jäkla söndertatuerade biffar i bara överkroppar som spela biljard och tränade typ. Ute i verkligheten så trodde man på den tiden att man var odödlig och sten tuff :D men efter besöket där så insåg man hur mesig man egentligen och hur mycket man hade kvar med att jobba på image'n. | |
| felstavad | 2010-05-10 09:01 | |
![]() | Jag tycker det låter mer omtyckt att kalla sina föräldrar för m&p. Just nu har jag bättre kontakt med min svärmor som vi kallar mamma än min egen mamma som just nu går under sitt namn... | |
| Margana | 2010-05-10 09:36 | |
![]() | Mina barn kallar mig mamma men när de pratar om min när jag inte är där säger de morsan. Själv säger jag morsan till min mamma men mamma ibland när jag pratar om henne. Skulle inte vilja att mina barn kallar mig vid förnamn, det skulle kännas opersonligt och lite avståndstagande. Jag är ju deras mamma och det gör att jag vill känna mig nära dem. | |
| Pocaloca | 2010-05-10 10:03 | |
![]() | mamma och pappa....ibland mami och papi =)) | |
| Elinvelin | 2010-05-10 10:18 | |
![]() | Jag vet att några av mina bekanta tilltalar sina föräldrar vid förnamn. Lite opersonligt är det, det är ju ändå deras föräldrar, men så tycker jag nog mest bara för att jag är van vid att säga mamma och pappa. Men dem får ju göra precis som dem vill, det är ju skitsamma egentligen. Till mina föräldrar säger jag mamma och pappa. I sms/mejl brukar det mest bli mammsen, pappsen. När jag nämner dem i samtal med vänner och bekanta blir det oftast mamma, pappa eller morsan, farsan. | |
| bradfield - Ej medlem längre | 2010-05-11 16:05 | |
![]() | mami och papi efter att ha kollat på mia&klara. annars mamma och pappa. skulle aldrig få för mig att kalla mina föräldrar för mor och far, låter helt sjukt. | |
| Klungan | 2010-05-11 18:43 | |
![]() | Morsan och farsan... | |
| Labret | 2010-05-11 20:05 | |
![]() | Mamma och pappa Mor och Far Mami och Papi Kallar sällan dem vid namn, kan hända dock. | |
| Defrob | 2010-05-11 20:06 | |
![]() | Mamma och pappa om jag tilltalar dom.. jag säger det dock sällan, och jag säger inte deras namn heller. Vi är nog kanske lite udda. :) | |
| Snoosy | 2010-05-11 23:05 | |
![]() | Mamma och pappa kan aldrig bli något annat än mamma och pappa, iaf för min del :) Har svårt att säga deras förnamn, känns inte alls rätt. Tess, har alltid funderat på när ens partner kallar en för mamma/pappa. Kallar han både dig och hans mamma för ''mamma'' ? | |
| Lapman | 2010-05-14 09:07 | |
![]() | Reagerar alltid över när folk kallar sina föräldrar vid namn, för mig känns det konstigt att kalla min far vid namn trots att jag inte står honom nära. Nej, jag använder mig av mamma och pappa, far och mor ibland =) | |
| PowerYoga | 2010-05-14 09:35 | |
![]() | mamma och pappa mami och papi | |
| pläp | 2010-05-14 10:11 | |
![]() | Mamma och pappa, säger jag. Men det verkar vara vanligt att även säga mor och far fortfarande (för mig skulle kännas helt konstigt att säga det hemma. Lite för högtidligt och stelt..;-) | |