Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Liftactiv | 2010-04-12 22:50 | |
![]() | Vad jag förstår det som så ogillar SD den mångkulturella blandningen som sker. Avsaknaden av möjlighet till integrering. Om jag ser till mig själv så skulle jag, om jag måste flytta låt säga till Kenya, ha mycket svårt att anpassa mig till deras kultur, religion, lagar och regler. MYCKET svårt för att inte säga att det skulle vara närapå omöjligt. På något vis tycker jag att det verkar vara likadant för väldigt många utifrån kommande människor - svårigheter med att assimilera sig i det svenska samhället alltså. Är det förvånande för någon?? Är det förvånande att det blir, ibland fruktansvärda, krockar med redan varande svenskar och/eller andra kulturer?? Är det verkligen vettigt att bara fortsätta och fortsätta....? Jag bara frågar..... | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-12 22:51 | |
![]() | Rem: Du missförstår mig nog. Valarbete som handlar om tex arbetstillfällen eller vård är inte riktigt samma sak som valarbete som handlar om att kasta ut människor ur landet eller skapa hat och motsättningar mellan olika grupper i samhället samt försöka slå i folk att muslimer är dumma... SD och ND får köra sitt lightnazirace hur mycket de vill, det är inte vad det handlar om. Men sättet de gör det på, och innehållet så klart, är otäckt. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-12 22:51 | |
![]() | Nej, det är inte vettigt. | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-12 22:54 | |
![]() | Och Rem: kärnkraftverk och invandrare.....njaaaa...i nte riktigt samma sak va? Tror du kärnkraftverken tar illa upp om någon säger att de inte hör hemma här eller att de är onda? Vad menar du med den jämförelsen? | |
| Måns_E | 2010-04-12 22:55 | |
![]() | Sirius: Så vad mer har de att komma med? Jimmie Åkesson har i debattartiklar sagt att de inte gillar muslimer, inte ens särskilt inbäddat och fullständigt offentligt. Deras övriga politik brukar de dock inte nämna överhuvudtaget, och det som finns att läsa på deras hemsida är ju bara floskler utan substans. Det beror på att det är ett enfrågeparti, som är dåligt påläst och mest sprider fördomar. För övrigt så undrar jag hur vi "anpassar" vårt samhälle efter muslimer? Jag kan möjligen se motsatsen då det exempelvis är svårare för en med ett muslimskt namn (men med samma kvalifikationer) att få jobb, men att vårt samhälle skulle vara anpassat efter muslimer, ja tjena. Vilken planet bor du på? | |
| Liftactiv | 2010-04-12 22:56 | |
![]() | Även om man själv inte gillar åsikten som Jimmie Åkesson framför, så är han iaf. ärlig utan att hymla. DET vore något för övriga politiker att ta efter. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-12 22:56 | |
![]() | Faschist-svarta skjortor är ute nu till våren. | |
| remvanrijn | 2010-04-12 22:58 | |
![]() | död verkar ha metallplåt framför hjärnan att efter ett radioaktivt utsläpp som påverkar 1000tals människors hälsa och liv göra politisk vinning är för mig inget annat än vad sd gör i landskrona . klart för dig nu?? | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-12 23:03 | |
![]() | Rem: Menar du röstfiske mot kärnkraftverk? Att använda en kärnkraftolycka för att visa att kärnkraft är fel? Att arbeta för en bättre värld genom att visa vad som kan hända om vi fortsätter använda kärnkraft? Ja du, det är verkligen samma sak som att skrämma upp folk till att hata invandrare och skapa fördomar och öka rasismen i samhället, Plåtnisse. | |
| Jumanjia | 2010-04-12 23:05 | |
![]() | !!! Tingeling77!! Sierska som jag är, visste jag ju självklart att Jumanjia skulle starta denna tråd =) <---------------- *asg*! hahahaha ;-D | |
| Liftactiv | 2010-04-12 23:05 | |
![]() | F.ö Måns_E: Du påstår mig vara en som vill misstolka och hakar upp mig på petitesser – vad jag förstår så beror det på att vi har divergerande åsikter. Det faktum att du inte fixar att besvara raka frågor är dessvärre svårt att missförstå… Det känns som den politik vi är vana vid här.... | |
| regression | 2010-04-12 23:08 | |
![]() | Dödmetallörn, Jag tror principen Rem försöker exemplifiera är populism, inte nazism. | |
| guuapiiiTa | 2010-04-12 23:10 | |
![]() | Liftactive: varför tror du att du måste anpassa dig till deras religion bara för att du flyttar till ett annat land? du behöver inte bli muslim bara för att du flyttar till ett muslimskt land! det fungerar inte så! man blir muslim för att man tror på det och själv vill. det är de som har och tror på islam som bör anpassa sig efter det. och Kenya styrs av en kristen regering, 78 % är kristna och 10 % är muslimer, det finns kyrkor och moskéer. Så vad är det du snackar om?! SiriusMusta: På vilket sätt måste/har Sverige anpassa/t sig efter muslimerna? | |
| Tingeling_77 | 2010-04-12 23:12 | |
![]() | Måns_E; Vad mer har dom att komma med ? Om du läst deras sida så ingående att du hittat att det är just Muslimer dom ENDAST vill åt, kanske du även hittat, Eu-frågan, sysselsättning/arbetslösh ets..bara för att nämna lite. Eller brottsligheten... Hur som, fortfarande ingen som kan nämna nåt land med mångkultur som fungerar ???!!!! Är det inte så också att man inom den muslimska världen inte ens kan hålla sams? Där kan det nog finnas värre "främlingsfientlighet" än här. Och homofobi ska vi inte tala om. I te x Saudi Arab. blir du avrättad om du är homosexuell. Som sagt !! | |
| Liftactiv | 2010-04-12 23:12 | |
![]() | Jag är inte kristen guuapiiiTa. | |
| karoshi | 2010-04-12 23:12 | |
![]() | Det är kul med SD; dom hymlar inte, dom säger som det är, dom säger det andra tänker osv. Hel-ylle med andra ord. Fantastiskt naivt! Naturligtvis hymlar Jimmy, precis som alla andra politiker som vägrar se andra förklaringar än den egna, vägrar se det som säger emot den egna ståndpunkten. Och varför skulle göra annorlunda? Men om du tror allt han säger kan jag bara beklaga... | |
| Liftactiv | 2010-04-12 23:14 | |
![]() | Men ser du Tingeling_77 - det är helt okej att bråka, kriga, vara fobiker av olika slag så länge det är inom de egna leden. Eller kalla varandra för otrevligheter. Ja, ironi där. (Med tanke på en tråd som stängts.) Men så resonerar man visst här. =) | |
| guuapiiiTa | 2010-04-12 23:15 | |
![]() | Liftactive: Du behöver inte heller bli kristen för att du flyttar till Kenya............... resten av folket har inte någon religion. -.- | |
| Liftactiv | 2010-04-12 23:16 | |
![]() | Vad bra. Jag kan vara och göra precis som jag gör här då??!! Nej. Det tror du väl ändå inte på själv va guuapiiiTa? | |
| Måns_E | 2010-04-12 23:17 | |
![]() | Tingeling_77: Ja jag har läst det och det är enbart snömos utan substans. Populism brukar det kallas för med ett lite finare ord. Vad har Saudiarbien med en tråd om ett smygrasistiskt parti att göra? | |