Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 578 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pion ekrot | 2010-04-22 19:03 | |
![]() | Jag vill generellt inte indirekt såra någon även fast jag givetvis inte ansvarar för dennes relation. Jag är även generellt väldigt ointresserad av one night stands så det är ju lätt för mig att säga. Easy "moral". ;) | |
| wildman | 2010-04-22 19:10 | |
![]() | Om någon VILL låta bli så är det väl hedervärt, men det innebär inte att den som inte låter bli har ett ansvar. Om man ska leka samvete åt andra så kommer man ju snart hamna i många dilemman. Om ni umgås med någon som är uppväxt i en alkoholistfamilj, låter ni bli att dricka då. Tar ni aldrig på er parfym/deo med hänsyn till allergiker. Ja listan kan ju göras hur lång som helst. Eller är det speciellt med otrohet? | |
| lailala | 2010-04-22 19:12 | |
![]() | Ja,man vet ju inte om han sagt Madde inte förstår honom.Att han behöver lite tid.Att hans tjej nekar honom sex.Att Tora är den enda som förstår honom.Att Maddes och hans förhållande varit uruselt länge.Men han kan inte lämna henne,inte än.Han har aldrig träffat nån som Tora. | |
| wildman | 2010-04-22 19:13 | |
![]() | Det enda vi egentligen vet är att vi inte vet någonting. | |
| pion ekrot | 2010-04-22 19:15 | |
![]() | Jag håller med dig wild, men tycker inte att exemplen är riktigt jämförbara. | |
| Lill-IT | 2010-04-22 19:29 | |
![]() | Undra om Jonas förklaringar låter ungefär så här: www.youtube.com/watc...FH w0PTlW10 | |
| wildman | 2010-04-22 19:31 | |
![]() | Pion, inte exakt måhända, men det handlar ju om hänsyn och moral i tredje led sas. Det finns säkert andra bättre exempel. | |
| Tokstollan | 2010-04-22 21:04 | |
![]() | "Vid ett tillfälle uttryckte jag en fundering om det kunde vara för att hon heter Tora som rimmar på H..." skriver Tess. Och. jo, jag vet att många andra har reagerat på det här men det förtjänar att upprepas: Stigmatiseringen av kvinnor som har sex utanför en fast relation lever ännu kvar och är ett tydligt tecken på hur ojämställt vårt samhälle fortfarande är. Inte minst upprätthålls könsmaktsordningen just av kvinnor själva - där den kvinna som tar för sig sexuellt kallas hora och svin - av andra kvinnor. Jag blir inte arg på Tess (som ju också tycker att alla otrogna är svin...) utan förundras mer och ställer mig, för vilken gång i ordningen vet jag inte, frågan: vad är det för mekanismer som får en del kvinnor (och självfallet män) att reagera så här? Vad är så farligt med kvinnor och sex - särskilt om hon har det med en redan "upptagen" man? Jag tror att det handlar om tryggheten i de konservativa roller vi fortfarande intar, män och kvinnor. Det som hotar den ordning vi är vana vid känns otäckt och det vill man motverka. Eftersom ordningen går ut på att kvinnor underordnar sig män, blir det kvinnan som avhånas - det är hon som genom sitt agerande tycks hota och ifrågasätta rådande könsmaktsförhållanden. Ändå är jag optimist. Jag tycker man ser det i tråden också: de, särskilt kvinnor, som här vänt sig mot Tess uttalanden är yngre. Det inger hopp för framtiden. Till slut direkt till Tess: Jag har sett att du skrivit att du tycker att människor här har "misstolkat" dig. Hur skulle man kunna misstolka dig? Det är ju bara att läsa vad du skrev när du startade tråden, så framgår tydligt vad du tycker. Det tycker jag att du ska stå för! | |
| kajix | 2010-04-22 21:07 | |
![]() | kvinnan hade sex med en man och tog betalt av media. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-22 21:52 | |
![]() | Det kan ju också vara Madde som började.. Jonas kanske bara ville ge igen med den här flingen. | |
| Ritter | 2010-04-23 15:22 | |
![]() | Jonas borde hålla slangen i brallan och inte hoppa i säng med ngn annan än den han friat till. Att börja ett äktenskap med ett svek är ofta dömt att misslyckas. Hoppas Madde hittar en groda som blir en prins när hon pussar på honom, och inte som nu - tvärtom! | |
| Sweetlime | 2010-04-23 18:48 | |
![]() | Usch, stackars dem som är utsatta för intrång i sina privatliv, vilket detta är. Många som skriver här har inte ens lyckats förstå vad media skriver. Snedsteget kom visst före förlovningen. Egentligen har vi inte ett dugg med det här att göra, inte ett enda dugg. Så länge som kungen inte myglar med våra pengar får de göra vad de vill. Om ekonomiska oegentligheter förekommer vet vi dock inte. Vi håller oss till en lägre nivå i våra granskningar, tar det vi kan. Man mår illa. Varför inte rikta sin ilska mot alla tjänstemän därute som inte har respekt för skattebetalarnas pengar? Till exempel tjänstemannen på Mölndalsbostäder. Han förutsatte att varenda faktura som byggföretaget skickade var rätt. 79 timmar och liknande för att lägga golv osv. Hantverkarna själva tyckte att de arbetat hälften av tiden. Om alla granskade vart pengarna tar vägen i kommunerna skulle vi få en hel del pengar över, medan vissa företag skulle få rimligare intäkter. Men nej, vi förfasas över vad en snubbe gjorde en natt medan pengarna vi surt betalar in i skatt försnillas varje sekund... | |
| stene46 | 2010-04-23 22:47 | |
![]() | Jo, tjänstemän som inte har respekt för skattebetalarnas pengar suger! Men nu handlade ju tråden om Jonas snedsteg - oavsett intrång i privatliv eller ej. Jag håller med Ritter! | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-23 22:48 | |
![]() | Om det stämmer att det är så att han varit otrogen var det inte mer än rätt att hon gick ut med det. | |
| LaCrüll | 2010-04-23 22:51 | |
![]() | Helt rätt Ritter o Sirius Musta! | |
| regression | 2010-04-23 22:51 | |
![]() | Man skulle väl kunna enas om att den här 21-åringen är en mediahora men inte en jonashora. Lite som Magnus Hedman. | |
| donkey1 | 2010-04-23 22:53 | |
![]() | Mmm... nåt sånt. Men det är ändå skitdåligt av jonas. Håller med Ritter - ut o leta grodor Madde! | |
| regression | 2010-04-23 22:53 | |
![]() | ... och om vi nu ska basha Tess the trådstartare lite mer så är väl den här flagranta lögnen det mest graverande: ''Min svärfar hade köpt AB igår och i den var det ett uppslag [...]'' Jo, tjena. Och jonas bara liksom råkade glida in i tora om och om igen. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-23 22:58 | |
![]() | Jonas vill ha ihop det med en fräsch sportig 21-åring! jämfört med en plufsig nästan 30-åring. face the facts. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-23 22:58 | |
![]() | Sweetlime: Jag tycker inte det spelar någon roll när detta hände, om det var för ett år sedan eller två år sedan.. dom har ju varit ett par i säkert fem år, om inte mer. Då gör man inte sådär. Hoppas Madde hittar nån bättre.. hon förtjänar det. | |