Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2010-05-24 23:40 | |
![]() | Vill också flika in här i samband med visst motstånd mot ordet Duktig.. Jag UNNAR mig sällan något! Därför att när man unnar sig något låter det förbjudet och kan på så sätt skapa ett större sug. Jag äter allt, men inte hur mycket som helst eller när som helst :) | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-24 23:44 | |
![]() | Tess 08: Jag vet inte exakta skillnaden mellan dom olika preparaten, tror dock att det är smaken, antalet påsar per dag som skiljer mest. Jag som är extremt kräsmagad tycker att nutrilett, naturdiet och allevo har en mjölig konstig äcklig konsistens som nästintill är omöjlig för mig att svälja. Modifast däremot, dom smaker jag provat hitills har varit riktigt riktigt goda, speciellt vaniljen.. Cambridge kan man köpa på internet tror jag, annars via återförsäljare som brukar annonsera lite överallt.. Modifast köper man på apoteket.. Modifasten vet jag iaf att man äter 4 påsar per dag och att det skulle vara ett kaloriinnehåll på ca 700 genom en dag.. Jag svär inte 100 nu men jag har för mig det.. | |
| E_Cantona | 2010-05-24 23:45 | |
![]() | Cambridge kan bara köpas hos konsulent och man måste gå en introduktion först men för mig funkade Nutrilett lika bra och det är billigare;) Fick testa på Xtravaganzas pulver men det smakade skit på ren svenska och var svåra att shaka/mixa. Fördelen med Cambridge är ju att det finns soppor som ska intas varma vilket ger en mer matkänsla, är ju tydligen samma med Modifast vilket alla jag pratat med säger ska vara den godaste men den säljs ju bara på apoteket eller via nätet:) | |
| Tess 08 | 2010-05-24 23:50 | |
![]() | Oki, tack för informationen... Har än inte börjat, men tror jag ska ta mig i kragen och testa ett tag. | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-24 23:51 | |
![]() | Fast jag provade modifast potatis och purjosoppa idag.. Eller rättare sagt, jag skulle prova tills jag kände den vedervärdiga odören som kom från soppan.. Så den åkte ut i slasken och jag stod med kväljningar.. Så den kommer ju inte köpas hem hit.. *ryser* | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-24 23:52 | |
![]() | Tess 08: På modifast.se kan du beställa gratis smakprov om du vill smaka dom innan.. Slipper man slänga pengarna i sjön om man tycker dom smakar skit sen!! | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-25 00:09 | |
![]() | Det bästa är väl egentligen äta rätt och motionera...mera | |
| Tess 08 | 2010-05-25 00:11 | |
![]() | Hmmm... låter intressant, Honeydevil.. kanske ska testa det :) | |
| E_Cantona | 2010-05-25 00:12 | |
![]() | Suck, tänk att det är så kul att provocera, har man ett så tråkigt liv att man bara måste in för att väcka uppmärksamhet så får ni väl göra det. Man hoppas ju bara att ni nån gång råkar ut för samma typ av människor som inte äger nån empati utan bara går in för att håna er... | |
| E_Cantona | 2010-05-25 00:13 | |
![]() | Inlägget var riktat till WC_stol... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-25 00:24 | |
![]() | Hårt jobb är det! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 01:17 | |
![]() | E_cantona: Har du stött på tidigare provokationer ifrån wc_stol's sida så låt gå för din kommentar här. Jag kan i annat fall inte se det provokativa i att det bästa är att äta rätt och motionera? | |
| E_Cantona | 2010-05-25 08:11 | |
![]() | Nä, tänk att det kan jag förstå att du inte gör... | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 10:52 | |
![]() | E_cantona: Så bra, då är alltså även jag provokativ eftersom jag även delar den åsikten. | |
| E_Cantona | 2010-05-25 11:17 | |
![]() | Du får vara hur du vill, förstår bara inte vitsen med att skriva såna saker i en tråd där man frågar om viktminskningspulver... Ni får det att låta som man aldrig ens provat era förslag, det är ju inte direkt några nya saker som ni kommer med. Kan försöka skriva igen så får vi se om poletten trillar ner denna gången då... Att använda sig av ett viktminskningspulver handlar inte bara om att gå ner i vikt, handlar lika mycket att bryta ett mönster/missbruk vilket är jäkligt jobbigt, du kan jämföra det med att använda nikotinplåster. Skillanden är att du av förklarliga skäl inte kan sluta med maten men att du kanske genom att använda pulver kan ändra synen på mat. Det ni så fördomsfullt föreslår är en självklarhet för många men för en överviktig är det svårt att säga nej/stopp till mat och om något är gott så äter man tyvärr nästan alltid mer än man behöver TROTS att vi vet att vi gör fel. Det är som Viktväktarna och deras stora fel, de säger att man i princip kan äta hur mycket grönsaker man vill men det är som att säga till en knarkare att knarka så mycket man vill...Du bara ökar toleransnivån, i vårt fall ökar magsäckens kapacitet så man aldrig blir riktigt mätt. Det som gör mig irriterad är att de som undrar över pulverdieter skiter nog högaktningsfullt i din och teklaklucks åsikter men samtidigt måste man ju undra varför ni verkar finna sånt stort nöje i att dumförklara oss i denna tråd?? | |
| ordfröken | 2010-05-25 11:32 | |
![]() | Prövar detta ibland och det är kanon om man vill bli av med några kilon eller få starthjälp =) Tycker Allévo är bäst! Speciellt den färdiga chokladdrycken, smoothien och den helt,helt underbara baren ("kakan") dark choko! Mums! Den kan man t om längta efter istället för godis! Kanon ju! =) Lycka till alla! | |
| ordfröken | 2010-05-25 11:32 | |
![]() | Även müslibaren ("kakan") är god! | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-25 11:36 | |
![]() | Min bror gick ner 44 kg totalt...Nu har han gått upp i vikt igen typ 10 kg upp men nu har han börja med o motionera rätt...mkt bättre..dricker man pulver, går ni alltid upp i vikt igen.. | |
| E_Cantona | 2010-05-25 11:41 | |
![]() | Du kan inte generalisera så -Niskanen-, är inte pulvrets fel att han går upp utan att han inte lyckats bryta mönstret. Pulvret är ingen lösning utan ett hjälpmedel att starta en viktminskning men sen måste man fortsätta sin resa genom att äta bättre/mindre och motionera...men pulvret kan hjälpa dig komma ner så du orkar motionera. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 11:47 | |
![]() | E_cantona: Nu tror jag faktiskt inte att den överrepresenterade massan äter dietpulver pga faktiskt övervikt, utan för att man önskar gå ner några kilo. Så är iallafall fallet med alla jag känner som bantat med dietpulver. Att äta rätt och motionera är för väldigt många inte ett alternativ att testa på innan dietpulver, ofta pga att man faktiskt inte har tid att laga mat som är nyttig för kroppen och helt enkelt i vårt stressade klimat inte hinner motionera. Vilket för övrigt inte är särskilt konstigt. Jag förstår mycket väl att kosthållningen samt övervikt är ett faktiskt problem för många människor och detta skall naturligtvis inte ironiseras över. Att jag inte kan se det stötande i Wc:s tips beror helt enkelt på att jag tycker att det är det absolut bästa av råd man kan få, i det fallet man inte redan testat detta ordentligt. Man måste ta sig tid att ta hand om sin kropp och hälsa. En tillfällig period med dietpulver löser inte ensamt problemet. | |