Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 278

Forumkategorier

Användare Inlägg  
strom90302010-06-12 11:27
Antal inlägg: 120

Betyder Locomondo ungefär "galen värld"? I så fall ett mycket passande namn tycker jag för det känns verkligen som en sån när man ser allt dumt som skrivs här, bortsett från ett och annat klokt inlägg från dig och Defrob. Ett litet hopp i mörkret...tack.

wulf - Ej medlem längre2010-06-12 11:35
Antal inlägg: 213

Defrob
Folk har invandrat och utvandrat i alla tider. Men ursäkta, du tycker inte att världen förändrats och att det förr var betydligt svårare att in och utvandra än vad det är i dagens samhälle? Betyder det att Sveriges gränser ska stå vidöppna för alla och envar som vill invandra? Ska invandringen fortsätta vara obegränsad? Ska svenskar stå som nickedockor och tycka synd om alla utan att sätta ett enda krav på de som invandrar? Är man rasist för att man inte tror att det är hållbart att ta in allt fler som endast blir bidragsberoende?

wulf - Ej medlem längre2010-06-12 11:40

Sen för övrigt är det väl ganska uppenbart för envar att det är invandringen från MENA-länder som ger de största problemen eftersom det kulturellt och religiöst är så vitt skilt från det svenska samhället. Det kombinerat med en ganska stor ovilja att acceptera Sverige, dess seder, bruk, kultur, lagar etc leder oundvikligen till självförvållade problem. Rimligen borde ju annars ALLA sveriges ungdomar ägna sig åt bränder, personrån, våld, stenkastning etc. Men sanningen är att det är en klar överrepresentation av dessa brott bland invandrare och det är dessvärre inte alltid tonåringar det handlar om vilket media målar upp det som. Där jag bor är det vuxna karlar också inblandade i stenkastning mot utryckningsfordon.

garder2010-06-12 11:44
Antal inlägg: 199

"Är man rasist för att man inte tror att det är hållbart att ta in allt fler som endast blir bidragsberoende?" Nej kanske inte, men passiv för att man inte hjälpa till att skaffa sysselsättning så de inte blir bidragsberoende

janne1212122010-06-12 11:44
Antal inlägg: 4722

Locomondo, alla är individer, givetvis även invandrare men det kanske inte är så kopnstigt (men olagligt) att man tar med sig sitt sätt att uppfostra barn även när man bosätter sig i ett land där aga är förbjudet. Det verkar som om du inte tror på vad jag säger, utan väljer att raljera över norrmän och danskar, men tänk för ett ögonblick om jag har rätt. Vilket svek mot alla barn.

shosho2010-06-12 11:50
Antal inlägg: 33

Jag läste på någon blogg att det var kanske SD-provokatörer som satte igång de senaste sammanstötningarna i Rinkeby - de vill få lite bättre väljarsiffror genom att få det att se ut som invandrarbråk. Kan det vara så?

I en annan blogg stod det att "upploppen" rörde sig om en rättvis kamp mot borgarsamhället och att den kampen ska man stödja. Kan det vara så?

Bitte - Administratör2010-06-12 11:51
Antal inlägg: 24219

Invandrare 2007

Sverige (återvändare), 15 949 personer
Irak, 15 200
Våra nordiska grannländer, 10 464
Somalia, 3 781
Tyskland, 3 614
Polen, 3 525
Rumänien, 2 587
Thailand, 2 548
Kina, 2 386
Serbien, 1 895[2]

wulf - Ej medlem längre2010-06-12 11:52

Locomondo
Det var ett väldigt mässande från din sida. Vart vill du komma? Är din vision att alla som skriver här ska säga ja till att invandringen har INGENTING att göra med dessa problem?
Du kommer aldrig att övertyga mig i allafall. Det ÄR stora problem med invandrare, det ÄR stora problem med integration, det ÄR många som inte vill integrera sig helt enkelt.
Hade intresse funnits från alla de som invandrar så finns det precis samma möjligheter till ett bra liv i Sverige för invandrare som det finns för svenskar. Invandrare har till och med lite bättre villkor i vissa fall än vad svenskar har. Någonstans måste ju alla människor ha ett personligt ansvar för sitt liv. Väljer man att uttrycka sitt missnöje med våld, stenkastning och kriminalitet så är man fel ute. Då får man väl försöka ändra på det man tycker är fel på ett demokratiskt sätt som alla andra gör och inte bära sig åt och skada oskyldiga människor och sen skylla sitt beteende på samhället. Nej, det är alldeles för mycket daltande och pjoskande med kriminella över lag. Det ska duttas och pysslas och utredas VARFÖR de beter sig som de gör.

wulf - Ej medlem längre2010-06-12 11:57

garder
Och VEM anser du har ansvaret för att skapa sysselsättning då? Är det inte ALLA medborgare i Sverige? Eller det ska finnas en grupp som ska sitta på arslet och gnälla och klaga för att det inte finns jobb? Nej, allvar det går inte bara att dimpa in i ett land och börja ställa krav man måste själv hjälpa till också. Det är helt klart en stor del invandrare som tillfört Sverige mycket, som sköter sig exemplariskt, som VALT att integrera sig och ta vara på de möjligheter Sverige har. Men det är också ställt utom allt rimligt tvivel att gruppen med missnöjda invandrare växer sig allt större och beter sig allt sämre och ställer allt högre krav på den arbetande delen av befolkningen.

wulf - Ej medlem längre2010-06-12 11:58

Bitte
Vad är det för siffror du presenterar och varför?

wulf - Ej medlem längre2010-06-12 12:01

shosho
Ja de stackarna blev lurade av SD. Bäst att de får fortsätta kasta sten då eller???? Jisses, vilket idiotiskt resonemang. Snacka om att gräva djupt för att hitta en syndabock. Hur vore det att ta den enkla vägen och titta in i stenkastarnas familjer. Vad gjorde du medan ungdomarna var ute och kastade sten? Eller de kanske stod brevid och kastade sten de också? Nej, vi får nog leta efter orsaken i uppfostran och i våldsverkarnas närhet först och främst.

strom90302010-06-12 12:05
Antal inlägg: 120

Vad menar du att orsaken är i så fall wulf? Som kan hittas i "våldsverkarnas närhet"? Vilka exakt är det du pekar ut?

wulf - Ej medlem längre2010-06-12 12:07

strom9030
För mig handlar det självklart om värderingar och uppfostran i den egna familjen som man sedan bär med sig ut i samhället. Vad skulle det annars vara? Vad tror du själv?

Yamma2010-06-12 12:08
Antal inlägg: 2285

Bland de svenskar som begår brott är de fattiga i klar majoritet, jo, YamahaJet.

Yamma2010-06-12 12:09

...som svar på det du svarade till mig för ett tag sen. =)

wulf - Ej medlem längre2010-06-12 12:12

strom9030
Jag har själv varit kriminell i min ungdom, jag har knarkat. Hade jag haft en familj med föräldrar som brytt sig och funnits där för mig så vet jag att det inte hade varit så. Jag fick när jag blev vuxen göra ett val och förändra mitt liv och leva ett hederligt liv utan knark och brott. Jag insåg att jag kunde gå hela livet och skylla på att jag blivit dåligt vaggad men det håller liksom inte. Man får lära sig att delta och tillföra sitt strå till stacken i ett samhälle.

Yamma2010-06-12 12:14

Wulf, bara för att du klarade det betyder det inte att det är lika "lätt" för andra.

wulf - Ej medlem längre2010-06-12 12:14

Yamma
Fattig eller rik, alla har samma förutsättningar till ett bra l Sverige. Rika begår säkert lika många brott men troligen mer på det ekonomiska planet än på våldsplanet.

Vad baserar du det på, att alla har samma förutsättningar?

Vad tror du att det beror på att fattiga begår våldsbrott i högre grad?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?