Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2010-06-17 01:48 | |
![]() | SethGecko Genomtänkta och vettiga inlägg, det finns inte så mycket att tillägga till det. Skönt med någon som tillför lite realism till all den babyrosa frigjordheten. | |
| SethGecko | 2010-06-17 01:48 | |
![]() | jo, fast är det därmed okej? i såna fall kan man ju lägga ner nästan all diskussion vad det gäller vidrigheter världen över. krig är vidrigt, men det gör att jorden inte överbefolkas. köttindustrin är vidrig, men den gör oss mätta. etc. | |
| SethGecko | 2010-06-17 01:50 | |
![]() | yolenaur: men, utan porrindustrin, ingen porr. | |
| yolenaur | 2010-06-17 01:50 | |
![]() | Gecko: I en film objektifieras männen lika mycket som kvinnorna. (Och konstigt vore väl annars) | |
| yolenaur | 2010-06-17 01:53 | |
![]() | Gecko: jo, all porr produceras inte under de förhållanden du pratar om (även om det är antagligen är en liten del). Alltså kan du inte dra likhetstecken mellan porr som begrepp och porrindustrin | |
| SethGecko | 2010-06-17 01:54 | |
![]() | yolenaur: hur menar du då? får vi ofta se långa djupa närbilder på männens penisar? eller deras analöppningar? är det många inzoomningar på deras bröstvårtor? är det många män som blir örfilade av kvinnorna i filmerna? är det många män som blir penetrerade i anus och stönar av smärta? jag säger inte att många av kvinnorna i de här filmerna inte vill bli behandlade på det här sättet, men det är pinsamt att mena på att männen blir lika objektifierade och utnyttjade. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-17 01:54 | |
![]() | Seth: Nej det tycker jag inte. Jag tycker att diskussionen om hur vida man hän ger sig åt porr och diskussionen om porrindusrin i sig är ganska skilda begrepp som kanske inte bör diskuteras i samma forumtråd, det blir lätt knas. | |
| SethGecko | 2010-06-17 01:56 | |
![]() | yolenaur: den porren som inte produceras under de förhållanden jag beskrivit är så försvinnande liten att den upptar en så liten del av marknaden att den knappt kan räknas. Så, jo, jag kan sätta likhetstecken mellan porr som begrepp och porrindustrin. och återigen, jag menar inte att det är fel att konsumera porr, men man ska vara medveten om vad man stödjer (om man nu betalar för det). | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-17 01:58 | |
![]() | Nu börjar den här cp-fågeln utanför mitt fönster kvittra högt, den kommer hålla på till 0900 tiden imorgon bitti. Jag har ett gevär hemma, tror ni man lyckas sänka den på första försöket? Vågar man ens, eller hamnar man i tidningarna då? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-17 01:59 | |
![]() | Seth: Betalar? Jösses är du en sån där helig människa som inte tankar? | |
| yolenaur | 2010-06-17 02:01 | |
![]() | Vad jag menar är att männen objektifieras de med. Sexmaskiner. Och det är fullt naturligt, jag menar porrfilmer är gjorda för att upphetsa, inte för visa komplexa personporträtt. Nu går jag och lägger mig, lämnar över stafettpinnen till den som känner sig manad ;) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-17 02:02 | |
![]() | Har kommit mycket gayporr nu senaste åren, där finns inga kvinnor alls. | |
| kolbjörn | 2010-06-17 02:19 | |
![]() | yolenaur är smart tycker jag. | |
| kolbjörn | 2010-06-17 02:26 | |
![]() | tror folk blandar ihop dominans med fördel. Ser inte att det per automatik är förnedrande med ett bildspråk där den ena parten i bilden ofta är mer drivande. Pörr finns till för att väcka lite djurisk lust, inte för att fördela resurser på ett rättvist sätt eller dela föräldraledigheten lika. | |
| micro113 | 2010-06-17 02:40 | |
![]() | Gayporr senaste åren -- den var fan i mig riktigt riktigt rolig :))) Du är inte så gammal va? Om man får vara ofin och fråga om ålder. | |
| niala22 | 2010-06-17 08:42 | |
![]() | jag tycker tråden är stötande | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-06-17 08:54 | |
![]() | niala22: Läs den inte då! Jag vet inte om någon har nämnt det tidigare, men det finns ju olika typer av erotik. Jag vill att man inte drar alla över en kam och kallar det "porr". Jag är mer för sk underground, dvs bdsm och den är faktiskt oftast mer inrikttad på tjejernas njutning, förnedringen som blir är kopplat till deras njutning. Den porren man talar om är den kommersiella porren med bodybuilders med 20-30 cm k*k, silikonbröst, analsex och... Ja, väääldigt tillgjort. Jag har själv levt i relationer där jag absolut inte får kolla erotik, men nu har jag en tjej som är minst lika pervo som jag ;) | |
| Satyra | 2010-06-17 09:35 | |
![]() | Vill bara hålla med micro113 i följande: "SethGecko Genomtänkta och vettiga inlägg, det finns inte så mycket att tillägga till det." | |
| Gautama | 2010-06-17 09:39 | |
![]() | Jag har inget större intresse för porrfilm och diverse ting. Om min pojkvän har det så får han väl titta, jag bryr mej inte såvida det inte går ut över vårat sexliv. Vad jag vet så kollar inte, inte nu när vi bor ihop. Fanns kanske ett större behov när vi var ifrån varann långa perioder. Men jag lägger ingen värdering i de som vill titta, alla gör väl som de vill. | |
| torstensito | 2010-06-17 10:06 | |
![]() | Det är ju nätan bara tjejerna som njuter i porrfilmer, omän på ett tuillgjort sätt. Killarna måste som vanligt bara vara högpresterande maskiner. Idiotiskt att förmedla det till unga killar. | |