Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 113

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Liftactiv2010-06-28 17:35
Antal inlägg: 783

Förmodligen - i rättvisans namn ska alla mördare få va me! ;-)

Margana2010-06-28 17:48
Antal inlägg: 826

ANDERStG 2010-06-28 11:48

"När blev sommarpratandet så kultförklarat? Det finns ju (ostraffade) idioter som gapar i media året om."

Haha...den var klockren!

Minta2010-06-28 18:06
Antal inlägg: 20042

=)

ingson2010-06-28 18:07
Antal inlägg: 4285

Om Anna Odell?

Men vi tycks vara överens om att Sommar är ett speciellt program med ett speciellt upplägg och att inte alla är lämpliga som sommarpratare? Eller?

Minta2010-06-28 18:08

Men vilka är det? Vore bra att kunna ringa in lämpliga och olämpliga.

Phelan2010-06-28 18:15
Antal inlägg: 167

EE. Jag har inte lagt några ord i din mun mer än de du själv sagt. "Grovheten" handlade om för grovt för Sommar eller inte. Jag implicerar inte att du skulle tycka att Hitlers brott inte är grova i sig. Vidare är det du som tar upp Hitler som exempel och för in honom i diskussionen, då har du ingen rätt att sedan avfärda det som en redundant frågeställning för att H är död.

Men, tittar jag på dina senaste inlägg är jag faktiskt rätt förvirrad över vad du egentligen tycker om en person som Hitler som sommarpratare. I ditt senaste svar till mig skriver du:

(EE:) "För att förtydliga min åsikt: jag tror inte att ett sommarprogram hade varit rätt forum att komma Hitler in på livet och få veta varför han gjorde som han gjorde."

- Vilka problem ser DU i så fall med Sommar för en person som Hitler? Är det formatet, programmets längd...?

- Även om man inte kommer en person som Hitler in på livet med Sommar, vore det okej att en person som Hitler medverkar i Sommar? Varför/varför inte?

Minta2010-06-28 18:17

Han skulle inte prata om "djupa" saker och livets mening.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-28 18:19
Antal inlägg: 3604

ingson, de flesta av oss är nog inte lämpliga som sommarpratare.

bj-olle2010-06-28 18:24
Antal inlägg: 3350

om hitler levde och skulle snacka i radio skulle jag nog säga "holy shit, det måste man ju kolla in!"

en zombie som alla hatar, undrar vad han skulle säga om facebook, star wars-prequalsarna och läsplattor

ingson2010-06-28 18:36

ElectricEye

Jag tror säkert att du skulle bli en utmärkt sommarpratare,intressant också

Men vi tycks också vara överens om att trots förespråkare för olika namn eftersom dessa är "intressanta" så verkar vi vara överens om att intressantheten inte är tillräckligt

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-28 18:36

Phelan, jag har varken sagt bu eller bä om jag tycker att det Hitler gjorde var för grovt för att inte få vara sommarvärd. Ändå säger du först att "Hitler var ju tydligen för grovt även för dig" och sedan "Om inte ens det är för grovt för dig tror jag vi står för långt ifrån varandra för att komma nån vart överhuvudtaget.".

Jag har all rätt i världen att avfärda din frågeställning om Hitler kontra sommarprogram. Jag tycker att frågeställningen är helt ointressant (varför har jag förklarat) och avböjer att svara på alla ytterligare frågor om detta. Om du vill diskutera Hitler och sommarpratande får du öppna en annan tråd.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-28 18:39

ingson, på vilket sätt skulle vi vara överens om att "intressanthet" inte är tillräckligt? "Intressanthet" är för övrigt väldigt subjektivt.

stefanpbb2010-06-28 18:42
Antal inlägg: 565

Har inte tråden spårat ur totalt? Att vilja ge en person som Hitler (om han levde) en plattform att föra it sitt budskap som bla bj-olle förespråkar tar debatten till en avgrundslåg nivå.Hyenainstinkten har tagit överhand........

ingson2010-06-28 18:43

EE Som jag (och Phelan?) tolkade dina uttalande om Hitler (som plötsligt inte ska diskuteras mer)

Och visst är intressanhet subjektivt,självklart

Hm, du skulle kanske inte bli en bra sommarpratare

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-28 18:44

Jag nämnde Hitler i förbifarten för att exemplifiera att man ska skilja på personen och vad personen säger. Sedan kom det någon jävla trådkapare och började muppa sig. Fan vad trött jag blir.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-28 18:55

Sote verkar ha förstått vad jag menade i alla fall.

ingson2010-06-28 19:43

OK EE. "Intressant" som tillräckligt skäl för att bli sommarpratare. Provar att dyrka från ett annat håll.
Fd? polischefen Göran Lindberg lär vara en duktig föredragshållare.

Många är intresserade av att höra honom.(Bl.a jag, men inte som sommarpratare)
Kanske du också?

Kan du acceptera honom som sommarpratare i veckan??

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-28 19:48

Han sitter i rättegång just nu, jag tror inte att han är aktuell.

Phelan2010-06-28 19:51
Antal inlägg: 167

EE 2010-06-28 kl 14:59
"Nej, Hitler var inte nödvändigtvis för grovt för mig - det har jag aldrig påstått. Men han skulle ha så otroligt mycket mer att berätta att ett par timmar skulle kännas väldigt futtigt."

Du tar i ovanstående avstånd från att ha uttalat dig om bu eller bä innan, men samtidigt med svaret ovan gör du just ett ställningstagande, om än väldigt ambivalent genom "inte nödvändigtvis". Men, även när jag omformulerar frågan och ställer den väldigt öppen till dig så väljer du att slå ifrån dig med en formaliadiskussion istället för att vilja svara på själva frågan. Om jag har misstolkat dig är det väl intressant vad du egentligen menar. Då kan du väl svara på det när jag frågar igen?

EE: "Jag nämnde Hitler i förbifarten för att exemplifiera att man ska skilja på personen och vad personen säger. Sedan kom det någon jävla trådkapare och började muppa sig. Fan vad trött jag blir."

Jag blir lika trött på nedsättande tillmälen.

Om vi ska göra det här ännu mer neutralt (fast jag vet inte riktigt varför jag skulle bry mig om ifall du tar illa upp vid det här laget, det är fan lättare att stryka ett piggsvin medhårs):

Du säger att du vill skilja på person och vad personen säger. Det är ju detta som är själva kärnan i hela den här diskussionen om AÖ, AO och Hitler i kombination med val av plattform. Då ställer jag frågan:

Finns det för dig någon person som i sig kan väcka så mycket anstöt, av någon anledning, att oavsett vad personen har att säga så känns det fel att ge den personen en plattform där han/hon får kåsera fritt och spela sina favoritlåtar? Spelar det någon roll för dig om plattformen skänker legitimitet och status åt personen förutom att ge utrymme för åsikten?

(Detta tar inte bort möjligheten för personen att komma till tals på andra sätt.)

Liftactiv2010-06-28 19:55
Antal inlägg: 783

Må vara att jag är dubbelmoralist eller så, men jag känner att det är stor skillnad mellan nyligen begångna brott och sådana som begåtts för 25+ år sedan, detta brottets art till trots. Jag vill inte lyssna på AÖ pga. själva brottet, utan det som det ledde till, jag menar 28 år i amerikanskt fängelse känns "intressant" hur makabert det än må låta. Odell däremot är jag inte ett dugg intresserad av att lyssna på.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?