Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 128 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zmrzlina | 2010-07-06 18:14 | |
![]() | Genialiskt marknadsföringsdrag, för de här 100 000 har F! fått långt mycket mer uppmärksamhet än vad någon slags annonskampanj för samma värde skulle kunna fått. I sammanhanget är hundra tusen pix ändå småpotatis. | |
| JohannaSoren | 2010-07-06 18:14 | |
![]() | Pengarna har donerats av två män som är förbannade på att det i dagens samhälle fortfarande finns extrema löneskillnader mellan kvinnor och män. Och nej, ingen båt skulle ha köpts för dessa pengar, däremot valde man att donera pengarna till F!. Båtköpet var alltså ett exempel. Detta är såklart ett sätt för F! att synas, och de har ju uppenbarligen lyckats. Om dessa män inte hade varit förbannade på att män tjänar mer än kvinnor så hade de förmodligen använt pengarna själva. Så egentligen borde man vara förbannad på folk som tjänar mycket pengar och inte delar med sig, om man nu ska ha en sådan diskussion... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:15 | |
![]() | Tack, bloworama! Kul att höra att man gör intryck. | |
| gubbi | 2010-07-06 18:17 | |
![]() | Zmrzlina -> Absolut. Det är genialisk marknadsföring för en billig peng. Jag hoppas dock att den debatt som kommer att följa i kölvattnet blir mer givande och konstruktiv än huruvida folk anser att FI är dumma i huvudet eller inte, eller om det är rätt eller fel att elda pengar. | |
| DennisPlz | 2010-07-06 18:23 | |
![]() | Nästa helg ska Schyman & C:o stampa sönder 100 000 doser poliovaccin på Drottninggatan i Stockholm för att påkalla uppmärksamhet kring det pågående programmet i Nigeria. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:24 | |
![]() | Genialisk marknadsföring kanske, men inte för ett politiskt parti. Många av FI:s (potentiella) väljare lär ha svårt att uppskatta symbolvärdet i handlingen. Jag tror inte att provokation är effektivt när man röstfiskar. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:25 | |
![]() | Äh, det är bara pengar. Gör något för att hjälpa alla dessa hungriga barn istället för att gnälla. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:25 | |
![]() | gudrun har damp. vilket är ett av hennes mer försonande drag. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:25 | |
![]() | elsa89.blogg.se/2010...40 275.html | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:27 | |
![]() | Jag tror mer hon är personlighetsstörd, lite åt psykopathållet. Det framgick i den där dokumentären om FI:s uppgång och fall. | |
| gubbi | 2010-07-06 18:28 | |
![]() | elsa89 -> du borde tänka om bakgrunden på den bloggen. Den gör det väldigt jobbigt att läsa det du skrivit! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:31 | |
![]() | Elsa, du borde gifta dig med min bror. On topic nu. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:32 | |
![]() | mjo, jag förskönar henne kanske lite. OT gudrun är min mammas gamla kärleksrival... hehe:) | |
| Robert_K - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:35 | |
![]() | Alltså 100 000 kr är mycket eller ej? Det råder det delade meningar om. 100 000 kan inte göra mycket i vårt samhälle för en grupp, men för en enskild person ja. Sen är det väl upp till FI vad de gör för sina pengar som de förmodligen fått ihop genom medlemsavgifter, sponsorer och andra som tyckt att detta var ett bra sätt att manifestera deras talan. Varför ska FI som ett icke regeringsparti bry sig om att stoppa deras jävla pengar till en regering de dessutom inte stöttar. Horeri, pr-trickat, allt vad det nu sägs vara. Jag bryr mig inte mer än att jag anser det vara hyfsat lyckat. Provokationen lyckades - de fick de stora rubrikerna. Hallå - det är VALÅR för folk som fortfarande inte hajat till. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:37 | |
![]() | Gubbi: bloggen har fått lite ryck då och då. Det är inte meningen att den ska se ut så. Explorer brukar funka bättre än Mozilla. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:41 | |
![]() | Inte utan att man - som den bakåtsträvare man är - längtar tillbaka till den tid då politik handlade om trovärdighet och inlevelse, inte om bäst PR-trick. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:41 | |
![]() | Jag gillar Gudrun. She's my type of woman. Sylvia: haha, whaaat? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:43 | |
![]() | Ok, det sprack det tyvärr mellan dig och bror... Tja, du är hans typ bara. Smart och skarp och söt och sådär. Minus Gudrun då. :) | |
| Robert_K - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:49 | |
![]() | Sylvia: I och med att vi öppnade upp för att promotea personval mycket hårdare har det ju blivit så (med profilering och pr-trick) i alla hörn. Att liberalister gillar det förstår jag, men nu såg ju även folk inom vänsterfalangen möjligheter att göra sig en rejäl politisk karriär och därmed också tjäna ofta betydligt mer än vad de haft tidigare. Det verkar vara svårt för partierna att verkligen ha enighet, det är alltid en grupp som känner sig åsidosatta och vill köra sitt race för att nå ända fram. | |
| Bergarn1 | 2010-07-06 18:57 | |
![]() | Jag tycker det va ett bra sätt att göra PR på, nyskapande. Vad spelar det för roll om man eldar upp dom eller bränner dom på nått annat sätt för att få publicitet. Tycker det är otroligt inskränkt att hetsa upp sig över detta. Det skulle väll vara att moms inte betalas på pengarna eller att det är lite slöseri att förstöra pengar som myntverket tillverkat, med det är ju petitesser. Sen måste jag säga att FI har väldigt ensidig politik, och är mer ett kvinnoparti än ett jämnställdhetsparti. Fast det är väll ingen nyhet? | |