Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 307

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Palini2010-07-19 18:41
Antal inlägg: 1381

Det jag inte förstår är varför spökena måste vara så korkade. Jag menar vad vill de få sagt med att öppna skåpdörrar eller dra i folk på nätterna eller leka med videobandspelare?

Måste det verkligen vara nåt övernaturligt?

Det kanske är nån som åker fram och tillbaka i tiden med en tidsmaskin och jävlas lite med folk på pinnkiv. Det låter i alla fall troligare i mina öron, än att gammelfarfar säger "hej då" när han trillar av pinn genom att öppna kylskåpsdörren. Varför, liksom? För att han kan? För att det är kul? För att han gillar att skrämmas? För att han ville ha en sista nattmacka? För att annars får vi aldrig veta att han har lämnat jordelivet?

Bitte - Administratör2010-07-19 18:51
Antal inlägg: 24219

Det finns ju andra oförklarliga fenomen , själv har jag under de sista åren fått kontakt , med min tvillingsjäl och detta är stort, Man har en samhörighet som inte finns i kroppen där ni kan mötas som själar,En tvillingsjäl ger oss vila och kraft. Genom att vi kan vara oss själva i vårt ursprung,Tvillingsjälar kan få oss att växa mer än andra människor genom att vi kan stämma in oss på våra sanna jag genom vår tvillingsjäl.

Det är inte allas öde att se en tvillingsjäl i andra, och jag är lycklig över att ha fått den möjligheten

Bitte

Guanyin - Ej medlem längre2010-07-19 18:51
Antal inlägg: 1120

Hehe Palini, precis.

Och, som jag skrivit tidigare, varför i hela friden visar de sig inte för mig så jag börjar tro på dem? Varför frälsa de redan frälsta liksom... :)

malman2010-07-19 18:57
Antal inlägg: 1457

jag tror på gud och den heliga anden så¨ja jag tror även på onda andar. tyvärr så lever jag inte som jag borde enligt vad jag tror på men det är en annan diskussion.

jag tror att finns det en god sida så finns det en ond sida. och klart att man kan prata med andarna, men jag tror inte att alla som påstår sig kunna det klara det.

sen tror jag inte att en ande pratar med människor som vi pratar med varandra. utan att de mer uttrycker sig i känslor och enstaka ord. inte att de håller en hel konversation.

men jag förstår dom som inte tror på någe, och jag tänker inte klandra de man tror på vad man vill

Axira2010-07-19 19:01
Antal inlägg: 2

O.o detta är helt sjukt!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-07-19 19:02
Antal inlägg: 4050

Bitte: Det du skriver om tvillingsjälar håller jag med om är fantastiskt. Men skulle det bli mindre vackert om det gick att förklara?

Möjligen skulle det bli mindre mystiskt och kännas lite skändat för att man dissekerade fenomenet och hittade en förklaring -som troligtvis skulle vara en grov förenkling i vilket fall.

Jag tycker den som inte tror att fantastiska upplevelser kan inrymmas i den verklighets som går att förklara har en pessimistisk syn på verkligheten. Genom att lägga en andedimension över allt fint som sker bidrar man till att göra verkligheten ful och tråkig.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-07-19 19:04

Shit! Jag postade ett inlägg nyss och såg mitt inlägg ensamt på en sida. När jag går till sista sidan finns det inte här!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-07-19 19:04

Äsch, var bara en bugg :(

Defrob2010-07-19 19:05
Antal inlägg: 1180

Andar? Medium?? Jösses ta 10 medium till ett rum så säger dom 10 olika saker om dom inte är bra på att läsa av den som tror på dom. Stackars alla dom som blir lurade.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 19:18
Antal inlägg: 11661

Palini, Jag vet inte. Det är ju inte många som hört spöken prata så det kanske är så andarna visar sig? Genom att påkalla uppmärksamhet. Varför har jag ingen aning om, visa att de ser en, bryr sig? Eller så har de tråkigt.

Subutai2010-07-19 20:12
Antal inlägg: 234

Om de kan öppna kylskåpsdörrar med magi, så vore det ju inte långsökt om de kunde prata också, eller iaf telekinetiskt skriva med en penna och på så sätt kommunicera.

Frizk2010-07-19 20:28
Antal inlägg: 129

Tycker att frågan "tror du på spöken" är intressant. Tycker snarare att frågan borde lyda "vad är ett spöke?" Är ett spöke något som inträffar utan att vi kan förklara det liksom äpplet föll ned på Newton eller är ett spöke en varelse med ett MÄNSKLIG (för det verkar väl vara så vi ser det?) medvetande..

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 20:32

Har sett program där personer hävdat att en ande kan ta över deras kropp, vuxna som barn. För typ två år sedan gick en dokumentär som jag tror hette Ambres - en död talar. Det var en man som kunde få en ande i sig och anden pratade då genom honom. Säger inte att jag tror på det eller inte, men oftast tror jag inte på saker jag ser på tv, även om det är på SVT (3an o 5an tex är väl lite mer tveksamma generellt känner jag). Det var ganska intressant hur som.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 20:35

Frizk, vad tror du då?

Frizk2010-07-19 20:45
Antal inlägg: 129

En av dessa få frågor jag inte riktigt vågar svara på. Däremot tror jag att de allra flesta "spökincidenter" oftast (observera oftast) har en logisk förklaring som man kan bevisa.

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 20:58

ambresfilm.com/sv_ambres. htm

www.youtube.com/watc...6K 5CwH_d8w

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 21:11

www.youtube.com/watc...NF c8pUwpco Där kan man se dokumentären i flera delar

Subutai2010-07-19 22:05
Antal inlägg: 234

Hahahahaha, den där ska jag dra ifall snuten någonsin tar mig för ett brott.

AMEN DET VAR MIN 3000 åriga ande som ibland besitter mig som gjorde bankrånet!

Delicious - Ej medlem längre2010-07-19 22:27

Oavsett om man är skeptiker eller inte så är den ganska intressant tycker jag. Han sa det dock rätt bra med att man inte ska vara rädd för att bryta sig loss från massan. Nu formulerade jag mig inte lika bra men ja. Mångas rädslor sitter just i vad andra ska tycka. Dock klarar jag inte av när det börjar pratas om kärlek osv. Det hade ju varit mer trovärdigt om han hade sagt något som hände för 3000 år sedan. Som denna person skriver medvetenskap.wordpre...go dtrogna/

Var rätt kul det där klippet när han börjar garva åt det där med regnkappan och mössan. ^^, "Hatten behövs väl kanske inte"

Okkervil2010-07-19 22:58
Antal inlägg: 41

HAHA!! I en tråd av den här typen är det inte direkt folket med flest högskolepoäng som hänger om man säger så.

Nåja, white trash-program i stil med spök/medium-programmen på TV4+ måste förstås ha en viss påverkan på arbetslösa idioter som inte begriper bättre...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?