Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade66
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
cazorP2010-11-08 21:27
Antal inlägg: 71

Mimikryp: Okej visst, jag ställde upp frivilligt. Men det var faktiskt du som frågade om jag ville vara med, först. Det började alltså som din idé. Och jag svarade nåt i stil med "Kan jag väl göra". =)
Jag undrade också varför jag gjorde det. Ända sedan jag anmälde mig.
"Hyfsad god min"? Mja... Vette fasen om jag gjorde det. Lördag eftermiddag till hemkomst söndag kväll kände jag mig jäkligt bitter, trött och sur. Och jag måste ha uppfattats som bitter, trött och sur för dig och andra också. Konstigt om inte. Och då hade jag ändå fasaden uppe. Oj oj oj, tänk hur bitter, trött och sur jag hade varit om jag var ofasadad... Huga. Då, Hedokatt, hade du fått höra mer skrik och skrän än vad du gjorde. =P

Mimikryp, jag höll mig kvar/stannade kvar för din skull. Ville inte göra dig besviken genom att ge upp och dra därifrån. Var väl någon gång under lördag eftermiddag som tankarna om att åka hem började vara som starkast.
Får se om jag återkommer på nästa års Scrabble-SM.
Kommer iaf vara med i Påsslöjden och Brickställslöjden.

Tanten M - Ej medlem längre2010-11-08 21:43
Antal inlägg: 5126

Som sagt cazor... mkt strongt av dig att fullfölja, oavsett anledning.
Din startmatch fick många att fundera över reglerna, det hoppas jag du har läst i Scrabbleforum.

En fråga: e det du på bild 16 i Fotoalbumet?

cazorP2010-11-08 22:04
Antal inlägg: 71

Tanten M: Ja jo, det är väl det.
Efter lite letande så hittade jag det. Och jag kan väl hålla med. Fick ju lite upplysning av Mimikryp innan första lottningen om vissa deltagare, Björn E inkluderat. Skämtade lite kort om att
"Ja... Haha! Med mitt oflyt så kommer jag säkert bli lottad att spela mot Björn... Haha..!"
"Här är lottningen till första ronden!"
"Hahah.... Crap...! Björn! *snyft*"

Ett svar: Nej, det är inte jag. Det där är nån annan kuf.
Kollade igenom hela albumet lite kort och det verkar som om kameran undvek mig under hela SM. Utom TV4 nyheterna, där lyckades jag (iaf min baksida) vara med några sekunder. *stolt*

Pialina2010-11-09 00:58
Antal inlägg: 665

Ja, det var strongt av dig cazorP att hänga kvar trots motgångar och så lite erfarenhet från förut!

Mycket tråkigt däremot att både du och Hedokatt har negativa erfarenheter av stämning och sånt! Jag spelade mitt sjätte SM och 61:a turnering och tycker att stämningen överlag brukar vara god och ofta mycket god. Tyvärr finns det ändå undantag och ni har tydligen haft oturen att råka ut för det.

SM är speciellt på många sätt. Det är för många en av höjdpunkterna på året och då inte bara inom scrabblandet utan totalt. Det är just den turneringen man vill att det ska gå bra i. Det är den det finns prestige i, just den man nämner, minns, kommer ihåg och som andra minns en bra placering i. Det är som SM (eller EM, VM) i sportvärlden.

Scrabblarna är väldigt olika på alla sätt: ålder (i årets SM 12-ca 65), hemort, personlighet, ambitionsnivå och så vidare och det tycker jag är en stor styrka. Jag nämnde faktiskt på tåget hem att det är ytterst sällan det blir konflikter, att jag på alla mina hundratals turneringsmatcher en enda gång varit med om att det var en otrevlig match som gav dålig eftersmak (och nu talar jag alltså inte om skitbrickor och sånt :) ) och ett par gånger lite otrevligt. Men, utöver det här finns det matcher där motståndaren svurit och högljutt förbannat allt, men dem räknar jag faktiskt inte hit. Som exempel spelade jag i SM en sådan match och jag sade efteråt åt pojkvännen att det är bra att jag är van vid motspelaren för jag bryr mig inte om det, det är helt enkelt sån motspelaren är och det är inte riktat mot själva
motståndaren. Däremot hade det varit obehagligt för några år sedan.
Men, det är några få personer av 80 som har en sån stil!

Jag tycker ändå att stämningen ändrats lite under de sex år jag spelat, på så sätt att den inte längre är lika familjär och att fler tar spelandet på stort allvar. Men då ska man veta att utgångspunkten var väldigt god. Jag har fått många goda vänner genom åren och ännu fler kompisar. För er som inte känner mig kan nämnas att jag ogillar konflikter, absolut inte tål skitsnack och tycker ärlighet, vänlighet och hänsyn är otroligt viktigt, dvs jag trivs inte i en hård miljö.

Det är också stor skillnad på olika turneringar. Det finns turneringar där det sociala är minst lika viktigt som själva spelandet. Som
ny är det också lättare på mindre tävlingar, för på SM finns det så många spelare att man lätt försvinner i mängden. Tempot är intensivt, man råkar inte på samma personer så ofta att man lär känna dem och det är så många man inte träffat på länge man vill hinna umgås med.

Själv fick jag rådet att börja med en liten turnering, inte stora Stockholm Open - vilket betydde 30 personer! Det är jag mycket glad över och ett SM av den storlek som det är nu, hade varit allt
annat än lyckat som premiär. Men också där är vi ju alla olika!

Hoppas ni kommer på nytt och att andra vågar komma med! Som sagt, det finns turneringar av alla de slag och dessutom ordnas varje höst ABC vilket är turnering som riktar sig just till nya spelare. Och på flera orter kan man spela IRL utan att det är turnering. Nya spelare är alltid välkomna!

Pialina2010-11-09 00:59
Antal inlägg: 665

Hoppsan, blev det så där långt :o Och konstigt med raderna.

cafer2010-11-12 12:30
Antal inlägg: 90

Jag beklagar också om ni haft negativa upplevelser under SM! För mig överväger nog ändå adrenalinkickarna och glädjeruset i de (få) matcher där allting stämmer ... Själv kommer jag ju från Göteborg och är van vid att få storstryk ;)

Vad gäller ordnördandet mellan matcherna, känns det som en följd av irl-spelandet i kombination med att man hela tiden vill lära sig mer och bli snabbare på att hitta anagram och snygga hakningar. (Min hjärna tuggar anagram i timmar efter irl-spel, men släpper det ganska direkt efter matcher här på beta.)

En hel del onödigt slarvande var det, det håller jag med om – pipande klockor, "orensade" ordkollar och prat i spelrummet – men också många vänliga, glada och artiga motspelare. Vissa tog inte ens illa upp när det slog slint i huvet på MIG ... :) Tack till arrangörerna och alla glada! // #66

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?