Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:23 | |
![]() | Apbur - fantastiskt bra bild med tanke på trådens ämne. | |
| _Morran_ - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:25 | |
![]() | Måste dock vara bättre att vara fet och kunna göra nått åt det , än .... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:27 | |
![]() | ... att ha korta ben. ja. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:29 | |
![]() | "F I S T O 2010-09-18 16:26 Antal inlägg: 474 Delicious: man ska vara väldigt naiv att inte se sambandet mellan låg självkänsla, aptit, uppfostran, och nålens läge på vågen, man blir inte tjock av att titta på idealet dock." "ramsay 2010-09-18 17:17 Antal inlägg: 4947 ingen har sagt att alla överviktiga lider av dålig s-känsla! om du inte förstår bristen i din retorik så det bara att beklaga elller skratta , vilket som:) lämnar detta nu." | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:31 | |
![]() | alla (!) är ordet för dagen. för att inte tala om retoriken- då har normalviktiga bra självkänsla...se, jag lockas i så lätt:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:32 | |
![]() | mitt tagentord åller på att dö. gt för etare tråde. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:32 | |
![]() | Jösses vad du tjatar om retoriken, ramsay ;) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:34 | |
![]() | Du måste märka ord eller? Bara för att jag skrev "alla normalviktiga". Förlåt: Så normalviktiga har bättre självkänsla än överviktiga? Fisto. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:34 | |
![]() | sant:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:34 | |
![]() | till pott. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:36 | |
![]() | fortfarande dålig retorik. men nej, jag ska inte märka ord och retoriskteknik (kanske). uppfattar ju d bättre än så bara. därför jag reagerade. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:39 | |
![]() | om kroppsuppfattning- visst är det så att våra förväntade krav styr vår idealbild av oss själva. av mina tio år som modell var jag underviktig, enligt gängse norm, i fem av dem. jag var dock på samma kurva från 13 års ålder. många modeller var så naturligt smala. andra inte, de led helvete och många blev mkt sjuka. fel på idealet? nej, fel person på platsen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:39 | |
![]() | Oj förlåt jag missade att du var min lärare här på forumet. IG i retorik. Buhu. | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:40 | |
![]() | Mitt lilla barnbarn sa att han tycker att jag är mycket mjukare och goa´re att krypa upp i knät hos nu, när jag inte är så smal som tidigare. "Då var du så hård i magen"!!! | |
| apbur | 2010-09-18 17:41 | |
![]() | ramsay, ditt BMI måste ju ökat två enheter när du la in silikonet? :) Två förändrade kurvor i en smäll. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:49 | |
![]() | haha:) jag säger ju att man ska utgå från fettprocent istället. kiselprocent mot kroppsvikt kan nog också intressant iofs:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:52 | |
![]() | nej då, d. du har ett klart G -. G baserat på tidigare inlägg och det lilla minuset pga denna tråd. *jan björklund* | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:57 | |
![]() | Du får nog ringa och skälla ut min gamla gymnasielärare som gav mig MVG i svenska då Janne. Jädra flummskola | |
| le-lou | 2010-09-18 17:57 | |
![]() | varför är det lika fult att vara snygg, ha en fin kropp som det är att ha gott om pengar? Kan inte tolka det annat än att en stor del av de som protesterar, känner en ren och skär avundsjuka. Och det är inget fel att ha som mål att få en snygg kropp heller tycker jag, upp till var och en. Själv skulle jag gärna vilja ha en mage som Demi Moore och inte en som hon journalisten har, även om min mage påminner mycket mer om journalistens tyvärr :D Däremot är det så att inte alla har det, varken pengar eller superkroppar så pressen på småtjejer och killar blir enorm när det är i princip det enda som syns i media. Jag tror vi vuxna kan hantera det bättre än unga, unga är i regel mer känsliga för trender och är allmänt mer lättpåverkade. Det är en annan diskussion och där har flera i tråden poänger tycker jag. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 17:58 | |
![]() | Delicious Jag kan bara beklaga om du inte begriper att en fetknopp får bättre självkänslan går ner i vikt. Att överviktiga mår dåligt av att se "idealbilder" är kanske inte så kul för dom, men samtidigt inte så konstigt då det bekräftar att dom befinner sig utanför normen, självklart påverkar detta självkänslan. Om man tror att loppet är kört, att man är dömd till att vara fet, och därför fettar på sig, är väll även ett tecken på låg självkänsla. Att säga att självkänsla inte är en viktig parameter i frågan är ren nonsens. | |