Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-02 21:21 | |
![]() | pratar om människor | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2010-10-02 21:41 | |
![]() | Tycker inte om sättet att säga "skaffa barn". Barn är inget ting utan en gåva! Förhoppningsvis ett resultat av två älskande människor. Jag har tre underbara söner och ett litet barnbarn. En lycka som är obeskrivlig! För mig är det en symbol för det eviga livet. Och att använda barn? Märkligt synsätt?!?!? Själv har jag slösat... och gör fortfarande... KÄRLEK... och får tusenfalt igen. Ger och får bränsle. Man kan säga att vi tankar varandra. Funderade över det här med hund..kan det vara så att av egoistiska skäl kan man drilla och fostra den som man vill ha själv? Ingen som opponerar sig utan lydigt ligger vid ens sida? En tanke som dyker upp är att är det viktigare att tukta en hund eller att dela ett barns liv. | |
| Gautama | 2010-10-02 22:17 | |
![]() | Jag skaffade barn för barnbidraget och för att kunna vara hemma för vård av barn i tid och otid. Sen att jag har tuktat dem till att serva sin mamma är inte heller helt fel. | |
| lolacola | 2010-10-02 22:19 | |
![]() | Jag har ingen längtan efter en karl eller barn. När ja haft killar så har ja verkligen behandlat dem som slavar tills jag upptäcker att de inte alls passar mig. En av mina vänner har nyss fått barn och ja jag var på dopet och ungen fick en pressent men hon vet att jag vägrar att ta i han och hon frågar inte mig om jag tycker han är söt för hon vet att jag inte håller med. Jag är inte elak emot barn jag bara ignorerar dem. Stör dem mig säger jag åt föräldrarna. Jag vet att jag inte passar i den "norm" som finns men ja kan la för tusan inte ändra på mig bara för att alla andra vill de. Jag tänker o funderar mycket och gör alltid saker för att finna ett syfte elelr en mening och jag tänker efter innan jag gör de. Lämpar jag mig till denna sak. Kan jag bli model? nej jag är för ful. Kan jag bli mamma? nej jag synfel, problem med leder och bettfel dvs ej bra avelsdjur dessutom tycker jag inte om barn. Fler borde tänka efter innan! | |
| Maja G | 2010-10-02 22:21 | |
![]() | Ids inte läsa allt, men man skaffar inte barn utan man har fördelen att få barn och ta hand om dom under hela livet ända tills man dör... Är en curlingmamma till mina vuxna barn o det är jag otroligt stolt över. Kommer säkert få tillbaks det tusenfalt när jag behöver dom dvs då jag blir gammal och förvirrad! | |
| lolacola | 2010-10-02 22:29 | |
![]() | va är en curlingmamma? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-02 22:37 | |
![]() | har du varit utsatt för insest | |
| lolacola | 2010-10-02 22:42 | |
![]() | tiittii - haha nej de hoppas jag verkligen inte :P inte nått jag vet om iallfall. | |
| MaadMaxx | 2010-10-02 22:49 | |
![]() | Jag har själv ingen barnlängtan och kan finna det lite irriterande att människor över lag tycks ha svårt att acceptera ett sånt ställnigstagande. Man förväntas alltid argumentera för sin sak då frågan kommer på tapeten, till slut tröttnade jag på att lägga fram argument (som ingen förövrigt egentligen lyssnade till) och ställde helt enkelt frågan "Varför ska jag så gärna vilja ha barn?"... De flesta tappar totalt talförmågan då de får den frågan, de kan helt enkelt inte svara på varför JAG skulle vilja ha barn. Förutom min bror, han tänkte efter länge, sen tittade han på mig och sa; "För att det är det mest underbara som kan hända dig... Men det vet du först efteråt." Det kan vara det enda bra svar jag har fått på varför man så gärna skulle kunna vilja sätta barn till världen. | |
| Leopardhonan | 2010-10-02 23:09 | |
![]() | Håller med missytissy.. den här tråden är ju bara till för att provocera.. Dessutom är det en jävla massa påhopp på vissa, alla får väl tycka vad dom vill även om det är "smörja" för andra.. jag tycker lolacola har humor- Måste alla ta det så jävla allvarligt? | |
| Leopardhonan | 2010-10-02 23:12 | |
![]() | Maad Maxx, ja man ska fråga tillbaka, det är klockrent ;-) och många blir så paff.. Det är sjukt att alla tar det för givet, och särskilt när man är över 30-års strecket.. | |
| MaadMaxx | 2010-10-03 01:53 | |
![]() | @Leopardhonan- Ja, det är tydligen det mest effektiva sättet att få dem att förstå att alla inte vill ha barn. Argumentation fungerar i vart fall inte, då blir de flesta bara helt fokuserade på att krossa argumenten och när de inser att det inte fungerar så hänvisar de till biologi och fortplantning... så tröttsamt. Ja, det är sjukt att alla tar det förgivet. Visst, jag kan köpa det där med att föra rasen vidare till en viss del, men helt ärligt... finns det inte redan tillräckligt med folk som gör det, utan att jag behöver känna mitt ansvar? Sen vill jag inte säga ALDRIG, för det är ett ord jag inte tror på. Men som det är just nu så får gärna andra barnaavlandet, så kan jag koncentrera mig på att få ekonomin att snurra istället. ;) | |
| Leopardhonan | 2010-10-03 02:59 | |
![]() | samma här Maadmaax, aldrig säger inte jag heller, vem vet en dag i framtiden vad man vill.. :) | |
| Benita61 | 2010-10-03 07:15 | |
![]() | Jag kom att tänka på Hasse Alfredssons fundering: "När blir dom så gamla att man kan ha dom att gå små bud?" Vet inte varför. :)) | |
| Mammaoxå | 2010-10-03 07:39 | |
![]() | Jag tycker det är bra att man inte skaffar barn om man inte vill ha dem. Jag tror fler skulle behöva tänka så. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-10-03 07:49 | |
![]() | Ja det är självklart att man inte ska göra barn om man inte vill ha det. Något som stör mig när det gäller småbarnsföräldrar det är att bara för att de själva är helt betagna i sin lilla bebis så tar de för givet att alla andra också ska tycka att de är så gullepluttiga så. När mina barn var små så prackade aldrig jag på andra en massa upplysningar om hur duktiga de var och hur söta och superbäst de var. Jag tyckte ju givetvis det precis som alla föräldrar förmodligen gör men att ta för givet att andra vill lyssna på bebissnack är fruktansvärt egotrippat. Lika jobbigt som om nån går igång och ständigt pratar om en hobby de har som man själv är noll intresserad av. Tänk på det ni som har barn, att alla andra är inte lika fascinerade av ert barn som ni själva är.. | |
| tina_xx | 2010-10-03 09:25 | |
![]() | Själv skulle jag aldrig ersätta barn med en slemmig hund | |
| tina_xx | 2010-10-03 09:29 | |
![]() | Givetvis får var och en göra som den vill och att skaffa barn eller hund eller what so ever för man känner ett tvång är helt fel, men dock är det så att många ångrar att de valde bort att skaffa barn då de blir lite äldre / det är försent. | |
| annelie49 | 2010-10-03 09:46 | |
![]() | Hemska tanke!! Om jag valt att inte sätta mina barn till världen så hade jag inte haft mina härliga barnbarn idag. En "ålderdom" utan barnbarn önskar jag ingen. Den gamla klyschan "livets efterrätt" stämmer så himla bra. Puss o kram till Alvin o Eskil från mormor! | |
| Maja G | 2010-10-03 10:23 | |
![]() | Svar till TS: En curlingmamma är en som "sopar rent framför barnen" alltså är steget före o hjälper de med allt. Det har jag valt själv att göra, för att jag tycker om det...Nu kan de faktiskt göra det mesta själva, så de är inte helt bakom flötet inte:) Sedan har jag fullt förståelse över de som väljer att inte skaffa barn. Det är ju jättebra att de som inte vill ha barn, inte har några...I dessa tider behöver man inte ha barn om man inte vill eftersom det finns preventivmedel att nyttja. | |