Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 18 549 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-01 14:47 | |
![]() | kram kram:) | |
| Pocaloca | 2010-12-01 14:54 | |
![]() | aha...du tänker sååå....ok... mm...men det skulle också kunna vara så att personen i fråga menar att hon(?) känner sig utsatt för övergrepp kanske....i och med en sådan handling... =) | |
| SkySpy_ | 2010-12-01 15:18 | |
![]() | Men blir man misshandlad i ett förhållande så har jag väldigt svårt att tänka mig att man är redo för att gå in på en sån sida och försöka hitta en sexpartner just bara för att hitta en utväg. Ser inte det som något vanligt alternativ. Bättre komma ifrån med helt rent mjöl i påsen i så fall för att slippa må dåligt själv sen. Nu menar inte jag att man ska vända andra kinden till. Men ta inte emot den utan ducka och hitta en bättre utväg. | |
| LisaLong | 2010-12-01 16:33 | |
![]() | herre jösses...ja allt ska man läsa...*ler* Om man är gift och är lagd åt otrohetshållet kan man väl fixa en affär på egen hand. | |
| Megaherz | 2010-12-01 18:50 | |
![]() | Är kungen medlem? höhöhö | |
| SethGecko | 2010-12-01 18:59 | |
![]() | SkySpy_: jag tror nog att man som misshandlad och kränkt kan vara otrogen just för att bekräfta för sig själv att personen som misshandlar en har rätt att göra det. det är ju rätt vanligt att det fungerar så, att den misshandlade tar på sig en massa. | |
| Twaz | 2010-12-01 19:33 | |
![]() | Inget ont om företaget bakom tjänsten. Fel på de som använder den. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-12-01 19:46 | |
![]() | Undrar hur många av trådens indignerade brevställare som faktiskt har ett vänsterprassel för stunden. | |
| delta9 | 2010-12-01 20:12 | |
![]() | hmm.. ibland undrar man om folk är lite för nördiga. varför vara otrogen med hjälp av en sida? är siten till för Jokkmokks-Jokke som inte har en krog inom en radie på ca: 17 byar ? o.O | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-01 20:15 | |
![]() | Jag tror en ansenlig del av dom som använder sajten (och liknande sajter för den delen) håller sig till att vara otrogna/dejta på nätet | |
| delta9 | 2010-12-01 20:16 | |
![]() | nulltj: *asg* vad romantiskt, sexigt, spännande, busigt att vara otrogen på nätet. Det verkar stort sett vara som att gå in på en porrsida och ha bilder blockerade. Eller ett 56.6k modem iaf ^^ | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-01 20:24 | |
![]() | Nä. Men säkert, tryggt och fegt. | |
| morotens | 2010-12-02 08:29 | |
![]() | Ett lite snedsteg kan pigga upp ett förhållande, tro mej, så sluta vara så puritanska och prova lite här i livet.... | |
| karl50 | 2010-12-02 08:47 | |
![]() | Det mumsan skrev om att tänka utanför sin egen box låter bra.....men det är i regel inte det det handlar om. Det är naivt att tro så. Jag är helt övertygad om att de flesta som utnyttjar dessa sidor inte lever i ett öppet föhållande utan ljuger och bedrar/är oärliga mot sin partner. Så det är inte ett ömsesidigt beslut. Men då det gäller vanliga dejtingsiter; Jag lever själv sedan tio år lyckligt med en kvinna som jag träffat på nätet så de är inte att förringa. | |
| karl50 | 2010-12-02 09:04 | |
![]() | morotens: Ett snedsteg piggarinte upp ett föhållande utan visar bara attman leveri ett förhållande utan förtrolighet och ärlighet. De flesta som resonerar som du är män och skulle totalt tappa fattningen om deras kvinnor gjorde detsamma; ett litet snedsteg för att pigga upp. Innan mitt nu tioåriga förhållande levde jag mellan 16-36 års ålder med en kvinna som jag förlorade pga av ett snedsteg vid en konferens i Tyskland. Varken jag eller hon kunde komma över den brist på förtroende som uppstod. Tyvärr tog det till dess för mig växa upp.... att inse att om man verkligen hittat den man vill leva med så får man göra den uppoffringen att klara av att säga ner när man frestas. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-02 09:28 | |
![]() | karl50 har du några belägg för att de flesta som tänker som moroten är män? Och var det ens relevant? | |
| karl50 | 2010-12-02 10:12 | |
![]() | nulltj. Nix....Absolut inga adekvata vetenskapliga belägg. De finns säkert..åt det ena eller andra hållet men jag har inte nog stort intresse för frågan för att sätta mig in i den forskningen. Det finns många kvinnor som inte heller tycker att förtrolighet/ärlighet i ett föhållande är viktigt. Men de två kvinnor jag "råkat ut för" har varit 100% dedikerade till vårt förhållande. Och säkert 30% av de hundratals män jag utbildat inom mitt yrke har haft en inställning att kvinnor har ett syfte och det är i sängen. Att de sedan inför sina partners sagt något annat betyder inget när de i konferenssammanhang hoppat i säng med allt de ser....Men för att de ska ha någon att vara otrogen med så måste det ju finnas kvinnor med samma sätt att se på saken...:) Jag förstår bara inte hur man kan leva i den typen av lögn. | |
| vildman | 2010-12-02 10:19 | |
![]() | Ett stort problem är att alldeles för många utgår ifrån att bara för att dom fungerar och tänker på ett sätt så gör alla andra likadant. Jag har väl inte levt ett alldeles "moraliskt liv" (enligt gängse betanorm) och kan tex kraftigt dementera karl50:s hypotes om det bara skulle vara män som det handlar om. Jag tror det är ungefär lika "illa" i båda könslägren. Otrohet är inte så "enkelt" som att det kort och gott är ett svin som gör det. (Som jag sagt förr så skulle ni bli förvånade hur många av era vänner och släktingar ni hänför till denna kategori...) utan det finns många och olika mekanismer bakom hur det blir så. Och jag försvarar inte otroheten, men det finns så mycket annat i förhållanden som sårar och förstör att det är en faktor bland flera. Den som tex finner sin partner otrogen (och kanske dumpar denne) bör nog om man är lite balanserad fundera på vad det var som gjorde att man hamnade där. För det är sällan, ytterst sällan som otroheten är det enda problemet i ett förhållande när det sker. (Och jag skiter i att ni nu kommer säga att det aldrig är ursäktat ändå, det är ett faktum som är obestridligt). Sen finns det alldeles säkert psykopater som skiter i sin partner helt och är notoriskt otrogen. Men jag tror ändå att det vanligaste är att det är mycket komplexa situationer som driver fram det. Fö så lär väl denna sajten snart vara mer översållad av antagonister, journalister och nyfikna än av folk som verkligen vill göra något dumt :-) | |
| Mamah | 2010-12-02 10:21 | |
![]() | världen är en sjuk plats... | |
| karl50 | 2010-12-02 11:24 | |
![]() | vildman. Jag tycker att hela ditt inlägg bara är en vältalig ursäkt för varför man ska kunna vara otrogen utan allför dåligt samvete. Även om normalitet inom forskning är ett tämligen vitt begrepp så är trygghet och förtroende/ärlighet på alla plan vad den stora majoriteten vill ha. Då det gäller andelen män/kvinnor har jag nu gått in och tittat på lite forskning och andelen otrogna män är större än andelen kvinnor vilket måste betyda att de otrogna kvinnora måste ha fler sexpartners....annars går det ju inte ihop.. :) Vildman har rätt i att det är mycket annat i ett förhållande som är viktgt men i grunden handlar det om ärlighet och respekt. | |