Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade67
Mobilspel
Pågående18 803

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nettan232011-02-16 18:56
Antal inlägg: 4086

Haha henne kommer jag ihåg tror jag

Tommy 19792011-02-16 18:56
Antal inlägg: 1188

Delicious, du skrev följande i ditt inlägg postat 2011-02-16 18:48:

"Jag tänkte först "jaha, ska dom paras ihop eller vadå?" just för att dom pekas ut som gay."

Intressant reaktion. Hade du resonerat på samma sätt om det varit en "vanlig" vecka? Varför skulle man para ihop folk bara för att de är homosexuella?

bizzzy, nu säger jag det för tredje eller fjärde gången: varför inte helt enkelt se det som en kul grej? Det handlar INTE om att homosexuella "måste" ha en egen vecka.

bizzzy - Ej medlem längre2011-02-16 19:09
Antal inlägg: 3169

"Jag trodde dessutom att gaypeople ville bli accepterade som personer som vem som helst och inte fokusera på vilken läggning de har"

Saxar in från eget inlägg.

Förstår du verkligen inte motsägelserna i att homosexuella vill bli accepterade som alla andra och det faktum att de inte blir behandlade som alla andra när de har en speciell gayvecka i ett matprogram?

The Mag2011-02-16 19:11
Antal inlägg: 180

Silverbjälke:

Själv tycker jag matlagningprogram är väldigt kul, men så har jag jobbat med mat i 15 år också.

slånbär2011-02-16 19:13
Antal inlägg: 5539

Jag tycker det är trist att vissa tror att man är nån slags homofob för att man tycker att det är konstigt med en specifik gayvecka i ett matlagningsprogram. Det är ju just precis det man inte är. Jag fattar verkligen inte varför en del blir så upprörda för i min värld är det verkligen en jättefånig vinkling av ett matprogram som jag aldrig har sett förut i några andra sammanhang. Själva grejen är ju just att det ska handla om matlagning och vad jag vet av dom människor som jag känner så lagar man inte direkt annorlunda mat beroende på sexuell läggning. Däremot skulle ju en annorlunda kulturell inriktning vara förståeligt om man hade en vecka tex Latinomat eller Asiatisk mat. Men det är liksom inte lika intressant TV verkar det som men hur det kan bli mer intressant att kolla på fyra personer (varav åtminstone en inte ens kunde laga mat) som är med enbart pga av sexuella preferenser det är ju bara fånigt. Men det gör inte mig till homofob att jag tycker det är helt ointressant i sammanhanget.

slånbär2011-02-16 19:17

Skulle det förresten vara ok med en friidrottstävling bara för homosexuella? Eller varför inte visa en hockeyturnering på TV där deltagarna är homosexuella? För det har ju verkligen en stor betydelse för hur högt dom hoppar och hur fort dom springer eller hur?

winterdreams2011-02-16 19:21
Antal inlägg: 61

nancy ha du problem me att dom har gayvecka lr? e väl bara kul för d e verkligen underbara människor som verkligen bjuder på sej själva o folk får fel uppfattningar om homosexuella, att d skulle vara nånting smutsigt, i mina ögon blir man inte kär i ett kön utan en person, att du ens orkade göra ett inlägg,, jaja

Stenknäck2011-02-16 19:24
Antal inlägg: 430

Så du har alltså den förlegade uppfattningen att det enda gay-personer gör är att ligga med varandra....det visar vilken syn på människor du har.
Säger mer om dig än om dem.

Delicious - Ej medlem längre2011-02-16 19:28
Antal inlägg: 11661

"Delicious, du skrev följande i ditt inlägg postat 2011-02-16 18:48:

"Jag tänkte först "jaha, ska dom paras ihop eller vadå?" just för att dom pekas ut som gay."

Intressant reaktion. Hade du resonerat på samma sätt om det varit en "vanlig" vecka? Varför skulle man para ihop folk bara för att de är homosexuella?"

Eh, ja..om dom hade sagt "Det är heterovecka" hade jag också trott att dom skulle para ihop folk. För varför skulle det annars vara viktigt.

"
Stenknäck 2011-02-16 19:24
Antal inlägg: 218

Så du har alltså den förlegade uppfattningen att det enda gay-personer gör är att ligga med varandra....det visar vilken syn på människor du har.
Säger mer om dig än om dem."

Vad gör gay-personer som är så speciellt då? För du menar att dom beter sig gayigt mer än i sängkammaren eller?

Challe_B - Ej medlem längre2011-02-16 19:32
Antal inlägg: 5853

Nu börjar det!

slånbär2011-02-16 19:37

Fortfarande -vad i helskotta har det att göra med matlagning???Det är ju det som är själva grundfrågan. Om man lagade fantastisk mat och ovanlig mat just för att man var gay-ja då skulle det ju finnas en poäng med konceptet- men det är ju inte matlagningen som sätts i fokus nu utan just det som alla hävdar att man inte ska lägga vikten vid nämligen-den sexuella läggningen. Jag skiter fullständigt i om deltagarna har sex med varandra, med sin granne (oavsett kön) med sin eller någon annans partner, med en plastdocka, högerhanden eller inte alls- jag vill se vad dom lagar för mat!! Är inte det poängen med programmet?

Omega 3 - Ej medlem längre2011-02-16 19:39
Antal inlägg: 167

Men slånbär - det gör du ju?!

slånbär2011-02-16 19:40

Omega-jag gör vadå?

Omega 3 - Ej medlem längre2011-02-16 19:41
Antal inlägg: 167

Ser vad de lagar för mat :)

Hoodman - Ej medlem längre2011-02-16 19:44
Antal inlägg: 2826

Men om man inte vill veta saker om deltagarna i programmet, ska man då strunta i att berätta varken ålder, yrke eller personliga intressen? Eftersom det är ett matprogram, ska det då endast innehålla matlagning och därefter får tre, helt känslokalla och stela, personer bedöma maträtterna?

Delicious - Ej medlem längre2011-02-16 19:48

Frågan är varför dom måste säga "Det är gayvecka". Nu hade det tydligen med den där galan att göra..inte för att jag förstår vad halv 8 har att göra med qx men okej. Undrar om man måste skriva sitt civilstånd och läggning när man ansöker till programmet? Hur gick 4an till väga med detta? "Gay-personer sökes" eller ringde de upp några gaykontakter? Den första tjejen kunde ju inte laga mat för fem öre och verkade inte bry sig om maten öht. Vad gjorde hon där? Ja, juste, hon var gay. Dåså.

Hoodman - Ej medlem längre2011-02-16 19:48
Antal inlägg: 2826

Kan också ledsna på att när vissa grupper inte representeras i olika sammanhang (i detta fall TV) så talas det om diskriminering, utfrysning, främligsfientlighet osv. Men när väl dessa "udda" grupper representeras så tror alla att det finns några särskilda bakomliggande orsaker, att man har ett budskap som säger att man står för mångfald och inte alls har fördomar.

Ta det för vad det är och sluta överdramatisera.

Delicious - Ej medlem längre2011-02-16 19:49

Hood, när du presenterar dig, säger du då "Jag är x-år, bor i x, gillar skogspromenader och är homo/hetero"? :P

ANDERStG2011-02-16 19:51
Antal inlägg: 7560

Söktips: "america's testes kitchen"

Behåll citattecknen så att sökmotorn inte försöker fixa stavningen.

Delicious - Ej medlem längre2011-02-16 19:59

Den bakomliggande orsaken var ju qx-galan :P Alla homos får en vecka :) Precis som invandrarna.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?