Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 742 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2011-03-17 21:30 | |
![]() | "Hade någon ifrågasatt om hon hade haft sex med killar trots att hon var lesbisk?" Det hade man väl? Jag fattar inte. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-17 21:31 | |
![]() | Tänkte just fråga detsamma. Svaret är givetvis: Ja, det hade någon. | |
| kassa | 2011-03-17 21:34 | |
![]() | Gautama, jag tycker det ligger mycket i det du skriver. Visst har toleransen för homosexuella ökat men fortfarande finns det många fördomar. Hur många har inte hört en "vanlig" svensson säga att de inte har något emot bögar men... Det är ALDRIG ok att använda våld mot någon eller några för att de är annorlunda än en själv. | |
| kassa | 2011-03-17 21:34 | |
![]() | Gautama, jag tycker det ligger mycket i det du skriver. Visst har toleransen för homosexuella ökat men fortfarande finns det många fördomar. Hur många har inte hört en "vanlig" svensson säga att de inte har något emot bögar men... Det är ALDRIG ok att använda våld mot någon eller några för att de är annorlunda än en själv. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-17 21:40 | |
![]() | Klart det finns fördomar kring homosexuella - som det gör kring alla kategorier av människor. Frågan är hur negativt laddade dessa fördomar är och vilka implikationer de får, och vad gäller den saken går det åt helt rätt håll - det tänker väl ingen här bestrida? | |
| kassa | 2011-03-17 21:58 | |
![]() | Är inte det lite stoppa huvudet i sanden taktik? Vissa grupper av människor drabbas faktiskt hårdare än andra av fördomar och vågar vi inte inse det utan intar någon slags "jag bryr mig inte" attityd kommer de fördomarna att fortsätta frodas. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-03-17 22:06 | |
![]() | Jag är bortskämd med en avspänd inställning till homosexualitet, säkert delvis för att jag bor i en storstad. Jag vill inte förringa någon enskild individs upplevelse av att vara diskriminerad, men jag vill påstå att den systematiska diskrimineringen ständigt minskar. (Därmed inte sagt att vi inte skall hjälpas åt att fortsätta arbeta i den riktningen.) | |
| kassa | 2011-03-17 22:10 | |
![]() | Jag kan hålla med dig om att man jobbar bättre idag med den systematiska diskrimineringen än vad man tidigare gjort. Däremot tror jag att det fortfarande finns en stor dold och delvis även omedveten form av diskriminering som är mycket svårare att komma åt. | |
| Tess 08 | 2011-03-17 22:11 | |
![]() | SJälv är jag bortskämd med sunda föräldrar och har (trots att jag inte bor i storstad) en rätt avspänd inställning till homosexualitet. Kanske det beror på att de finns nära mig eller att mina föräldrar tidigt lärt mig sunda värderingar i största allmänhet... Det är flera år sedan jag pratade med mina barn om homosexualitet, jag hoppas och förväntar mig att de ska ha förståelse för alla människors olikheter. | |
| erikanen | 2011-03-17 22:53 | |
![]() | Diskriminering mot homosexuella är allvarligt men det bör också tas på allvar inom andra grupper. Sjuka tex har det mkt svårt och de kan slå på minst lika många områden som homofobin..eftersom de har svårt att ens få ihop ekonomin, samt kämpar med sin sjukdom, samt att de finns de som tror att de kan arbeta och bara är lata. Med detta sagt så tycker jag illa om all diskriminering men vissa grupper är det stor fokus på i media. | |
| le-lou | 2011-03-17 23:13 | |
![]() | jag behöver liksom inte gilla glass för att äta det. Dagens klyfto huzan eller vad säger du. | |
| Huzan | 2011-03-18 20:06 | |
![]() | det var som fan att ingen höll me, men men.. jag är inte bi eftersom jag inte blir kär i tjejer.. jag är inte homo bara för att jag har haft sex med tjejer. varför jag haft det spelar väl mindre roll? | |
| Mouche - Administratör | 2011-03-18 20:19 | |
![]() | Antingen skärper du till dig och använder ett snyggare språk Huzan eller så kan du gott hålla dig ifrån forumet. Pinsamt är bara förnamnet. Ett inlägg raderat. Mouche | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-18 20:19 | |
![]() | jag kan faktiskt äta glass fast jag inte är särskilt förtjust i det. främsta anledningen är väl att jag är sugen på någonting och det är det som bjuds. | |
| Huzan | 2011-03-18 20:26 | |
![]() | mouche.. skrev ju varken svordom eller nåt annat stötande? ramsay..u get my point! | |
| Mr Bombastiq | 2011-03-18 20:28 | |
![]() | Hatten av Huzan! | |
| magnusito | 2011-03-18 20:40 | |
![]() | Man behöver inte vara hetero bara för att man ligger med någon av motsatt kön. Jag lovar jag gör det regelbundet, men anklaga mig inte för att vara hetero. Det skulle aldrig falla mig in att bli det! | |
![]() | Jag är strikt hetero, gillar bara att ha lite heterosex ibland! | |
![]() | förlåt strikt homo skule det vara | |
| magnusito | 2011-03-18 20:41 | |
![]() | hu så fel det höll på att bli | |