Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade69
Mobilspel
Pågående18 781

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-04-02 12:34
Antal inlägg: 670

Hon borde, som någon uttryckte det, inte gjort ett nummer av sin sexuella läggning och framför allt inte anklagat länsförsäkringar för att ha gjort ett nummer av hennes sexuella läggning när de inte gjort det.

Tommy 19792011-04-02 12:34
Antal inlägg: 1188

Lek med tanken på att brottet i stället varit härlett till etnicitet eller religion, att Sofia t ex varit färgad eller haft burka på sig. Då hade det väl knappast blivit någon diskussion? Ni som "försvarar" LF:s beslut och inte tycker det är så mycket att väsnas om: menar ni att hon ska finna sig i att bli misshandlad och kränkt bara på grund av att brottet grundar sig i hennes sexualitet?

jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-04-02 12:35

Nummer av sin sexuella läggning gentemot länsförsäkringar, förstås. (Jag hedgar här mot den Guatamas förutsägbara feltolkning -- att jag menar att hon inte borde ha kysst sin flickvän på tunnelbanan).

jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-04-02 12:35

Tommy1979: Det ska hon inte, och det blev hon inte.

Minta2011-04-02 12:39
Antal inlägg: 20042

Till och med Länsförskringar tar ju tillbaka nu. Det hela berodde på ett syftningsfel. Varför skulle hon inte få kyssa sin partner? gäller det alla kärlekspar, att det kan stöta människor?

Tommy 19792011-04-02 12:40
Antal inlägg: 1188

Jaap: handläggaren hade ju sagt till Sofia att lesbiska inte borde kyssas i tunnelbanan, om vi antar att hon talar sanning vilket jag tror att hon gör. Det handlar ju inte om att Sofia ville mygla åt sig mer pengar, bara få de som hon hade rätt till från början enligt domstolsbeslutet. Så varför skulle hon ljuga?

På vilket sätt har en sådan anmärkning INTE med hennes sexualitet att göra?

jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-04-02 12:45

Ponera följande händelseförlopp. Det är betafest och JaapConrad är närvarande.

1. JaapConrad fläker ut sina åsikter.
2. En annan betapetare som är sjukskriven börjar skrika att Jaap är nyliberal och viftar med ett sjukintyg om fibromyalgi i ansiktet på honom.
3. JaapConrad skrynklar ihop sjukintyget och kastar ut det genom fönstret.
4. Den sjukskrivne medlemmen spöar Jaap.

JaapConrad får avslag på försäkringanspråken med motiveringen att han initierat bråket genom att ta fysisk kontakt och skrynkla ihop sjukintyget. JaapConrad hävdar att han har blivit utsatt för diskriminering av länsförsäkringar för att han är ''liberal.''. Länsförsäkringar ber om ursäkt och tvingas gå på kurs hos en liberalkonsult. Länsförsäkringar måste utbildas i liberalism.

Rimligt? Varför/varför inte?

jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-04-02 12:46

Tommy1979: Varför skulle länsförsäkringar ljuga?

jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-04-02 12:50

Så här uttryckte sig länsförsäkringar i brevet till mig:

''Enligt handlingarna har du suttit och ventilerat liberala åsikter på en krog. Du upptäcker att en person sitter och viftar med ett sjukintyg och blir provocerad och kränkt av detta. Du inititerar kontakt med honom genom att skrynkla ihop sjukintyget och slänga det ut genom fönstret. Denna blir då förbannad och börjar slå dig. Vi anser i och med detta handlade som att du utan skälig anledning utsatt dig för risken att skadads.''

Schysstnaden - Ej medlem längre2011-04-02 12:52
Antal inlägg: 360

Jaap är rolig. :-)

Minta2011-04-02 13:01

jaapcorad, tycker du att personen gjorderätt som slog dig?

Att vifta med ett sjukintyg är antagligen inte en lika provocerande och kränkande handling som att filma människor som inte vill bli filmade. Kanske för dig dock.

jaapconrad_ - Ej medlem längre2011-04-02 13:07

''jaapcorad, tycker du att personen gjorderätt som slog dig?''

Nej, och jag har i hela tråden vidhållit att ''sofia'' har rätt till försäkringen (men inte pga eventuell diskriminering). De hon utsatte homofoben för -- och det jag utsatte den sjukskrivne för -- kan inte anses vara tillräckligt för att ha ''utsatt sig för risken att skadas''.

''Att vifta med ett sjukintyg är antagligen inte en lika provocerande och kränkande handling som att filma människor som inte vill bli filmade. Kanske för dig dock.''

Vilken leder oss till pudelns kärna: Är det produktivt eller kontraproduktivt att ta fram lättkränkthetskortet i sådana här sammanhang?

Minta2011-04-02 13:13

Jag vet inte vad som hände, men om man ska tro henne så kom personen alldeles intill henne med kameran och filmade. det är väl nästan en reflexhandling att då slå undan kameran. Det handlar då inte om lättkränkthet. Jag kan ha förståelse för att vissa är mer lättkränkta än andra ibland även om det kan vara jobbigt.

Schysstnaden - Ej medlem längre2011-04-02 13:23

Rätta mig om jag har fel, men fotografering och filmning på allmän plats är väl tillåten? Om man sedan kryper upp med kameran i ansiktet på någon kan det kanske bli tal om kränkning av den personliga sfären/integriteten. De flesta av oss hade nog vänligen(?) men bestämt puttat bort kameran vid ett sådant tillfälle.

Minta2011-04-02 13:24

Bad hon honom inte först att sluta filma? Om han forsätter och till och med håller upp kameran i hennes ansikte är du nog inte så vänlig längre.

Schysstnaden - Ej medlem längre2011-04-02 13:25

Låter onekligen som en provokation.

strom90302011-04-02 13:48
Antal inlägg: 120

I vilket syfte blev hon filmad? Är det någon som förstått det?

necxma2011-04-02 13:52
Antal inlägg: 47

usch

magnusito2011-04-02 14:35
Antal inlägg: 4985

Han gjorde ju ett nummer av hennes sexuella läggning så således måste hon göra det i sitt skadeståndsanspråk.

micro1132011-04-02 14:41
Antal inlägg: 17540

jaapconrad_
Det är ett problem med din historia faktiskt.

Om du går runt och proklamerar din åsikt så uppträder du ju störande och tvingar andar att lyssna på den - så var inte fallet med tjejerna.
De satt på sin plats och kysstes - störs man kan man låta bli att titta, stänga öronen kan vara svårare.

För att det skall vara jämförbart få du alltså sätta dig ett hörn och läsa liberal propaganda tryckt med stora bokstäver som andra kan läsa om de tittar åt ditt håll.

Det vore jämförbart med det "brott" som tjejerna "begick" när de kysstes.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?