Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-21 17:04 | |
![]() | Det får inte jag heller. Jag vill inte ha sådana och beter mig därefter. Uppskattar inte att småflirta heller och nedlåtande kommentarer har ingen hittills fällt heller, vad jag kan minnas. Jag tror att det helt och hållet beror på mitt eget beteende. Om andra råkar ut för sådant oförtjänt, eller har fel attityd låter jag vara osagt. Jag vet bara att jag själv aktivt väljer att inte bli nedvärderad eller att få värdelösa sexuella inviter av personer jag inte vill ha det från. Ett icke-problem för mig. Tack och lov. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-21 18:36 | |
![]() | Alltså, jag ser inte mig själv som feminist men jag gillar att diskutera manligt och kvinnligt och allt/vad som hör till biologi, normer och kultur. Det är inte svårt att få sig en kommentar när man sticker ut från mängden. För de flesta tycker eller verkar tycka att det är oerhört viktigt att visa att ens barn är pojke eller flicka genom kläder och uppförande redan i livmodern. Säger man då att man inte kommer klä sitt barn särskilt könsnormativt medvetet (och jag är inte ens så hård) så är man en feminist som vill förinta könen och jadi jadi. Minns den där barnklädestråden jag skapade här för hundra år sedan. Där var det liv i luckan. Speciellt när jag sa att jag tycker det är löjligt att kalla sitt barn prins eller prinsessa. ^^ Folk kan inte se skillnad på att man tycker något om de gör och vilka de ÄR. Säger man att prinsessklänning är löjligt tolkas det som att man tycker att alla personer som klär sina barn i det är genomlöjliga på alla sätt. Riktigt så är det ju inte. Finns gott om forumister här och där som säger DU är löjlig och inte DET är löjligt dock. Jag försöker vara tydlig men klart det blir fel ibland. Sen är det tydligen nästan lika hemskt att vara "nån slags feminist" som att rösta på SD. Men men. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-21 18:55 | |
![]() | Kortfattat - Stickar man ut hakan lite (oavsett om det är en fast eller rörlig åsikt man har och vill diskutera) så får man bara beredd på mothugg som inte är det minsta konstruktivt. Just dessa frågor är ju väldigt..känsliga och de flesta har en åsikt om det. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-21 18:55 | |
![]() | vara* | |
| apbur | 2011-08-21 19:09 | |
![]() | Nu har jag läst krönikan som du länkade till och jag tycker verkligen den är helt värdelös. Hon beklagar att det inte är fler människor utan någon som helst kunskap som gastar om det ena och andra och begär att de ska bli lyssnade på. Hur kan man se detta som ett problem? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-21 19:38 | |
![]() | Radioprogrammet var bättre, om man kan bortse från hennes ADHD-sätt. Tror hon vill säga att fler borde tycka till och inte vara så rädda för att bli kallade saker eftersom det inte är det värsta som kan hända, eller att värre än så blir det oftast inte. Sen var hennes tema kvinnliga bloggare eftersom hon "upptäckt" att dessa inte gärna uttrycker någon åsikt som inte handlar om ett par snygga skor eller läppglans. De bygger hellre på ett glättigt varumärke eftersom att de inte kan ta kritik av olika slag. Kanske för att de hellre tjänar pengar än uttrycker sina åsikter (de som inte handlar om utsidan då), kanske för att de inte bryr sig om att tycka till om saker, osv. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-21 19:41 | |
![]() | Och i förlängningen menade hon väl då på att yngre tjejer som kanske läser de bloggarna bryr sig mest om att ha åsikter om läppglans eller tror att det "normala" är att inte sticka ut hakan "för då kan man få dumma kommentarer, hotbrev eller bara bli illa omtyckt". | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:12 | |
![]() | kaffeflicka 2011-08-21 14:23 "Öhmöh: Har hunnit läsa lite fler inlägg idag. Om ingen annan har talat om för dig vad stock betyder så är det bl a ett ord för det manliga organet." *skrattar gott* Tack kaffeflickan, det var bussigt av dig, för jag visste verkligen inte. Jag försökte gissa, och det grövsta jag kom fram till var att det kanske kunde betyda att nån är "tjock i skallen" eller så... Jaja, om det nu var så du, Resurrection, menade så blir jag ju inte förvånad precis... Och njo...jag kan nog tycka att Resurrections replik är ett ganska bra exempel på hur männen kan förminska kvinnorna. Och jag tror också att den riktningen förekommer oftare, än det motsatta, det vill säga, den, att vi på olika sätt skulle förminska (eller ens vilja göra det) männen. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:15 | |
![]() | Jag är ganska säker på att det var medvetet från Res sida. Ironi osv. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:17 | |
![]() | Suck CR | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:19 | |
![]() | Haha, va? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:20 | |
![]() | Åh. Svenska suck. Haha. Men fortfarande va? | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:22 | |
![]() | Apropå feminism, Delicious och andra; om man är för jämställdhet,lika lön,mänskliga rättigheter är man också feminist.Det är inte konstigare än så.Feminister är inte fula,rabiata,håriga rödstrumpor ..feminister är inga konstiga kvinnor som hatar män. Däremot kan många känna sig hotade av feminismen som kräver något de själva inte kan förstå är fel (klart jag ska få slå frugan,ha mer betalt än min kvinnliga kollega,utnyttja småflickor/pojkar i Thailand,inte göra "kvinnogöra som städa o tvätta,etc" Jag skulle skämmas om jag inte vore feminist. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:29 | |
![]() | Jag tycker det här är så intressant, och det finns en hel del jag inte riktigt "hänger med på". Som det som några (av tjejerna) här nämner om, att skulle de bli kränkta så skulle det ligga nära till hands att de kunde bli våldsamma. Menar ni det på allvar? Och på vilka sätt skulle ni bli det? Så olika man kan vara... Jag har svårt att tänka mig att jag skulle kunna bli det. - Arg kan jag bli och svära...som jag vet inte vad... Men våldsam? Nej. Den grövsta "våldsamheten" jag kan prestera är att jag kan "peka finger", och då ska jag verkligen vara uppretad. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:32 | |
![]() | Hehhe. Ja, svenska "suck". Inget annat. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:40 | |
![]() | Jag tycker nog snarare att man är normal och inte feminist om man tycker så (lika löner osv..) Och annars är man..idiot. Även om de frågorna fortfarande är aktuella så känns det mer som att man kan börja driva på andra frågor också innan äggröran stagnerar. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:44 | |
![]() | Det ligger inte för mig att slå någon på käften, men blev jag kallad feministfitta som inte ska ha åsikter på en pub i Sverige ( förutsatt att jag betett mig på sådant sätt att jag är värd mer respekt än så) Så är det möjligt att jag hade gjort ett undantag. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-21 20:49 | |
![]() | Jag utgår dock kallt från att det aldrig kommer att ske- så det är mycket sannolikt att mitt undantag aldrig träder i kraft. Jag är ganska säker på det. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-21 21:01 | |
![]() | Men...det är ganska vanligt att kvinnomisshandlaren har gett tjejen stryk för att han blev så provocerad, verbalt eller av annan orsak. Ett synsätt som icke accepteras av någon svensk rättsinstans. Varför skulle man då acceptera att kvinnor misshandlar män för att de känner sig provocerade och kränkta? I min värld smäller man inte till en karl hur många skamliga förslag eller kvinnofientliga påhopp man än får. Jag skulle förmodligen dock ge dem en verbal omgång tillbaka eller polisanmäla grövre kränkningar. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-21 21:04 | |
![]() | Nej rätt är det definitivt inte. Jag utgår från att den andra personen inte hade accepterat det heller. Jag vet ju inte om jag hade slagit någon på käften öht.... Men det känns så. | |