Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 694 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 19:33 | |
![]() | "Vita män kan inte diskrimineras som kvinnor" Står det ju? | |
| Empty Sky - Ej medlem längre | 2011-11-23 19:33 | |
![]() | Mycket märklig jämförelse Cardis. Du tar visst allt väldigt personligt? Dina två arbetskamrater, ditt ex. Det handlar liksom inte om DIG. Det handlar om något större. Jag beklagar hur som helst verkligen din situation med din dotter. | |
| marmeladov22 | 2011-11-23 19:33 | |
![]() | detta är årets tråd | |
| e_l_v_a | 2011-11-23 19:34 | |
![]() | Cardis Det är för jävligt att mammor har mer rätt till sina barn men det innebär väl ändå inte att man inte kan debattera mindre saker som subventionering av mensskydd? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 19:34 | |
![]() | Cardis, Ska vi lägga ner allt annat för en fråga som är större? Typ lägga ner snatterianmälningar för att "någon annan har ju faktiskt blivit mördad" också...mm bra | |
| marmeladov22 | 2011-11-23 19:35 | |
![]() | det var inte det han menade elva. Han svarade på gnills gnill om föräldrapenningen | |
| Cardis | 2011-11-23 19:37 | |
![]() | Empty, jag tog upp det med tanke på att vi disskuterar just jämdställdhet och alla verkar ju tro att det bara är åt ena hållet. Finns minst lika mycket åt andra hållet också. Det var inte länge sedan något som "tjejtaxa" försvann. Medans det fortfarande finns kvar olika åldersgränser för män och kvinnor på barer. Läste också om en rolig artikel där en man blev förbjuden att gå in på ett gym i Malmö. Gymmet var ENDAST för kvinnor.. hur tror du den rubriken hade sett ut om det var tvärtom? Jo, ett jävla liv. Männen blir ju då istället diskriminerade i just diskrimineringsfrågorna. Och att det faktiskt är 8/10 som ringer till diskrimineringsnämnden är män. | |
| Cardis | 2011-11-23 19:39 | |
![]() | Del, nej... men perspektiv är ju bra eller hur? Lite grann som att sätta sig brevid någon grad 5 brannskadad och lipa om nageltrång. Perspektiv är ordet.. | |
| Du din | 2011-11-23 19:40 | |
![]() | Läste starten, 50000 kr vad är det för bullshit!! Ett paket bindor kostar väl typ 25 spänn*12 = 300 kr/år, ska man då komma upp i 50000 kr ska man ha mens i 167 år!! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 19:41 | |
![]() | Cardis, Mm gym är ju viktigare än mensskydd. Nä men seriöst. Tror du någon tycker att ett gym för enbart kvinnor är bra eller? | |
| marmeladov22 | 2011-11-23 19:41 | |
![]() | ja, jag kan inte påstå jag har höga menskostnader alls. Köpte ett paket för typ 11kr som har räckt i 3 månader. | |
| Paradispesso | 2011-11-23 19:42 | |
![]() | Del: ja och kan man komma med sån trams är inte steget långt att skriva att män inte kan diskrimineras alls. Med rabiat i tidigare inlägg menade jag så klart arg,ursinnig och rasande eller andra ord som är synonymt med "rabiat" | |
| Cardis | 2011-11-23 19:42 | |
![]() | Del, du har ju helt tappat fattningen gällande ämnet. Jämförelser, att män blir diskriminerade i diskrimineringsfrågan. Och svara på detta, vad tror du hade hänt om det varit tvärtom? Om en kvinna kom till ett gym för endast män och blivit ombed att gå? Där har du ju också en skillnad | |
| e_l_v_a | 2011-11-23 19:42 | |
![]() | Cardis Sedan 2005 är det förbjudet med både tjejtaxa och olika åldersgränser för män och kvinnor på krogen. Ingen tvekan om att män också diskrimineras, lika illa oavsett vem det gäller. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 19:43 | |
![]() | Cardis, Jag tycker sånt är larvigt mestadels. Ett problem är ett problem. "Hur vågar du skriva om att du får träffa ditt barn i fem minuter när vissa pappor inte får träffa sina barn alls?" Känns det vettigt att jämföra så? | |
| gnill | 2011-11-23 19:43 | |
![]() | Jag håller helt med om att män blir diskriminerade på en del områden och kvinnor på andra, och just därför bör vi arbeta emot all form av diskriminering. Men att vi gled in på det här med löner (och över till föräldraförsäkring) i denna tråd har sin upprinnelse i att någon skrev att men hade "snoppbidrag" på lönen, och därför hamnade vi just i ekonomi där män ofta har en fördel (strukturellt sett alltså, gäller då inte varje enskild man/kvinna). Sen finns det andra områden där män har nackdelar som vad det gäller vårdnad och också hur hårt man döms för vissa brott. Om "barnflickan" i Knutby varit man hade hon antagligen suttit på livstid, pedofilskandalen i Falun är ett annat exempel på hur kvinnor ses med förmildrande ögon. | |
| marmeladov22 | 2011-11-23 19:43 | |
![]() | och ni som undrar var: euroshopper eller nåt annat billigt, tex eldorado. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 19:44 | |
![]() | Paradispesso, Tror du missuppfattade artikeln. | |
| marmeladov22 | 2011-11-23 19:45 | |
![]() | man måste inte ha de dyraste med doft och inbyggd spotify | |
| Cardis | 2011-11-23 19:45 | |
![]() | Del, verkar som det var lite känsligt för dig när man påpekar att det finns brister åt andra hållet | |