Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-10 22:50 | |
![]() | Så Ahmends farmor var bara fiktion? Ahaaa | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-10 22:50 | |
![]() | Ahmed kanske han hette | |
| magnusito | 2011-12-10 22:52 | |
![]() | Ja det finns mycket att uppröras över. Att det mest upprörande skulle vara att utblottade människor får del av vår rikedom är inte rimligt i sammanhanget. Vad beror det på? Att de ska ta från oss och vår rikedom eller? ofta är det ju just de människorna som torkar våra gamligar i rumpan och städar våra hem medan vi har kvalitetstid med våra barn som själva inte lär sig att städa upp skiten efter sig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-10 22:53 | |
![]() | magnusito, Är det inte därför bidragsKungen är fri från rättsliga straff? :) | |
| Rabiesgalen | 2011-12-10 22:54 | |
![]() | Lägg ner det där kommunistdravlet magnusito. Det hör inte hemma i denna tråd. | |
| le-lou | 2011-12-10 22:54 | |
![]() | schlagertös 2011-03-04 Papperslösa, eller i mer korrekt uttryckt Skånes fall, gömda flyktingar får här samma rätt som andra till fri hälso- och sjukvård och tandvård. Region Skåne var först i landet att införa dessa regler och fler landsting har sedan följt Skånes exempel. Det var i april 2008 som Region Skåne antog en policy för vård av gömda flyktingar. Enligt policyn, som även omfattar tandvård, ska de gömda flyktingarna behandlas på samma sätt som andra vårdsökande, det vill säga att det är vårdbehovet som avgör. Som gömd flykting definieras en asylsökande som fått avslag på sin ansökan och därefter ”gått under jorden”. I policyn fastställs att akut och annan omedelbar nödvändig vård för gömda flyktingar ska komma i först hand och ekonomin i andra, i enlighet med FN:s deklaration om mänskliga rättigheter. Policy slår också fast att gömda flyktingar ska betala samma patientavgifter som asylsökande. Fakta/Akut vård i Sverige Enligt hälso- och sjukvårdslagen har alla personer som vistas i Sverige rätt till akut och omedelbar vård som inte kan vänta. Gömda flyktingar, undantaget barn, omfattas dock inte av statlig ersättning utan har eget betalningsansvar. www.skane.se/sv/Nyhe...ly ktingar/ www.sydsvenskan.se/s...36 9651.ece | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-10 22:58 | |
![]() | nulltj,det var till Mari någonting vad hon nu hette har jag förträngt | |
| schlagertös - Ej medlem längre | 2011-12-10 22:58 | |
![]() | Lämnar denna debatten och återgå till att packa väskan för avfärd Stockholm imorgon. Tar gärna mailadress så kan jag skicka över all information som är offentlig!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-10 23:01 | |
![]() | alla som lever på socialbidrag får fri akut tandvård,alla annan tandvård måste det ansökas om,ofta blir det avslag och det måste överklagas in absurdum,kanske till deras tänder ramlat ut,socialtjänstlagen är lika i hela Sverge till och med för skåne | |
| magnusito | 2011-12-10 23:02 | |
![]() | Det är precis i denna tråd som det du kallar kommunistdravel hör hemma! Om det jag skriver om är kommunistdravel så är kommunism det enda raka! Inte för att jag är kommunist, men det kanske jag borde överväga då... | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-10 23:03 | |
![]() | Men det skulle vara intressant om någon har siffror på vilka som är verkliga flyktingar (dem ska vi naturligtvis hjälpa) och vilka som är invandrare för övrigt. Jag lämnar min mailadress till dej schlagertös. | |
| China Doll | 2011-12-10 23:05 | |
![]() | Tittittii "China doll ,du har så fel som en människa kan ha,du har ungefär lika mycket fördommar som du har fel,ingen har lättare att få bidrag en någon annan." Exempel: En invandrare kan läsa SFI många år och får pengar bara för att de inte klarar av studierna. Jag har bekanta som gått SFI. EN invandrare kan få starta eget bidrag som inte en vanlig svensk kan få. Det har flera vänner fått. Det är inte fördomar. DET ÄR SANT, jag vet genom mycket nära vänner och genom folk som jobbar med invandrare. Och det finns fler exempel. Jag har själv invandrarbakgrund. Det är du som är otroligt naiv och blåögd. Jag har aldrig heller som nån tdigare sa skyllt någonting på invandringen. Jag har sagt att invandringspolitiken - och INTE invandrarna - har problem. Det är allt. Jag önskar att man kunde ha en nyanserad debatt där folk kunde skilja mellan invandrare som grupp och den politik som regeringen för. Allt jag önskar är ett samhälle där ingen missgynnas eller gynnas på grund av sin bakgrund, läggning eller tro. Men vi har ett samhälle där vissa gynnas enormt och andra missgynnas enormt. Det måste vara lika för alla. Annars känner sig folk i underläge missgynnade och det här är det exakta skälet varför högerextrema partier lyckas ta sig in i riksdagen. | |
| Bitte - Administratör | 2011-12-10 23:05 | |
![]() | Fortfarande finns det fakta i min länk www.migrationsinfo.s...mi gration/ Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-10 23:06 | |
![]() | och vad tycker ullis att det ska göras med invandrare för övrigt? | |
| limpan__2 | 2011-12-10 23:07 | |
![]() | Ullis, varför inte testa googla "Antalet asylsökande i Sverige 2010". Kommer du sen fram till en myndighet (till exempel SCB eller Migrationsverket) har du de officiella siffrorna, hittar du en blogg har du kanske dessa, kanske några mindre tillförlitliga. Du kan även då få reda på hur många som får sin asylansökan beviljad. Till skillnad mot var en del verkar tro är inte gränserna öppna, man måste ansöka om att få skydd här. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-10 23:09 | |
![]() | De som är här får stanna såklart, men vi måste sätta en gräns. Arbetslösheten ökar igen enl nya siffror, vi har ont om lägenheter. | |
| magnusito | 2011-12-10 23:13 | |
![]() | Jo vi har ont om lägenheter. Inte undra på när de som har det gott ställt håller på sina innerstadsvåningar för framtida behov. Och så måste man ju ha en liten extra övernattningslya också. Och så måste man ju investera sina slantar i nåt som ökar i värde. Och inte minst man måste ju tänka på att ha o byta med så barnen kan starta sin bostadskarriär med ett par justa ettor i Vasastan. Nej vid närmare eftertanke har vi nog inte plats. | |
| Rabiesgalen | 2011-12-10 23:16 | |
![]() | Om du lägger på några kol i ditt övriga arbete så kanske du också kan köpa en lägenhet. Eller betalar Ung vänster så dåligt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-10 23:16 | |
![]() | ullis vilka tror du att det är som diskar på restauranger vilka startar pizzerior kebbab mojer,vlka säljer mattor,vilka har öppnat alla invandraraffärer?Och alla invandrare måste gå på svenska för invandrare(sfi)och lära sig svenska,det kan vara bra att kunna om man bor i sverige,alla kan få starta eget bidrag som har dom sista 4 sifrorna i person nummret. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-10 23:18 | |
![]() | china doll dom får pengar för att dom inte klarar av studierna kan du utveckla vad du menar ? | |