Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 038

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2012-02-16 23:35
Antal inlägg: 6334

No scrubs!

apbur2012-02-16 23:36
Antal inlägg: 9699

Håller med VonSchnygg. Man vinner ingenting på att vägra låta någon bjuda. Det är är inte ett värdigt beteende.

marmeladov222012-02-16 23:36
Antal inlägg: 4211

someone has to pay?

email2012-02-16 23:37
Antal inlägg: 118

@ ceciliaerix

Det är spännande att du säger det. Det är väl normalt inte kutym att ge dricks i Sverige. Ändå har jag sett det - lite här och var på internet. Diskussioner om hur mycket man ska ge etc.
Själv är jag av åsikten att det "ligger i priset". Servitören, pizzabudet har ju lön som jag betalar genom att jag betalar för maten.

club_R - Ej medlem längre2012-02-16 23:39
Antal inlägg: 3087

Vulcan äger den här tråden.

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-16 23:45
Antal inlägg: 4315

Man vinner personlig integritet om man betalar själv.
Den är viktigare för mig än att få en middag betald.
Men jag sitter inte och tar en allmän strid, jag påpekar att jag gärna själv vill betala och om det inte accepteras så låter jag mig bjudas, men känner inte att det är helt ok, inte för mig.

shulten2012-02-16 23:49
Antal inlägg: 1424

Att bjuda till stärker banden mellan många människor. För mig är det en god anledning att bjuda till!

club_R - Ej medlem längre2012-02-16 23:49
Antal inlägg: 3087

Nej, alltså - om dejten inte vill att man bjuder - så gör man inte det. Ganska jätteenkelt. :)

apbur2012-02-16 23:54
Antal inlägg: 9699

Själv väljer jag en annan dörr om en man håller upp den för mig för att markera att jag har integritet och minsann inte är någon dörrhora. Räknar naturligtvis med att mannen ifråga ska bli jätteimponerad och utbrista vilken stark och självständig kvinna jag är!

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-17 00:03

Apbur, det förvånar mig inte det minsta att du hugger på mig igen.
Det tycks vara din livsuppgift för tillfället, men det är bara att svälja.
Jag betalar gärna för mig själv.
Vad nu det har att göra med att hålla upp dörrar och annat.
Jag uppskattar när man månar och bryr sig om, vilket kan innebära att öppna dörrar, dra fram stolen, hänga undan kappan ocksåvidare.
Jag är självständig men inte till absurdum utan uppskattar omtanke, precis som de flesta andra.
Att jag däremot vill betala för mig själv är inget jag skäms över, och det är heller ingenting som jag använder i min kamp att bli start och självständig.
Jag gillar det helt enkelt inte, jag är min egen kapten när det gäller pengar, svårare än så är det inte.
Snylta är inte min grej,

VonSchnygg - Ej medlem längre2012-02-17 00:04
Antal inlägg: 633

citerar mig själv " Att bli bjuden är ingen prestigeförlust på något sätt, men det är en konst att lära sig att kunna tacka och ta emot på ett ödmjukt och uppriktigt sätt. Jag bli gärna bjuden, och kan även tänka mig att bjuda mannen också vid rätt tillfälle och rätt omständighet"

Och tillägger.... Jag tycker man har betydligt större personlig integritet om man klarar BÅDE att ta emot och ge! Jag tycker t.o.m. att det är respektlöst att inte kunna acceptera en gåva bara för att tillfredsställa sitt ego. Personen i fråga kan bli både sårad och ledsen.

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-17 00:06

Nä, jag tycker absolut inte att det är respektlöst att neka till en bjuden middag under en första dejt; tvärtom så tycker jag att det klargör hur jag är och kan inte dejten acceptera en splittad nota första kvällen, så kan han inte acceptera min åsikt och då är det ju kört hursomhaver :)

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-17 00:07

Däremot både bjuder jag och bjuds gärna när jag har lärt känna personen ifråga :)

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-02-17 00:12
Antal inlägg: 31064

Jag uppskattar generositet hos alla människor, oavsett kön, så jag skulle uppskatta att mannen erbjöd sig att betala men skulle bara låta mig bjudas om jag gillade honom. Annars vill jag ha ryggen fri, det är en känsla jag har. Skator som gör till en sport att charma till sig saker av varje man de möter (för att sedan avspisa dem) kan jag inte respektera.

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-17 00:14

Just, Silvia.
Har sett prov på ett par skator genom åren och det finns alldeles för gott om dem.
Jag har blivit allergisk och ser därför till att betala för mig själv i största möjliga mån.
Sen, som sagt, när man blir vänner blir det lätt en varannansituation och sådana är jag väldigt komfortabel med.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-02-17 00:17
Antal inlägg: 31064

Och även om jag är liten Me Tarzan, You Jane generellt så skulle jag lätt betalaför en man i en situation där det föll sig så. Jag bjöd en gång en kille på taxi från Uppsala för att jag var kär i honom och inte kunde stå ut med tanken att inte få träffa honom NU.

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-17 00:18

Hehe fast det är en helt annan grej, Tarzan ;=)

VonSchnygg - Ej medlem längre2012-02-17 00:19
Antal inlägg: 633

Märkligt inlägg SylviaPlath, avspisa? Ryggen fri? Är en första dejt på restaurang lika med skyldighet till någon form av förhållande bara för att någon bjuder???? Och man brukar väl btw ändå gilla den man går ut och äter med på ett eller annat sätt. Annars tackar man väl nej.

Gautama2012-02-17 00:22
Antal inlägg: 6854

Finns flera tjejer i min omkrets som går in för att bli bjudna, står och limmar för att få en gratisdrink. Fy fan vad det äcklar mig, de är fan värre än horor. En hora vet man ju i alla fall var man har:-)

db01012012-02-17 00:22
Antal inlägg: 25

Jag har alltid tyckt att det är jobbigt med "varannan" oavsett om det är mellan vänner eller partner. För om det är så viktigt med varannan kan man lika gärna betala för sig själv varje gång för då sliper man iallafall komma ihåg vems tur det är att betala nästa gång och hur mycket man är "skyldig".

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?