Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-03-18 16:22 | |
![]() | arbetslinjen: Ja, studien försöker att göra en vettig definition av homofobi, men medger samtidigt att det är svårt. Studien stärker för övrigt det jag redan skrivit på flera punkter. s.2: The men were divided into two groups on the basis of their scores on the IHP: 0-50 = nonhomophobic men, n = 29, M = 30.48, SD = 14.70; 51-100 = homophobic men, n = 35, M = 80.40, SD = 13.2. This split was necessary because of an inability to find an adequate number of exclusively heterosexual men who scored in the high-grade nonhomophobic range (0-25). s.5: A major difficulty in this area of research is in defining and measuring homophobia. For example, with the scale used in the present study, we found it difficult to find heterosexual men who scored in the high-grade nonhomophobic range (0-25). Similarly, Hudson and Ricketts (1980) found that 56% of their sample scored in the homophobic range (i.e., > 51 ). Med andra ord hade forskarna haft svårt att hitta tillräckligt många genuint icke-homofobiska män ("high-grade nonhomophobic") för att få tillfredsställande testdata, och därför tvingats dela in testobjekten i två grupper, homofoba och icke-homofoba, istället för fyra som de egentligen tänkt. Som sagt, de flesta män är homofober. Att då klassa det som något slags sjukdom är givetvis fullständigt barockt. | |
| Gautama | 2012-03-18 16:25 | |
![]() | De flesta män är inte homofober, var har du fått det ifrån? De flesta män har en hjärna att tänka med och behöver inte vara homofober. | |
| Skblole | 2012-03-18 16:33 | |
![]() | En tanke om det här med att äcklas av homosexualitet: Om man inte äcklas av homosexuella så är man det väl själv? Det säger väl sig själv att om man är bekväm med tanken att penetrera en annan mans anus så ska man nog inte se sig som heterosexuell. Jag äcklas även av de som gillar att involvera avföring i sin sexakt, men det betyder inte att jag tycker att dessa människor är mindre värda eller bör gasas till döds. | |
| gnill | 2012-03-18 16:36 | |
![]() | jag vet inte men jag har aldrig uppfattat homofober som att det är personer som äcklas av tanken att själva ha sex med en person med samma kön. Sexuellt kan vi människor ju äcklas av och tända på en hel del olika saker, och till och med tända på tanken på sånt som vi faktiskt inte skulle vilja göra i verkligheten. Jag uppfattar homofober som dem som äcklas av personer som är homosexuella vilket är absurt, av den homosexuella människan alltså. | |
| gnill | 2012-03-18 16:37 | |
![]() | Den där sista meningen blev konstig, så här menar jag: Jag uppfattar homofober som dem som äcklas av personer som är homosexuella, äcklas av den homosexuella människan alltså, vilket är absurt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-18 16:38 | |
![]() | jag äcklas inte av bögar och flator eller avförings sex,för jag är inte med när dom utövar det,vissa måste ha ett fasligt sjå att kolla på när alla har sex på sina olika sätt | |
| Minta | 2012-03-18 16:40 | |
![]() | Fobi i homofobi har utökats till att inte enbart betyda irrationell rädsla utan även motvilja, fördomar, förakt och avsmak samt irrationell rädsla. Om man inte tänker efter, så tenderar väl människor ofta att reagera med reflexer, många tror att homosexuella ska kasta sig över dem med sexuella förslag. Det sexuella får en enorm dimension. Hur kan man göra en koppling mellan homosexualitet och pedofili, och inte sexualitet i stort? En sexualitet sim riktar sig mot barn. | |
| peter | 2012-03-18 16:45 | |
![]() | aha..en homofuderingstråd....kans ke nån som vet här...jag har så dålig koll... ...existerar homosexualitet/pedofili/s catsex i djurvärlden? | |
| Gautama | 2012-03-18 16:46 | |
![]() | "Det säger väl sig själv att om man är bekväm med tanken att penetrera en annan mans anus" Skblole: Jo, för bögar är de enda som har analsex. Herregud, vakna upp! Att ha sex innebär inte bara penetrering av ett hål, du verkar ha ett väldigt tråkigt sexliv om du tror att det är det enda som betecknar sex. För övrigt så undrar jag då om alla killar som gillar analsex är smygbögar? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-18 16:47 | |
![]() | men peter du är bättre att skriva dikter:)föresten har jag ingen aning | |
| Skblole | 2012-03-18 16:48 | |
![]() | "Fobi i homofobi har utökats till att inte enbart betyda irrationell rädsla utan även motvilja, fördomar, förakt och avsmak samt irrationell rädsla. " Okej, men det är väl rimligt att anta att det finns många som endast stämmer in på något eller några av de kriterierna. Ska dessa ändå buntas ihop i det uttrycket då eller vad vill du annars kalla dem? | |
| Gautama | 2012-03-18 16:48 | |
![]() | Homosexualitet förekommer i djurriket i alla fall. Varför undrar du det Peter? Vad har det med detta ämne att göra? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-18 16:49 | |
![]() | gautama,han bara drygar sig | |
| peter | 2012-03-18 16:50 | |
![]() | inte jag heller...och lämnar ämnet därhän....du har rätt ttiittii det är ganska meningslöst att lägga energi på att bena ut detta....:) | |
| Skblole | 2012-03-18 16:52 | |
![]() | Gautama: Det där var ju bara bildligt talat. Jag sa inte någonstans att det var det enda som betecknade sex. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-03-18 16:52 | |
![]() | Telefonsex finns inte heller i djurvärlden, måste betyda att alla som skickat en kinky sms är sjuk. | |
| A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-18 16:53 | |
![]() | peter, det förekommer hos många djurarter att de visar upp homosexuella beteenden. Så vad ska man säga, det är en fullkomligt normal avvikelse. | |
| Gautama | 2012-03-18 16:53 | |
![]() | Men vad menar du med frågan? Du måste väl ha någon teori kring din fråga? Fattar inte varför det skulle vara intressant att veta om det förekommer i djurriket. Vad har det med denna tråd att göra? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-18 16:53 | |
![]() | Ja, alltså homofobi som diagnos pratar man väldigt sällan om längre, utan ordet hänger (tyvärr?) kvar men anses mer betyda en ett ställningstagande eller förakt mot homosexualitet. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-18 16:54 | |
![]() | blev visst ett ord för mycket i den meningen. | |