Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-10 11:31 | |
![]() | slånbär det handlar inte om duktighet,är du nöjd med att jobba i skolmatsal så är det bra.gillar du dagis så är det också bra.jag gillar inte dagis,den formen av förvaring tycker jag är skräp | |
| Felix mormor | 2012-04-10 11:37 | |
![]() | Varför är dagis skräp? Lite utförligare tack! | |
| Lillstölla | 2012-04-10 11:40 | |
![]() | Kalla dagis för förvaring är väl lite väl Titti. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-04-10 11:42 | |
![]() | Har du provat dagis nån gång, ttiittii? | |
| Minta | 2012-04-10 11:56 | |
![]() | Mindymoo, jag känner igen mig i din beskrivning, jag är född 53, från ett arbetarhem och båda föräldrarna arbetade och det var ingen specifik könsuppdelning hemma. Det är väldigt främmande för mig och verkar inte framåtskridande precis. Det var en slags feminism innan ordet ens fanns. Nu har det blivit ett skällsord av någon konstig anledning, ofta av personer som inte vet hur de skulle haft det utan den. | |
| Tommy 1979 | 2012-04-10 11:57 | |
![]() | Och Titti, de ensamstående mödrarna då, som helt enkelt måste jobba för att kunna försörja sig själva och sitt/sina barn? Vad skulle de göra om inte dagis fanns? Det finns liksom ingen förteckning över barnvakter i Gula Sidorna.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-10 12:06 | |
![]() | ja det är det jag har ,om jag inte provat dagis så skulle jag inte kunna förkasta det | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-04-10 12:09 | |
![]() | Jag har också provat dagis och det var toppen för min dotter. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-10 12:19 | |
![]() | ja vi har lite olika synsätt på vad som är bra här i livet | |
| Felix mormor | 2012-04-10 12:26 | |
![]() | Ttitti du har fortfarande inte svarat på varför dagis är skräp. För du dömer väl inte ut alla förskolor bara för att de inte passade dina barn? | |
| nettan23 | 2012-04-10 12:27 | |
![]() | Känner till en kvinna som var hemma med sina barn, medans pappan i familjen var ute och gjorde karriär. Har barnen haft det bra att vara hemma med sin mamma? Ja säkert! Men samma mamma får nu efter separation börja om från början med utbildning, jobb, karriär. Att vara hemmafru känns fruktansvärt omodernt! | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-04-10 12:37 | |
![]() | Det finns såklart de dagis som inte är så bra. Men så finns det de här dagisen som inte är så stora, där det finns bra pedagoger och en välfungerande verksamhet. Min yngsta går på precis ett sånt dagis! Och jag är så lycklig över att hon hamnade där! Där har hon sina kompisar och där får hon bra mat och hon får lära sig en massa bra saker inom de områden som de arbetar kring. Jag tycker att titti och corlini ska kliva ner från sina höga hästar och sluta att se ner på andra människor. Jag älskar att ge service, för mig finns inget bättre än att få glädja andra genom att hjälpa dem! Blir inte glad av att se den människosyn ni ger uttryck för när ni nedvärderar vanliga människor med vanliga arbeten. | |
| Ami1974 | 2012-04-10 12:42 | |
![]() | Varför inte ignorera Titti's med fleras inlägg? Dom verkar ju helt okunniga när det gäller fakta, och svarar endast på de frågor som inte är för svåra. Och istället låta den här tråden handla om allt bra som har hänt de senaste århundradena för att personer ska få vara den person de vill, helt oberoende av vad de har mellan benen!? Oberoende av hur de startar sitt liv, vad de har för valmöjligheter och vad de har för partner. (Tyvärr gäller ju inte detta i alla länder, så låt oss tala om Sverige) Förr så fick ju den rikt gifta kvinnan till exempel inte lov att ta hand om sina egna barn eller djur, de fick inte ens rida... utan förväntades endast tala om de blev tilltalade och i övrigt helst sitta och brodera och dricka te... Mannen däremot fick inte brodera och inte heller ta hand om sina barn... Vad är det som har hänt som gjort att detta inte accepteras längre? Vad är det som har hänt som gör att vi i dagens samhälle faktiskt oftast har ganska bra möjligheter och rättigheter att göra det vi vill oavsett kön? ( I Sverige då och så länge vi håller oss inom lagens ramar) Och hur ska vi göra för att ofta ska bytas ut till alltid? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-10 12:57 | |
![]() | Ami ,om ni ignorerar mig och alla som inte tycker som er då kommer tråden att dö,om bara dom som tycker lika i en tråd diskuterar hur kul blir det? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-04-10 12:59 | |
![]() | Hur vore det om du svarade på det folk frågar, titti? Diskussionen blir något ensidig om man bara "håller för öronen" och gapar själv! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-10 13:00 | |
![]() | För oss är dagis skräp det duger inte till mig ,svårare en så är det inte det ni gillar med dagis gillar inte jag instutitioner har aldrig tilltalat mig inte kibutser heller,det är bara inte min grej | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-10 13:01 | |
![]() | gapar? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-04-10 13:14 | |
![]() | Det det är inte mycket till diskussion här när det bara slängs ut "sanningar" som avslöjar brist på insikt och förståelse för vanliga människors liv. "Gapar" det var inte bokstavligt talat. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-10 13:33 | |
![]() | jag är helt säker på att du inte har en aning om vad jag har för förståelse för andra människor | |
| Mindymoo | 2012-04-10 13:37 | |
![]() | Hoppsan, ttiittii svarade på en fråga! 2012-04-10 13:00 *ironi*. Kanske du även kan svara på varför du är hatisk och kränkande mot mig och andra feminister? Har någon feminist varit elak mot dig? Eller har det varit i manlig säck innan det kom i kvinnlig påse? Inte ovanligt fenomen faktiskt. Kvinnor som går i sin egen lilla värld tar ofta över mannens åsikter... Tack till Minta förresten, och tack till alla förnuftiga som tycker som jag ;) | |