Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 19 740 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
slånbär | 2012-05-12 17:31 | |
![]() | Kiriro om alla kattägare gjorde som du så skulle problemen grannar emellan pga utekatter inte vara så stort som det är. Heder åt dig. Men tyvärr så är du nog i minoritet när det gäller detta. | |
VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-05-12 17:33 | |
![]() | Ibland kan man fundera över hur människor (kattägare) är funtade egentligen. Är deras husdjurs frihetsbehov så himla mycket större än vad människornas välmående är?? Så att man försör sina grannars tillvaro dag ut och dag in?? Hur egoistiskt är inte det? Folk har betalat dyra pengar för att kunna bo och ha en trägård och rabatter! Ni förstör helt medvetet för dessa människor, och tycker dessutom att ni har all rätt i världen att göra det också...Sen tycker jag att man kan skippa skitsnacket om kattens naturliga behov av att göra än det ena än det andra, och att det är synd om innekatter... bla bla bla. ALLA husdjur har precis samma frihetsbehov! ALLA husdjur längtar precis lika mycket ut. | |
VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-05-12 17:36 | |
![]() | Ni borde skämmas, och bara för att era grannar kanske inte klagar direkt till er så betyder det inte att dom inte blir störda!!! Det borde höra till var och ens eget hyfs att fatta bättre än att låta katterna springa och förorena både rabatter och barnens sandlådor.... | |
Lillstölla | 2012-05-12 17:38 | |
![]() | Hundägare är inte mycket bättre faktiskt, snacka om lata, struntar i att plocka upp efter sina hundar fast de faktiskt är närvarande när de uträttar sina behov. Därmed inte sagt att jag tycker det är okej att kattägare inte ser efter sina utekatter. Men hundägare är lika illa dom i många fall. | |
sfi | 2012-05-12 17:41 | |
![]() | Vilket enormt intresse för kattskit!!!! Det är ju faktiskt en skitsak. När jag för länge sedan var nyinflyttad i mitt hus med nyanlagd trädgård och vackra lökväxter invaderades villaområdet av vilda katter. Min hund jagade så klart bort dem dagtid men katterna fanns i min trädgård på nätterna. Grannarna klagade, ringde kommunen och krävde skyddsjakt. Katterna skulle dö!! Då upptäckte jag att alla lökväxter som stuckit upp i rabatterna bara bestod av lite lösa blad. Sorkar hade invaderat alla trädgårdar och ätit upp lökväxterna underifrån. Därav kattinvasionen. När sorkarna tagit slut - och det gick ganska snabbt - försvann vildkatterna och kommunens skyddsjägare kunde spara på krutet. Sens moral: Katter gör faktiskt också nytta. Det är ju därför man en gång har tämjt detta sjävständiga djur. | |
rutan6 - Ej medlem längre | 2012-05-12 17:41 | |
![]() | har du provat luftpistol, toonfisken? Och så kan jag inte låta bli att tycka att det är kul att du kallar dig toonfisken. Alla katter älskar väl tonfisk...? | |
slånbär | 2012-05-12 17:47 | |
![]() | Rutan-så du tycker att han ska skjuta katten med luftgevär?? herregud-jag med den inställningen så kanske kattägare bör tänka sig för både en och två gånger innan dom släpper ut sina älsklingar. Lillstölla-håller med om det angående hundar men nu går ju hundägare väldigt sällan in i sin grannes trädgård och rastar sin hund. Här handlar det ju om att man faktiskt inte kan värja sig mor störande djurbeteende på sin egen tomt och sin egen altan vilket jag faktiskt tycker är värre än att katterna går och skiter längst med gångvägarna. | |
VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-05-12 17:49 | |
![]() | Fortfarande så vill man välja om man ska ha katter i trädgården eller inte. Även om dom kalasar på sorkar där. Är det vildkatter så är ju problemet lättlöst med skyddsjakt som sfi skriver. Du kanske ska kalla grannarnas katter för vildkatter och klaga hos kommunen toonfisk... Så kanske problemet löser sig ;) | |
Lillstölla | 2012-05-12 17:58 | |
![]() | slånbär: Överlag är det väldigt sällan, men här är det hundar, eller snarare hundägarna som är problemet, katter lider vi inte av. våran trädgård ser ut som fasen ibland, slöa hundägare som genar över vår trädgård och låter sina hundar skita på vår gräsmatta, inget vidare fräscht det heller kan jag säga. Så måste säga att jag tycker det är snäppet värre än katterna som inte är påpassade, ägaren är ju ändå med när hunden gör det den ska. | |
slånbär | 2012-05-12 18:28 | |
![]() | Lillstölla-det förstår jag absolut att det känns värre. Men ärligt talat så har jag aldrig hört någon med just det problemet tidigare så det hör nog till det mer ovanliga. Beror väl förstås på hur och var man bor men dom allra flesta går ju inte genom folks trädgårdar om man nu inte har en mindre park som ligger i anslutning till allmänt område. Men i en vanlig villaträdgård så tror jag det är rätt ovanligt att folk går in och låter hunden skita. Om detta är ett sånt jätteproblem varför säger ni barainte till hundägarna att det är er tomt och att ni kommer anmäla dom om dom fortsätter? Eller smyger dom in till just er trädgård när ni sover eller inte är hemma bara för att jävlas tror du? verkar mycket märkligt tycker jag. | |
rutan6 - Ej medlem längre | 2012-05-12 18:36 | |
![]() | slånbär, toonfisken är en hon men det spelar mindre roll. Skjut kattskrället i svanstippen så kommer den inte tillbaka.... Katter är ju smarta djur och fattar en varning. och, ja det vore ju toppen om ägaren tänkte efter lite innan de släppte ut sina katter. | |
rutan6 - Ej medlem längre | 2012-05-12 18:37 | |
![]() | och för övrigt var jag ironisk. tror inte det är tillåtet att skjuta luftpistol i bebyggda områden... | |
Lillstölla | 2012-05-12 18:41 | |
![]() | Slånbär: Man sitter ju inte och glor ut i trädgården hela dagen som du säkert förstår, så vet inte vilka det är. Vi är flera som klagat på det men inget har hänt, och som sagt, inte lätt att göra nåt när man inte vet vem det är. Nu vet jag inte hur duktig du är på att sikta Rutan, men träffa en katt på svanstippen är nog inte det enklaste. Och dessutom anser jag det jäkligt korkat att uppmana folk att skjuta på djur med luftpistol, skulle gissa på att det klassas som djurplågeri. | |
rutan6 - Ej medlem längre | 2012-05-12 18:42 | |
![]() | skulle gissa på att det klassas som olagligt... | |
rutan6 - Ej medlem längre | 2012-05-12 18:43 | |
![]() | tycker bara tråden spårat ur. hur många sätt finns det att bli av med katter. lär ju ha fått alla tips som finns nu, eller...? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-12 18:55 | |
![]() | man får inte skjuta i bostadsområden ,inte ens med luftgevär det är ett brott,både djurplågeri och brott mot vapenlagen | |
toonfisken | 2012-05-12 21:46 | |
![]() | Rutan6 , ja visst är mitt namn lite kul , men det är en annan historia bakom det , ja visst har det spårat ut lite , men skjuta 6 katter med luftgevär ... Njaaaa.... | |
Orutinerad_ | 2012-05-12 23:24 | |
![]() | Har katterna pissat på ditt tangentbord också? | |
VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-05-13 09:07 | |
![]() | Lillstölla det var det konstigaste jag har hört, att hundägare går in på din tomt och låter sina hundar skita där när du inte ser på! Då undrar jag två saker, hur vet du att det inte var lösa hundar på rymmen? Och hur vet du att det är hundskit överhuvudtaget? Om det hände att "någon" hade gjort så i min trädgård flera gånger så skulle jag nog tro att jag hade en hundägande ovän därute någonstans.... | |
le-lou | 2012-05-13 09:10 | |
![]() | ... vem går in på någon annans tomt och låter hunden skita där? Då är man ju sinnesjuk. Man går inte in på andras tomtar överhuvudtaget, med el utan hund. Kan det vara så att själva tomten inte är särskilt avgränsad och att folk tror att det inte är en privat tomt? Då kanske man ska sätta upp nån skylt el staket el liknande? | |