Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 583

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2012-06-04 23:49
Antal inlägg: 12028

Helt fantastiskt att hon nu kom på att den svenska nationalsången är en hyllning till stormaktstiden :)

Humor på hög nivå.

le-lou2012-06-05 00:13
Antal inlägg: 17500

"Jag tycker att vi skriver en ny nationalsång till hennes frisyrs ära."

Behövs det? det är väl både "gamla och fria (fritt).

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-06-05 01:14
Antal inlägg: 7174

och var tog min elisabeth höglund koppling i den här tråden vägen nudå?? det var en rolig historia som faktiskt hade hänt?!

bomah - Ej medlem längre2012-06-05 01:57
Antal inlägg: 1021

Mitt inlägg togs också bort av någon anledning... Suck...

Mouche - Administratör2012-06-05 06:01
Antal inlägg: 24193

Låt mig gissa...kan det bero på att förtal och ärekränkningsmål är trista och då i synnerhet när personen som utsätts skylls för saker som är horribelt felaktiga?

Håll er till trådämnet och låt bli att spåna ut om saker som inte har nåt med saken att göra.

Vad skulle ni förresten ha tyckt om det ni insinuerade hade gällt er mor eller syster?

Mouche

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-06-06 00:31
Antal inlägg: 7174

förtal och ärekränkning?? jag sade att jag misstog henne för det jag misstog henne som, jag sade inte att jag kallade henne det. då blev det en rolig incident. kanske kan sluta gissa vad folk ska tänka eller säga?

Slocum2012-06-06 03:03
Antal inlägg: 44

Trollen - vilka är de?
Jag tror att svaret på den frågan är att titta på er icke-troll som har så, så, så svårt för s.k. troll och ställa sig frågan varför ni inte kan hantera dom och varför ni måste sitta och förlöjliga människor.
Jag kan dra några slutsatser av trådstartaren och övriga icke-troll.

- Man är i ett förhållande vilket är väldigt viktigt. Man har förvisso under tiden man är i detta förhållande mest suttit på ett forum för Betapet men man har trots allt ett förhållande. Antagligen är ens partner med största säkerhet otrogen men man har ett förhållande. Detta är ytterst viktigt för icke-trollen och därför projicerar dom sin värsta tänkbara mardröm på trollen. Dom har inget förhållande, de är inget värde. Jag har ett förhållande alltså har jag ett värde!

- Man lägger upp en personlig profilbild på sig själv och blir oerhört provocerad om någon har lagt upp en falsk bild på sig själv. Varför är ens utseende viktigt på internet kan man fråga sig? Varför blir de så provocerade av att inte veta hur människan bakom bildskärmen ser ut? Om ni tittar på deras bilder så ser alla ”bra” ut (utom någon man men vi vet ju alla att en mans utseende inte är väsentlig för framgång hos kvinnor (nyckelfaktorer är snarare aggressivitet, dominans, makt, pengar) . Kvinnor som ser bra ut behöver inte prestera eller uträtta speciellt mycket här i världen. De här icke-trollen vet undermedvetet att de inte har något att komma med förutom utseende. Titta bara på nivån på inlägg så ser ni att min teori blir bekräftad. Troll är fula, att vara ful är hemskt, är man ful så har man fel åsikter. Icke-trollen har flyttat över sina värderingar från ”riktiga” livet till Internet. Fick de bestämma skulle alla ha en webkamera så att man kunde se på personen vad man skall tycka om vad de skriver. För så tar icke-trollen till sig värderingar, åsikter, lösningar i verkliga livet. Man tittar på vem som säger något, inte vad de säger.

- Man är politisk korrekt, vilket till viss del speglas av föregående punkt. Att vara politisk korrekt är att man beslutar sig för vad man skall tycka om saker och företeelser beroende på vem som gör eller säger något. Trollen har oftast generella tankar om hur samhället skall utformas. T.ex. man skall inte stjäla. Icke-trollens politisk korrekta tes är att man får icke stjäla om man är fel person, är man dock rätt person så är det bara fin-fint att stjäla.

- Eftersom icke-trollen inte lever i en saklig värld där argumenten är det viktiga utan snarare utseende och social status så klarar man inte av att bemöta trollen. För hur beter sig icke-trollen i den verkliga världen? Om någon säger något som inte tillhör deras grupp så hånar man utseende, kläder, vikt osv. Man slipper helt att ta tag i sakfrågan. Men på Internet har denna primitiva psykologiska försvarsmekanism försvunnit. Allt man har är en skriven text som man måste besvara med ord och tankar och inte förlöjligande av personen. Det enda man kan ta till är kraven på avstängning för att trollen har varit otrevlig. Om man läser trollens texter så finns det inte minsta tendens till otrevligheter men icke-trollen tycker att de är otrevliga p.g.a. av mina tidigare nämna punkter.

Så där har ni hur trollen är. Dom är som er fast tvärtom. För de är utseende och social status oväsentligt utan det viktiga är logik och sanningen. Dom är beredda att följa sanningen om den så leder raka vägen till helvetet. För er icke-troll är sanningen något hemskt utan det viktiga är konsensus ,den social gruppen och utseende.

Poussitiv - Ej medlem längre2012-06-06 08:14
Antal inlägg: 1099

Jaha, där ser man.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-06-06 08:25
Antal inlägg: 31064

Trollen har problem på ett eller annat sätt, det kan vi nog enas om. Tack för ditt bidrag till vår analys.

mönjelilja - Ej medlem längre2012-06-06 08:54
Antal inlägg: 3613

Det bor nog ett litet troll i oss alla. När jag såg mig i spegeln i morse hade jag en riktig trollfrisyr. Men jag känner mig som ett snällt troll.

Krakatoa - Ej medlem längre2012-06-06 09:59
Antal inlägg: 617

Jag tycker vi bör visa trollen sympati en dag som denna. De förlorade trots allt sin nationalsångsskapare nyligen. svt.se/kultur/musik/...an gare-dod

hundbiten - Ej medlem längre2012-06-06 10:26
Antal inlägg: 2225

Trollet tramsar eller skriver förfärliga saker.
Jag tycker inte om trollet längre.
Jag vill aldrig se trollet igen.

Krakatoa är dock en hyvens kille för det mesta :)

Simrishamnfr - Ej medlem längre2012-06-06 12:11
Antal inlägg: 24

Det där måste jag få lov att hålla med om!

Krakatoa - Ej medlem längre2012-06-06 12:16
Antal inlägg: 617

Tack, snälla.

Yamma2012-06-06 12:22
Antal inlägg: 2285

Slocum, för dig är troll alltså lika med nördar? =)

irgitta2012-06-06 12:59
Antal inlägg: 189

Slocum, härlig analys! Lite hård kanske men rolig som f.n!

ektis - Ej medlem längre2012-06-06 19:10
Antal inlägg: 4505

ibland kan jag tycka att de som tycker på ett annat sätt eller uttrycker sig annorlunda än de flesta andra här, sägs vara "troll". lite tråkigt. haha.

Bob1002012-06-06 20:01
Antal inlägg: 854

De bästa trollen är de som har en bild på sin mobbade moster. Går inte att säga vilka de är. Genialt.

Men dra nu - Ej medlem längre2012-06-06 20:05
Antal inlägg: 206

Slocum glömde den viktigaste punkten - "skötsamma konsumenter". Det är en reklamfinansierad sida.

Slocum2012-06-06 23:53
Antal inlägg: 44

"SylviaPlath 2012-06-06 08:25

Trollen har problem på ett eller annat sätt, det kan vi nog enas om. Tack för ditt bidrag till vår analys. "

För att kunna besvara den frågan så måste du tala om vad dom har problem med. Jag tror att du menar att dom har problem med att förstå och passa in i den ytliga och kalla värld som ni icke-troll lever i. I så fall har du helt rätt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?