Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 687 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SuomiFinland | 2012-07-19 12:53 | |
![]() | 50/50 svensk finsk med dubbla medborgarskap. Men har en helt nordisk nationalkänsla | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-20 00:40 | |
![]() | De flesta med svenska rötter är antingen släkt med valloner eller Gustav Wasa på nära eller mycket långt håll. Min familj har sysslat med släktforskning ända ner till Birger Jarl. Jag är garanterat av vallonblod i rakt nedstigande led och väldigt svensk fast numera fusklapp. Har släktingar som har dubbla medborgarskap i Sverige/Norge eller Sverige/Finland. | |
| Sharky68 | 2012-07-20 00:44 | |
![]() | Svensk... | |
| Badddan - Ej medlem längre | 2012-07-20 00:48 | |
![]() | 15/16 svensk. | |
| Sharky68 | 2012-07-20 00:54 | |
![]() | Svensk 3 generationer tillbaka så vitt jag vet... | |
| slånbär | 2012-07-20 16:33 | |
![]() | Hundbiten- det där med vallonblodet stämmer inte. Det var faktiskt inte så många som stannade kvar i Sverige efter att deras kontrakt löpt ut. Många återvände hem igen. Dom som stannade höll sig ganska länge till de sina men så småningom började dom gifta sig med andra och på så vis blev dom till slut assimilerade. Men det är många svenskar som går omkring och tror att dom har vallonblodet för tt dom har lite mörkare färger i familjen med det kan lika gärna komma från tex resande eller om dom kommer norrifrån från samer. Självklart finns detfolk som härstammar från valloner men långt ifrån alla som tror det. | |
| Branco - Ej medlem längre | 2012-07-20 16:39 | |
![]() | Absolut. Född här. Svenska som modersmål. Svensk medborgare. I hjärtat då? Tja... inte bara. Bakåt i tiden finns det flera nationaliteter. Kan vifta med ett gäng flaggor. Sådana här spörsmål aktualiseras bara när det tävlas eller när Freddan Reinfeldt kommer med dumma påståenden. | |
| doris-dill | 2012-07-20 18:36 | |
![]() | Svensk och glad över det, man får mycket gratis som andra bara kan drömma om. Däremot finns det många andra länder där jag känner mig hemma och jag kan gärna vifta med en massa andra flaggor | |
| ritvi | 2012-07-20 18:49 | |
![]() | Finsk men svensk medborgare | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-20 22:46 | |
![]() | Kanske det, men förvånansvärt många har släktband till valloner eller vasaättlingar. I vår släkt har vi tydligen stamtavla (lol) ända ner till Belgien iaf. | |
| morsans syrr | 2012-07-20 23:20 | |
![]() | Svensk med vallonblod ( jag vet det) Har två svenska söner med grekisk pappa :))) | |
| slånbär | 2012-07-21 00:33 | |
![]() | Men apropå det här med vallonblod- jag uppfattar att många väldigt gärna framhåller just detta och är stolta över det medan jag nästan aldrig har träffat någon som med stolthet säger dig vara av resandeblod eller same tex. Vad beror det på ? Är det liksom lite fint att ha valloner i släkten och i så fall varför? Domvar ju arbetskraftinvandrare på samma sätt som italienarna och jugoslaverna på femtio osextiotalet. Lägger ingen moralaspekt i detta med tycker det är ett intressant fenomen. Själv skulle jag tycka attdet vore mycket intressantare om jagfickveta att jag kom från resandefolket. | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-07-21 00:46 | |
![]() | Men alla i europa är valloner, eller har jag läst fel nånstans? | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-07-21 00:50 | |
![]() | Vi är alla från Vallonien :) | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-07-21 00:50 | |
![]() | Undrar var det ligger igentligen hehe | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-07-21 00:53 | |
![]() | Valldemosa, på Mallorca? Där är skitvackert, chopin skrev något i alla fall | |
| vassatassar | 2012-07-21 02:51 | |
![]() | Jag är inte alls svensk. Visst, jag har svenskt blod så långt man forskat, typ fem generationer bakåt. Väldigt ljushyad och lite daskigt blond sådär. Jag gillar den svenska naturen med alla skogar och jag trivs rätt bra med vår nordliga position med årstidsskiftningar. Och jag talar svenska en del. Men sedan då? Jag tittar underligt på när svenskarna kör sina traditioner och sitt svenska sätt. Det är helt främmande för mig. Jag grejar inte att passa in i allt det där svenska. Om det händer något så har jag ingen tillit till att "staten" kommer hjälpa oss som så många svenskar tror. Jag är inte heller den som bara tittar på när det händer saker jag tycker är fel. Jag säger vad jag tycker, jag tar plats när jag tycker det behövs, jag har ingen blind tillit till vårdapparaten och doktorer. Kaffe och smågodis toppar svenskar listorna på. Jag nyttjar inte något av dessa. Folk vet inte vad de ska göra av mig när de bara har kaffe att bjuda på. Sedan har jag ingen aning om saker som händer i kändisvärlden och sådana saker. Nää.. problemet är nog inte svenskheten. Jag är nog bara emot folk i största allmänhet.... :/ | |
| Jumanjia | 2012-07-21 06:06 | |
![]() | finsk mamma svensk pappa. så jag e nog halvfinne jag :-) | |
| Magnus30gbg | 2012-07-21 07:10 | |
![]() | Svensk | |
| macgamer | 2012-07-21 10:27 | |
![]() | Europe. . Född i sverige av svenska föräldrar men de har fransk,tysk,svensk,dansk, sovjetisk,italiensk,spans k, österikisk blandning. | |