Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 629

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Branco - Ej medlem längre2012-08-26 22:34
Antal inlägg: 102

Antar att ni kollat hörseln? Hör man dåligt är det svårt att lära sig tala...

le-lou2012-08-26 22:34
Antal inlägg: 17500

och skäms på dig.

TerminalShow - Ej medlem längre2012-08-26 22:37
Antal inlägg: 231

De riktigt skickliga kan utifrån foruminlägg intuitivt avgöra storleken på skribentens hjärna.

marmeladov222012-08-26 22:37
Antal inlägg: 4211

Jag tvingar er inte att lyssna lelou, det är min generella åsikt. Vi får väl se vad det blir.

Karmosin _2012-08-26 22:43
Antal inlägg: 83

Ett barn som inte pratar som 3,5-åring har någon form av problematik. Den kan vara av väldigt lätt art, men att bagatellisera är genomdumt och gynnar inget barn! Sen att dra det så långt som att det "självklart" är autism eller annat är givetvis inte vårt jobb att göra, men att kolla upp det hela lite extra skadar självklart inte.

Och tyvärr måste jag bara fråga ... le-lou - vad tillförde du i saken?

ttiittii - Ej medlem längre2012-08-26 22:44
Antal inlägg: 37631

har ni mens allihopa idag

Incidental - Ej medlem längre2012-08-26 22:45
Antal inlägg: 7958

lol

broglo2012-08-26 23:22
Antal inlägg: 116

Angående diskussionen om potentiell autism: en erfaren barnlogoped ser snabbt ifall det är en språk-/kommunikationsstör ning som kan bero på autsim och då remitterar man till vidare utredning. Med tanke på att TS pojke verkar ha logopedkontakt så tror jag att Marmeladov, och kompani kan slappna av och överlämna den bedömningen till mer kunnigt folk (som arbetar utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet istället för intuition).

Till TS: ställ mycket frågor till er logoped. Be henne(/honom) ge mer information om vad hon tror om framtiden, bästa möjliga stimulans jsut nu, osv. Be henne också förklara mer om nyttan av att teckna, eftersom det brukar ge bäst resultat då man som förälder har kunskap om varför och hur det fungerar. Er logoped har kunskap om just ditt barns språkförsening och kan ge mycket bättre och mer underbyggda svar än alla kvackare och tyckare här som häver ur sig än det ena, än det andra.

jonisk - Ej medlem längre2012-08-26 23:25
Antal inlägg: 7985

+ 1 på det.

Incidental - Ej medlem längre2012-08-26 23:25
Antal inlägg: 7958

Från mig med

Mouche - Administratör2012-08-26 23:38
Antal inlägg: 24193

Vad i helsike tror ni att ni håller på med?

TS frågade efter om det möjligtvis fanns fler föräldrar här som har samma problem med sitt barn, att barnet alltså är sen med att tala.
En enkel fråga som tydligen fick hela Betapets amatörpsykologexpertis att brisera ut i diverse diagnoser, rena oförskämdheter och annat larv.
Alla möjliga "diagnoser" har ställts för att en liten knatte sackar efter lite med pratandet.
Tror ni att det på något sätt är något en ansvarsfull och kärleksfull mor vill höra från blåamatörer?

Man bör som vuxen veta när det är dags att hålla truten/hålla pekfingret borta från tangentbordet.

Ett par av de som skrivit här i tråden kan anse sig själva som varnade.
Vilka de är hoppas jag att de har tillräckligt mycket förnuft att själva fatta.

Jag stänger tråden och skickar ett beklagande till trådskaparen över all den brist på insikt, medkänsla och sunt förnuft som rått här.

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?