Spelrum
Giraffen26
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 869

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apankattla2012-12-31 23:33
Antal inlägg: 101

*oprovocerat bet mig, men provocerat skulle jag ha bitit honom tillbaka fast betydligt mycket hårdare.

Cozgubbe2012-12-31 23:53
Antal inlägg: 2013

Nu laddar vi raketerna. I med propparna i era hundar. Nu ska K-holm explodera. ;-)

Cozgubbe2012-12-31 23:56

Gott nytt år alla hundägare här. ;-)

slånbär2013-01-01 00:23
Antal inlägg: 5539

Min sov när vi gick ut och sov närvi kom in igen. Lugn som en filbunke ;-) Gott nytt

Cozgubbe2013-01-01 00:47

:-)

Kokonut2013-01-01 01:21
Antal inlägg: 508

Nu va inte den 6 årige pojken en inbrottstjuv.
Hade det vart min pojk å jag va jämte så hade jag utan bekymmer slagit ihjäl hunden. Det hade jsg så gärna gjort.
En normal hund går ej till angrepp.

Kokonut2013-01-01 01:22

Gott nytt

slånbär2013-01-01 01:42

Kokonut- det finns hjälp att få om man har sånt stort hat att man lätt kan tänka sig att slå ihjäl en hund.

Sharky682013-01-01 01:43
Antal inlägg: 1116

Så jäkla trist att de som smäller saknar total brist på hänsyn att de måste smälla dagarna runt nyår före och efter. Vad är det för fel i huvet på dessa? Varför kan man inte bara begränsa avfyrande just vid 12-slaget? Är det så jäkla svårt? Önskar att de lagstiftades.
Böter eller fängelse för dem som langar fyrverkerier till minderåriga samt avfyrande vid fel "tider" !
Detta med tanke på djur och barn som chockas av detta.
Är det kul att bränna upp era pengar på fyrverkerier??? Idioti..

hundbiten - Ej medlem längre2013-01-01 01:46
Antal inlägg: 2225

Instämmer med Sharky68.

hundbiten - Ej medlem längre2013-01-01 01:48
Antal inlägg: 2225

Folk som _gärna_ slår ihjäl ett djur eller en människa, oavsett orsaken, är ingen som ens får finnas i närheten av mig.

MrElgh2013-01-01 03:23
Antal inlägg: 195

CHL. Sharky, slånbär och hundbiten: Jag tycker era inlägg är bra och relevanta!
Under 20 års tid tog jag hand om hundar som farit illa. De flesta gick att rätta till om man har tillräckligt med kunskap, tålamod och vilja. Tyvärr inte alla. Och ironiskt nog har jag själv en sådan... En liten toppenhund tills nåt smäller. Nu lider han i några veckor, sen tar det några till innan han blir normal.
Tänk om det gick att begränsa smällandet till några dar. Då hade jag inte sagt nåt.
Märker att några har roligt för sig själva med okunniga alt störda kommentarer. Kanske man ska tipsa dom om att skaffa husdjur så de får lite att göra. Kanske en goja? Då får de höra sitt eget gnäll i repris :-)
God fortsättning på er alla. Dax för gubbe o hund att sova.

163662013-01-01 03:37
Antal inlägg: 222

Har en liten Chihuahua och hon klarar av smällandet galant och jag lider verkligen med hundarna som blir livrädda och mår dåligt av detta men kan samtidigt inte sluta undra: Har ni människor aldrig varit barn? Eller föddes ni vuxna?
Tack för mig! Gott Nytt År!

Cozgubbe2013-01-01 03:37

Jag kanske har vart hård på er hundägare, kaske t.o.m påhoppande. Men i K- holm har fått fira från 17.00-01.30. Hoppas ni som bott runt K-holm har förståelse för oss som älskar fyrverkerier. Kram på er. ;-)

Kokonut2013-01-01 11:17

Slånbär. Om nån hund sttackerat dina barn så dom skadar sig så tycker du mer synd om hundrn än ditt barn..
Jag själv hade om jag kunnat gjort det jsg skrivit.
Hur ksn du bara låta din hund skada en annan människa om han gör inbrott.
Då går det bra att säga *ta han*.
Här har du lite skade ståndspengar å allt e frid å fröjd.
Vänder jag på det. Hoppar hundrackarn på nån av mina familjemedlrmmar å jag e nära så gör jag det jagkommer hö.
Ger gladeligen skadestånd till hubdägaren men lär knappast få ett korvöre utan ägare får betala det hunden orsakat.
Cozgubbe- här sken skyn i en halvtimme de ca det knäpptyst.
God fortsättning.

slånbär2013-01-01 11:58

Kokonut- om jag får inbrott och min hund ställer tjuven eller tar tag i ett byxben såsom en hund som är tränad ska göra då bli det inga personskador. Är en hund inte tränad så är sannolikheten att den skulle ge sig på inbrotts tjuven liten utan är det en hund med vaktinstinkter så hotar och varnar den endast. Det är bara om den själv blir attackerad som den ger igen. Detta är ett normalt hundbeteende men det borde ju du veta som tror dig förstå hundars beteende så bra.
Om jag eller någon i familjen skulle bli attackerad så är det stor risk att han ger sig på den som attackerar vilket också är något jagförväntar mig.
Tror du på fullt allvar att jag skulle tycka mer synd om hunden om ett av mina barn blev attackerad? Då har du lika dålig människ kännedom som hunkunskap. Däremot om jag såg det hela så skulle jag kunna se på hundens kroppsspråk vad det handlade om och agera därefter. Det skulle naturligtvis även mina barn kunna så sannolikheten att dom skull bli attackerade är liten då dom vet hur man ska bete sig med hundar. Detta under förutsättning att det faktiskt inte var en hund med beteende och mentala problem. Det är som med det mesta- har man kunskaper så vet man hur man ska göra och ska man vet dessutom vad man talar om. Prova det Kokonut så kan ske du också kan komma tillrätta med dina egna aversioner och rädslor. Kunskap är alltid det bästa, och erfarenhet av det man talar om är ännu bättre.

Kokonut2013-01-01 12:17

Du skrev klart å tydligt att skulle det bli personskador så hade du gärna betalt skadestånd.
Sen kan jag ej påstå.att hunden som biternå rycker i pojken har ett fullt beteende.
Då har du konstig syn på hur en hund skall vara.

Kokonut2013-01-01 12:22

Jag släpper.detta.nu. Du har din konstiga syn på hur en hund får vara ute bland människor som är ett konstigt beteende.
Jag har mitt att biter en hund en oskyldig.människa skall den avlivas direkt.

slånbär2013-01-01 13:23

Kokonut - gör det. Det blir nog bäst. Min syn är det inget fel på men så baserar jag mina åsikter på kunskap och erfarenhet och inte hat och okunnighet.
Dessutom så måste du träna upp din läsförståelse för jag skrev ingenstans att det skulle bli personskador utan jag skev följande: "Om min hund biter en inbrottstjuv mitt i natten så får jag betala skadestånd till tjuven. Det gör jag så gärna så." Att en hund biter betyder inte nödvändigtvis att det blir personskador utan mer troligt att hunden tar tag i kläderna. Läs det jag skrev i mitt nästa inlägg en gång till.
Ett annat tips är att du innan du i din upprördhet trycker på postaknappen så läs igenom det du skriver för det är både rörigt och dåligt formulerat för det mesta. Blir väldigt svårt att riktigt hänga med i hur du menar emellanåt. Om du är dyslektiker så ber jag om ursäkt för då är det en helt annan sak.

Kokonut2013-01-01 14:21

Hejja slånbär.
Du är bäst i alla trådar.
Vi pratar personskador hela tiden.
Det är pojken vi pratar du om. Sen drar du in inbrottstjuvar.
Har ingen dyslektiker. Men skriver på mobilen och arb snickarhänder. Touch mobil är ej min grej.
Kul att du klarar läsa men du förstår inte en sak.
Handlar ej om okunskap att förstå när en hund går till attack mot ett barn i detta fallet inte står rätt.till i huvudet.
Sen beror detta på ägaren självklart MEN den ska avlivas med en gång. När blir nästa gång?
Hoppas det ej blir ditt barn lr du sj.
Man kan knappt tro du hr nån kunskap om hund iaf. Inte i detta fallet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?