Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 816 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| uffew | 2013-01-14 23:22 | |
![]() | Och vad vill du ha sagt med det jonisk? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-14 23:23 | |
![]() | Jag förstår vad apbur menar, har förvisso inte blivit våldtagen men väl misshandlad. Och ingen som inte råkat ut för något liknande, om ens de, kan förklara för vederbörande hur det ska kännas. Ser man inte sig själv som offer hjälper inte utomståendes syn på en som offer och svag, lika lite som en klapp på axeln och ett "gaska upp dig" hjälper den som verkligen slagit i botten. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-14 23:24 | |
![]() | uffew>> att ditt inlägg 23.11 tyder på raka motsatsen. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-01-14 23:25 | |
![]() | Att ha förståelse och empati för en människa som mår dåligt pga att den har utsatts för övergrepp är en sak. Det betyder inte att man dömer ut människan som ett "offer" för all framtid och inte tror att människan ska kunna repa sig och kunna leva ett drägligt liv ändå trots det som hänt. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 23:26 | |
![]() | Övergrepp sätter såklart spår oavsett omgivningens inställning. Borde vara självklart att fatta för alla. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-14 23:27 | |
![]() | Ja, men hur de spåren ser ut kan ingen annan tala om för en. | |
| Måns_E | 2013-01-14 23:28 | |
![]() | TageArlander, så du menar att de knappt 10% överfallsvåldtäkterna är det som man bör fokusera på? Jag törs lova att det är inte i gruppen överfallsvåldtäkter som man hittar flest oanmälda brott i Sverige. I Indien så rapporterar ju inte ens en stor del av polisväsendet vidare brott som våldtäkt. Så det är bara tendentiöst att försöka jämföra statistiken. Det säger absolut ingenting om den verkliga situationen. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 23:31 | |
![]() | Den som blivit utsatt vet bäst hur det påverkar en själv. För de flesta sätter det djupa spår. Förringa inte deras upplevelse. Kyla finns det nog av. | |
| uffew | 2013-01-14 23:31 | |
![]() | Vem har sagt sagt att man ska tala om för människor hur de ska känna? | |
| Mouche - Administratör | 2013-01-14 23:33 | |
![]() | Lägg nu av med att vara så förbenat tykna och överlägsna mot era motdebattörer. Verkar enbart löjeväckande när man gång på gång ser hur man hackar ner på någon man med stor sannolikhet inte ens känner. Måste en debatt enbart vara slicka-mig-i-häcken-fjäsk iga? Måste man alltid hålla med någon, som någon annan tycker har sååå rätt, för att inte få sig en råsop? Lägg av med sånt dravel och debattera på det sätt som vuxna människor rimligtvis bör kunna göra. Mouche | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-14 23:35 | |
![]() | uffew>> du tycker dig veta bättre än apbur, t ex? | |
| apbur | 2013-01-14 23:39 | |
![]() | Nu blev jag lite osäker på vem Mouche menar ska tagga ner. Bör jag passa mig? | |
| uffew | 2013-01-14 23:40 | |
![]() | Jonisk. Så du ska tala om för mig vad jag tycker? Jag håller inte med Apbur vad hon skriver. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-14 23:42 | |
![]() | Jag förstår inte vem som gjort fel heller? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-14 23:42 | |
![]() | Suck. Det har jag inte sagt. Du feltolkar henne antingen medvetet eller kan inte dra en slutsats av vad som de facto skrivs. | |
| apbur | 2013-01-14 23:55 | |
![]() | uffew, det är lite svårt att hänga med i vad det är du inte håller med om. Som jonisk säger har du nog misstolkat det jag skrivit. | |
| Mouche - Administratör | 2013-01-14 23:56 | |
![]() | Låt mig säga så här: Jag är knappast något geni men jag förstår alldeles utmärkt vad såväl uffew som resten av er menar. Så ta och ägna er åt ämnet istället för att bråka om bagateller. Natt natt Mouche | |
| BlackMirror | 2013-01-15 10:28 | |
![]() | Det är väl ingen här som förringar de våldtagnas upplevelser. Men att som tttiiitttiii hävda att det tar minst fem år för en människa att kunna gå vidare efter en våldtäkt är rent skitsnack. Lyssna på vad den våldtagna individen säger och acceptera hur just hen känner inför det som har hänt. Det är dennes upplevelse och känslor det handlar om. Lägg inte över dina egna tankar och känslor kring händelsen på den här människan. För övrigt blir jag så oerhört trött på att vi kvinnor alltid ska få den här offerstämpeln på oss så fort en man så mycket som petat oss på någon av våra "privata" delar. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-01-15 10:41 | |
![]() | Detta snack om att vissa här minsann vet vad någon annan känner får mig at tänka på Columbine-massakern och alla politiker och religiösa och andra andra som hade så många åsikter och lösningar och framförallt anklagelser och då speciellt mot Marilyn Manson som många ansåg hade inspirerat ungdomarna till vansinnesdådet. När man äntligen fick MM att ställa upp på en intervju skulle man minsann ställa honom mot väggen och frågade honom: - "If you would have met these youngsters, what would you have told them?" Svaret han gav hade ingen annan av alla förståsigpåare varit i närheten av under alla månader som detta diskuterades. "I wouldn't tell them anything, I would have listened to them" Lite samma känsla får jag här.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-15 10:56 | |
![]() | jag är mycket tillsammans med utsatta människor,och mina erfarenheter är att en del blir aldrig mer som dom var innan,en del måste medicinera långa tider.Att föringa våldtäkter och att lägga skulden på brotts offret trodde jag inte förekom | |