Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-13 18:19 | |
![]() | Haha, underbart. | |
| Piece de Res - Ej medlem längre | 2013-02-13 18:21 | |
![]() | Om du tror att köttkontroll och -märkning kostar några några kronor per lasagneförpackning får du nog fila på dina överslagsberäkningsskillz . | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-13 18:25 | |
![]() | Byt ut kronor mot ören då, så kanske det blir enklare att svälja? | |
| mz_lzrd | 2013-02-13 18:30 | |
![]() | Och när det uppdagas att lasagnen innehåller klippdass, Jaap, kommer C som är ordförande i Klippdassens Vänner och vars pappa fiskar lax på Kamtjatkahalvön med Eskil Erlandsson att riva upp himmel och jord och få igenom de mest kostsamma kontroller för att säkerställa klippdassfri lasagne? B får lasagne utan klippdass men för några kronor tikll. Han är ledsen, han äter gärna billig grävling, han vill använda sina pengar till en helkroppstatuering. Det var en vacker liten saga, Jaap, men nu är det väl inte huvudsakligen ponnyägarnas hjärteklubb som upprörs över det här med felmärkta livsmedel och fusk med kött. | |
| Piece de Res - Ej medlem längre | 2013-02-13 18:32 | |
![]() | Så det "vältras över" några ören per förpackning för att säkerställa att innehållsförteckningen stämmer och att maten är tjänlig? Låter som en bra affär. Sedan kan det ju faktiskt vara så att kontroller gör att vi vågar äta kött från Rumänien, vilket i sin tur betyder att det sätter press på köttproducenter i väst vilket gör att vi får billigare kött. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-13 18:32 | |
![]() | Om Eskil fiskade lax vid Kamtjatka skulle han kanske ha förståelse för vitsen med en annan typ av fiskepolitik. OT så det skriker om det iofs. | |
| mz_lzrd | 2013-02-13 18:36 | |
![]() | Ja, jag får erkänna att jag bara hittade på det där om Kamtjatka, men jag såg ju programmet om vildlaxen och fiskekvoterna och hur Eskil sade att "Man får ju lita på att folk talar sanning". Mycket OT, fast det säger väl kanske en del om hur aningslös vår jordbruksminister är. | |
| Minta | 2013-02-13 19:40 | |
![]() | De lågutbildade som inte kan stava till nötkött eller förstå innebörden av det, bryr sig inte om ifall de äter häst- eller åsnekött då de har så liten utbildning, de kan knappt ens laga mat eller förstå skillnaden. De tjänar också så jämförelsevis lite att man inte ska pådyvla dem kostnader för kontroller av märkning av kött. Nej, det ska vara billigt. Något ska de väl kompenseras. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-02-13 19:43 | |
![]() | Jaap: Ska man tolka din saga som ett försök till att förringa ett lagbrott därför att ingen rent smakmässigt känt smakskillnad på häst- och nötkött i en lasagne? | |
| diffdiff | 2013-02-13 19:47 | |
![]() | man kunde gått ut med att det var häatkött i och sänkt priset på lasagnen istället för kasta allt tycker jag | |
| Lillstölla | 2013-02-13 19:58 | |
![]() | Den ska inte kastas vad jag förstått diffdiff utan bli biogas. I alla fall enligt text-tv. | |
| diffdiff | 2013-02-13 20:01 | |
![]() | men då blir det ngt bra av det i alla fall :) huvudsaken tycker jag | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-02-13 20:17 | |
![]() | arbetslinjen: nej, det ska man inte. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-02-13 20:19 | |
![]() | arbetslinjen: eller tja, det kan man ju iofs göra nu när jag tänker efter. Men om du läser vad jag skriver så ser du att det jag vill ''förringa'' är värdet av utökade kontroller. | |
| xxANxx - Ej medlem längre | 2013-02-13 20:27 | |
![]() | Vill bara säga att: Om de mesta av de som finns i både färdigpaketerad mat & mkt. av annan mat för den delen oxå, skulle börja kontrolleras, så skulle de nog uppdagas ett å annat som varken ska vara i maten eller överhuvudtaget är bra för människan att äta, så skulle de nog bli ganska tomt i butikshyllorna. Så om de enbart handlar om att det är hästkött i lasagnen, så är de nog en piss i Missisippi, jämfört med vad som kanske ännu inte uppdagats och som finns i vår mat som inhandlas från alla butiker, restauranger och hamburgekök. Vill säga att jag inte har följt med diskussionen om denna händelse.Men de är ju såklart bra att det uppdagas när nåt saluförs som inte överensstämmer med varudeklarationen.Om de nu var de som dessutom fattades i varudeklationen att det var hästkött i den? | |
| Piece de Res - Ej medlem längre | 2013-02-13 20:28 | |
![]() | Upp till kamp mot felmärkt lasagne. | |
| mz_lzrd | 2013-02-13 20:29 | |
![]() | Fast om konsumenterna efterfrågar ökade kontroller för att de inte vill råka ut för att sätta i sig landsvägskadaver eller uttjänta sällskapsdjur, nedmalda cancertumörer och livmödrar och annat veterinärmedicinskt avfall, då kanske det finns ett värde i sådana utökade kontroller? Trots allt är ju värde bara något man tillskriver en företeelse. Vi kanske ogillar att bli blåsta. Ja, inte B och hans vidriga tivoliarbetare till släktingar, de vill helst bara dricka hembränt och prygla kärringen ifred. Men vi andra. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-02-13 20:38 | |
![]() | jaapmeister 2013-02-13 13:31 Jag är helt ok på att man inte får luras. jaapmeister 2013-02-13 17:38 Jag har aldrig ifrågasatt er kritik mot felaktig märkning. jaapmeister 2013-02-13 15:15 Frågan var alltså om företagen ska tvingas lämna ut info. | |
| Piece de Res - Ej medlem längre | 2013-02-13 20:43 | |
![]() | Det låter väl inte orimligt - eller kostnadskrävande för den delen - att företagen måste tala om vad det är för kött de faktiskt säljer. Eller tycker du det? | |
| xxANxx - Ej medlem längre | 2013-02-13 20:45 | |
![]() | mz_lzrd: Du..? de lät inte så aptitretande att sätta isig nedmalda cansertumörer m.m. & djur som behandlats med mediciner som vi sedan får i oss via maten=( ja det försvinner ett stort antal hästar från Sverige,som ingen tycks kunna förklara var dessa hästar tagit vägen=( men de är väl som du säger, veterinärmedicinska djuravfall, som sedan görs föda på=( Och för att inte snacka om alla dessa vidriga fraktförhållanden som hästarna, och boskap måste utsättas för ,som ofta gör att många av djuren dör redan under transporten. | |