Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2013-03-18 18:13 | |
![]() | Använder grekiska fascister denna gest ofta? | |
| Minta | 2013-03-18 18:23 | |
![]() | Gyllene Gryning gör det tydligen. | |
| Minta | 2013-03-18 18:24 | |
![]() | De är nynazister. | |
| pabster1 | 2013-03-18 18:39 | |
![]() | Att gyllene gryning använder nazi hälsningen och att denna fotbollspelare förmodligen sympatiserar med de så är väl saken avgjord? Hälsningen var ingen olyckshändelse. Att han sedan inte läst historia är en annan sak men han sympatiserar med fascistiska åsikter. Finns gott om fascister i både Italien och Grekland om man ser till hur folk röstar. SD i Sverige försöker ju rensa ut de i bästa Stalin stil.... Här är de rena nazisterna färre men ändå så har ND något kommunfullmäktige mandat har jag för mig. | |
| apbur | 2013-03-18 18:39 | |
![]() | Jag ser att mitt namn har nämnts tidigare i tråden och jag vill förtydliga att jag inte har uttalat mig i termer av att veta sanningen om killens intentioner med gesten utan jag har kritiserat just detta att man utgår ifrån att man vet och således kan utdöma ett straff. Jag har alltså inte argumenterat för att det ÄR en vinkning utan att man inte kan säga att det ÄR en hitlerhälsning med syfte att kränka och trycka ned. | |
| Minta | 2013-03-18 18:51 | |
![]() | Ja om det ser ut som en anka, låter som en anka är det ganska troligt att det är en anka. Det är alltså en nazihälsning. Hur mycket han vet om dess innebörd, kan ingen veta och det har ingen sagt heller. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-03-19 09:26 | |
![]() | Guldplate: "Tja inte genom att kalla honom "lille vän" och att han bör skaffa sig kunskap innan han uttalar sig. Hellre då ge honom en länk där det finns information som visar på att han har fel. Då blir det konkret och slut på paj-kastningsdebatter." Du hade redan glömt din trådstart när du skrev detta? | |
| Guldplate | 2013-03-19 17:01 | |
![]() | Locomondo: Nä jag har inte glömt det. Jag utgår ifrån att någon själv sagt att han inte känner till något som är vida känt i stora delar av världen och anses vara tillhöra elimentär allmänbildning. Dessutom så säger jag att "om det är sant" så är det skrämmande. Det håller jag fast vid. Skillnaden med det du skriver är att du hävdar att någon annan är okunnig och bör skaffa sig kunskap innan han uttalar sig och du lägger till "lilla vän". Det är att vara nedlåtande och respektlös mot någon som man är i diskussion med. Av vad jag förstod så kom du inte heller med någon länk som bevisade att han hade fel utan det blev tvärtom. Han kom med en länk som visade på att han hade rätt om att Grekland hade kopplingar till fascismen. | |