Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 20 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jellyflower | 2013-08-28 21:00 | |
![]() | tittii, varför tror du så jävla mycket dumheter? Och varför måste du jämt berätta här om allt dumt du fått för dig? Jag fuskade inte en enda gång när jag åt lchf. Jag gick inte ner i vikt för jag åt för mycket. Jag blir inte mätt förrän jag ätit för mycket. Det var synd, för för många funkar lchf så att de blir mätta fastän de hamnar på ett energiunderskott. För dem funkar lchf utmärkt. Men jag gick inte upp i vikt heller vilket var anmärkningsvärt. I om all denna majonnäs. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-28 22:13 | |
![]() | jag tror inte på någon diet,jag tror på att äta mindre en man gör av med,och att byta livs stil | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-28 22:15 | |
![]() | I ditt förra inlägg skrev du att du tyckte att LCHF passade alla. Här svänger det fort. | |
med | 2013-08-28 22:15 | |
![]() | Har du provat på 5-2-dieten, ttiittii? | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-08-28 22:22 | |
![]() | Med tillägget "även om det inte är bra"... Dieter är inte hållbart i längden. När ska folk inse det? | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-08-28 22:23 | |
![]() | Man kan gå ned i vikt bara av att äta hallonbåtar med, men är det bra? | |
Maradona1986 | 2013-08-28 22:26 | |
![]() | Blandar vi inte ihop begreppen här? Få ifrågasätter väl t ex möjligheten att relativt snabbt gå ner i vikt med LCHF. Det finns tillräckligt med empiriska bevis som stödjer detta. Däremot handlar ju kritiken om att intaget av mer mättat fett och mer fett överlag kommer att leda till hjärt- och kärlsjukdomar över tid. När det gäller 5:2 så handlar ju också kritiken (om än inte lika kraftig naturligtvis) om andra saker än just den kortsiktiga viktnedgången. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-08-28 22:38 | |
![]() | Men många hänger sig kvar vid Lchf och tror blint på alla överdrivna positiva effekter av den, kritiken "tror" dom inte på. Jag menar att dieter är ett bra sätt att lura pengar av folk. Hitta på en ny twist och du ska skratta hela vägen till banken... Det bästa är en livsstilsförändring, med bra varierad och balanserad kost och ett aktivt liv. Det tror i alla fall jag på. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-08-28 22:40 | |
![]() | Och så ska man inte glömma att mat är njutning! Man ska unna sig en godbit emellanåt så att både kropp och själ får sitt. :) | |
kajix | 2013-08-28 22:41 | |
![]() | vad det handlar om är att lchf är nyttigt. kolhydrater ger hjärt- och kärlsjukdomar. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-08-28 22:42 | |
![]() | Nej tvärtom allt annat är vansinne. | |
Gloria56 | 2013-08-29 08:59 | |
![]() | Jag tror att vi kan vara överens om att alla är saliga på sin tro vare sej det är 5:2, LCHF, GI eller att inte hålla diet alls. Själv har jag prövat det mesta förutom LCHF. Började med Meritene (en föregångare till Nutrilett o liknande) i slutet av 60-talet. Ingenting har passat mej bättre än 5:2. Mitt BMI och midjemått stämmer inte enligt tabellerna och jag skulle aldrig heller följa dessa riktlinjer som enligt mitt förmenande är helt åt skogen. Däremot stämmer jag överens med det nya måttet d.v.s. när jag ligger på golvet och mäter min bukhöjd. Jag har 4 kilo kvar till MITT mål och sedan börjar det verkliga jobbet - att hålla vikten. Med 5:2 kommer det att gå finemang! Jag önskar er alla som kämpar med vikten lycka till!! Ni som visar okänslighet för oss som kämpar med vår vikt kan jag bara beklaga. Klappa er för bröstet och fortsätt vara självgoda! | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-29 09:09 | |
![]() | Bara 4 kilo kvar - grattis! Jag är jättebra på att hålla vikten, svårare att pressa ur sig det extra späcklagret. Det kommer säkert att gå bra för dig, Gloria! Många människor har gått ner i vikt utan att äta upp sig igen. Idag ska jag på stor träning och imorgon på begravning, så jag orkar inte utan riktig frukost, men sen fortsätter jag min kombo av 16:8 och 5:2. Mycket lustiga siffror där, men de är bra :) | |
pabster1 | 2013-08-29 09:17 | |
![]() | Stog på vågen imorse.... Jag är som en björn när hösten kommer går jag upp i vikt!! Har sonm mest tappat 12 kg i år men nu gått upp 3kg!!Jag har tränat c:a 50h även denna månad så nej där är inte felet. Jag tänker nu börja en Lchf Lchq stenåldrs5:2 diet...eller något.... Siktar på en Ironman om ett par år och simma 3,6 km och 18 mil på cykel är redan idag inget problem men man kan inte släpa runt 10 kg för mycket runt ett marathon! | |
Gloria56 | 2013-08-29 09:21 | |
![]() | Tack snälla pink ribbon:-) Att du håller din vikt är ju alla tiders bra! 16:8 är för mej helt okänt. Hur fungerar den dieten? Ska den kombineras med 5:2 för att ge bästa resultat? | |
lamaglama | 2013-08-29 10:56 | |
![]() | Så himla gulligt, pabster, att gå upp i vikt som en björn på höstkanten =) Undrar varför. Om det är dina geners urgamla vis att förbereda sig inför den långa magra vintern? Det kan ha med ljusmängden att göra. | |
lamaglama | 2013-08-29 11:03 | |
![]() | Att Kajix och 125478 käftar om vem som har rätt ang fett och kolhydrater är ju en aning komiskt eftersom vetenskapen inte är ense om detta och att då två forumskribenter som gapar i mun på varandra skulle kunna övertyga någon om att tro på endera teorin finner jag föga sannolikt. Om man äter lchf och går ner i vikt så använder man energin i det fett man äter + energin i det fett man har inlagrat i kroppen. Att man då samtidigt skulle lagra på sig fett i kärl och lever är inte särskilt troligt. 125478, beträffande hallonbåtarna, visste du att man kan gå ner i vikt utan att äta någonting alls? Jo, det är sant. Det kan man. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-08-29 11:19 | |
![]() | Precis. | |
xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-08-29 12:36 | |
![]() | Jag vill säga att jag förkastar alla sorts nyuppfunna dieter som ständigt ploppar upp som den senaste och mest givande dieten!!?? Allt är bara ett jävla trams.. !!!!!!!!!! Ät varierad kost från kostcirkeln.. och rör på dig som människa dagligen! Och när det gäller mat, så är det väl ganska enkel mattematik !! Är man dubbelt så tung i vikt än de man ska vara för sin längd etc...Då är de väl bara att halvera intaget av föda m.m. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-08-29 14:09 | |
![]() | Det är väl ett lysande exempel på att bantnings-dieter inte fungerar, när man prövat det mesta i dietväg sedan 60-talet, och fortfarande behöver gå ned i vikt. | |