Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade30
Mobilspel
Pågående18 961

Forumkategorier

Användare Inlägg  
xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-22 23:10
Antal inlägg: 199

Gunilla? och alla andra som tycker allt är heelt okej och presis som de ska vara.. med utbudet i Radio..Men främst TV..?

Ni får stå för vad NI tycker.. så står jag för vad JAG tycker.. Och jag håller fast vid mina åsikter!

LadySol - Ej medlem längre2013-12-23 00:22
Antal inlägg: 33199

Det är ändå ett bra exempel på hur man inte ska göra, ig-apan.

ig-apan - Ej medlem längre2013-12-23 00:24
Antal inlägg: 228

Om de hade funnits på riktigt hade de säkert mått bra av några fredagsfräckisar! :)

LadySol - Ej medlem längre2013-12-23 00:25

Det tror jag också!
De hade eventuellt behövt få dem förklarade för sig, men det är bara ett led i utvecklingen. :)

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-23 01:09

Gunilla? Du verkar ha missuppfattat eller inte läst allt jag skrivit?

Dels så har Gert.F inte sagt nåt annat än hänvisat till en viss sida och sajt för sina tidigare berättade fräckisar!

Men sina historier han tidigare för nåt år sedan berättade? Gjorde han direkt ut i etern på bästa sändningstid dessutom?

-Och Just för att det då fanns chans för mindre/yngre barn att snappa upp hans utlägg som då kunde vara ganska så..eller riktigt osmakliga för att få berättas i barns öron ,som då lätt skulle kunna börja undra över vad det är han menar egentligen?

Vi vuxna fattar ju! Men för den skull så faller inte den typen av vulgära historieutlägg som han lätt tar till i sina historier alla i smaken..
Så jag tyckte de kändes bra att han iaf. enbart hänvisade till en sida på nätet där intresserade får lyssna in hans historier.!

Men jag opponerade mig och tog upp detta till samtal i denna tråd, för att höra vad andra på t.ex.ett sånt här forum tycker om bl.a detta? och andra olämpliga inslag i Både Tv & Radio på bästa sändningstid?

Och vill iaf. ge min åsikt om det hela!

Så..? kommer detta, men även andra galna grejer uppdagas eller dyka upp i Radio ? Men även TV ? som jag reagerar över? Så kommer jag iaf. att höra av mig dit och säga min åsikt!

För de här som t.ex. någon här nämnde om att? Bara föräldrarna ger kärlek till sina barn.. och finns till och kan förklara om det är nåt och inte förstora upp det så mkt. så kan de många ggr. vara bättre än att hyscha.. och skydda yngre för vissa olämliga inslag i Både TV och Radio?

Ja.. visst kan det vara så vissa ggr.? Och visst? Livet är en svår balansggn. många ggr.!

Men alla barn lever inte under sådana förhållanden där föräldrarna finns till och ger kärlek, trygghet och sånt som behövs för att kanske ett barn ska klara av att se vissa grejer på TV eller höra olämpliga utlägg på Radio?

Så jag står fast vid mina åsikter! Och jag tycker det ska finnas lämplig anställd personal på både TV och Radio som förstår vad som är lämligt att sändas och vilka sändningstider som passar för det aktuella utbudet av program!

Och som du Gunilla skriver ang. Nyheter där mkt. elände, krig och annat visas? Är ju visserligen verkligheten? Men riktigt hemska inlägg visas ju många ggr. just på nyheterna som då sänds redan från morgon till kväll? och där vissa barn/yngre säkert kan påverkas negativt såklart beroende på vilka levnadsförhållanden och bakgrund barn lever under fysiskt el. psykiskt!?Och det gäller ju alla andra program som plötsligt ploppar upp i t.ex. TV-rutan som inte alltid är de hälsosammast för barn&/yngre att se som kanske inte har föräldrar som bryr sig eller av andra skäl?

LadySol - Ej medlem längre2013-12-23 01:12

Jag är ledsen, men jag förstod inte ditt sista stycke. Kan du bena ut det lite? Att barn kan fara illa av att se på nyheterna fattade jag, men inte vad själva poängen du ville komma fram till var.

le-lou2013-12-23 01:30
Antal inlägg: 17500

Nu har jag lyssnat och nä, det är inte speciellt roligt. Fylking är och har alltid varit en pubertal gubbe i mina ögon. Det där fredagafräckis är Intelligensbefriade skämt som mestadels består av att upprepa könsord.
Eftersom jag tyckte det var dåligt kommer jag inte att lyssna på det igen.
Många gillar sånt dock. Det är nog folk som har för lite sex själva tror jag.

le-lou2013-12-23 01:33

Här (för den som aldrig hört)

youtu.be/wMPPPUYSC98

LadySol - Ej medlem längre2013-12-23 01:37

Helt klart inte någon direkt kvalitet, men frågan gällde hur vida detta borde få sändas under dagtid eller inte. Anser du att det är av den karaktären att det behöver censureras? Nu menar jag rent innehållsmässigt, inte kvalitetsmässigt. ;)

125478 - Ej medlem längre2013-12-23 01:42
Antal inlägg: 8332

Jag förstår inte att man kan bli så upprörd över fräckisar, särskilt inte när vår värld är så mycket värre än man kan föreställa sig.

Och varför skulle ens barnen sitta och lyssna på radion dagarna i ända?

Nej, kom ner på jorden och landa i verkligheten.

le-lou2013-12-23 01:46

Jag är inte någon jättepåhejare av censur så nä.
Det är kanske inte nåt lämpligt för barn att lyssna på men det finns ett hel verklighet fulla av saker som är olämpliga för våra barn. Är faktiskt mer rädd att mina ungar ska börja ta droger, röka, slåss, supa, begå brott osv
än att de ska höra könsord på radion. Vill de höra och se kön(sord) så finns ju nätet ett knapptryck bort dessutom. Gissar att det är mer spännande isf än att höra gamle Fylking dra sura fräckisar på nån radiokanal.
Ungar lyssnar väl dessutom inte på sånt, det är spoootify som gäller!

LadySol - Ej medlem längre2013-12-23 02:22

Precis så tänker jag också. Att det som dras på reklamradio ju ändå är så städat som det någonsin kan vara, nästan så att det gränsar till att inte längre vara en fräckis. Verkligheten finns däremot kvar där ute och den är knappast bara vacker.

meramera2013-12-23 08:17
Antal inlägg: 252

Må så vara att det dras en fräckis i radion, men vem lyssnar egentligen?
Inte fan sitter barnen o lyssnar på radio, det kan väl inte ens fjollan inbilla sig. Om det är så att man vill att någon ska lyssna ordentligt så krävs det ju till att börja med att man stannar upp o slutar med det man gör.

Gör barn det? Skulle inte tro det

Sen måste man öka volymen på radipn för att verkligen höra vad som sägs. Och där tar det ju stopp av naturliga skäl.
Det kan ju inte finnas någon som orkar lyssna då, reklamradio är ju endast uthärdligt i väldigt låg volym, o knappt då egentligen.

Nä, kom ner på jorden o kliv in i verkligheten. Nyheterna visar långt mycket mer skrämmande saker än vad Gert kan förmedla med lite radioprat.

Meranera

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-23 11:58

LadySol: Eftersom Gert.Fylkings fräckishistorier nu enligt han själv är efterfrågade av intresserade lyssnare? Så är det ju bra att han hänvisar till enbart en sajtsida för avlyssning för intresserade!

Och jag anser att ska den typen av fräckishistorier oavsett om det är Gert.F eller någon annan person som vill dela med sig av den typen av historier, och som nödvändigtvis ska sändas i t.ex. direktsändning? Så tycker jag att radiostationerna kan styra in dessa sändningar efter iaf. 22.00 på kvällen!

Ja poängen med det jag nämnde om t.ex. hemska inlägg i nyheterna? Det är just att sådana hemska inlägg från nyheterna går att t.ex.lägga ut i rutan efter 22.00 på kvällen istället, då de flesta barn och yngre iaf. vardagar oftast gått i säng!

-Men nu snackar jag inte enbart om hemska inlägg som ploppar fram i nyhetssändningarna!? Utan det är även alla andra olika program som numer iaf. kan sändas vilken tid på dygnet som helst med de mest vidriga,äckliga och hemska inslag i program som sänds på bästa sändningstid dessutom!? Vilket inte förekom märkbart i nån större utbreddning av program som sändes på de vanligaste TV-kanalerna för runt 15-20 år sedan iaf.?
För i vissa hem kan TV:n stå på dagarna i ända och barn och yngre leker och vistas i rummen..Och har då kanske föräldrar som inte är av den typ av person som bryr sig? eller av nån annan anledning?

Och jag känner bara att? Viss fan vet väl jag hur verkligheten ser ut! Och vilket elände och hemskheter som pågår ute i samhället överallt!?

-Men de är ju just därför jag bara känner att??? VARFÖR ska då Media hjälpa till med att bre på ÄNNUMER.. ska de barn och yngre som nu växer upp måsta mata sig med dessutom organiserat framtagna filmer och program ännumer i tvrutan, kanske radion ibland..Men värst om de kommer ut på NÄTET!!

De är ju ..och har alltid varit så att de som håller på att växa upp är ju de som också ska ta över samhället så småningom?

Vad är det vi vill ge barnen och yngre som växer upp?

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-23 12:05

Jag menar att det är ju sånt som också skapar synen på sätt och agerande som också pågår,och är säkert en stor bov i dramat om hur det många ggr. också ser ut ute i samhället med mkt. som pågår!?

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-23 12:33

Förstår ju såklart att Barn måste kunna växa upp med hur verkligheten är och ser ut!
Men man behöver ju inte som producent hjälpa till att organisera och producera fram filmer och program med dessutom ett handgripligt aggerande,fysikt och psykiskt som är hemska,vidriga,äckliga på ett sätt som framstår som nåt legalt? Vilket tydligen förekommer ofta i program som sänds?

Är eller har den vuxna människan idag i överlag blivit såå..avtrubbad? så t.o.m de vuxna numer inte bryr sig om barn och yngre också ser detta eller vad?

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-23 12:36

Isf. är det ju inte så konstigt om vi lever i ett AVTRUBBAT samhälle i mångt och mycket!?

meramera2013-12-26 11:05
Antal inlägg: 252

Tyvärr är det nog så i mångt o mycket att vi blir mer avtrubbade
Men så är det, världen är inte statisk, saker förändras hela tiden och vi med den
Du får leva efter devisen "det var bättre förr".
Gert är ganska harmlös trots allt. Men du får väl beklaga dig på nåt frikyrkomöte o kanske där få lite medhåll

Meramera

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-26 12:01

meramera: Ja..eftersom övervägande verkar vilja blunda för övervägande händelser..saker.. och annat som inte tillför varken miljön,djur och och människor något gott? Så får väl alla och efterlevande ta nederlaget en dag?

Och personligen behöver jag varken några frikyrkomöten eller andra samfund för att säga eller ha mina åsikter!?

-Och mina åsikter och vad jag anser om saker och ting? Är helt mina egna känslor och åsikter!

Minta2013-12-26 13:11
Antal inlägg: 20042

Men det brukar mest vara en del religiösa och fanatiker som vill förbjuda det de uppfattar som omoral i radio och tv.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?