Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 716

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2014-02-14 12:49
Antal inlägg: 37631

sjöstan,Ditt tänk att fattigpensionärerna blir utan om vi ger tiggarna håller inte.Sverige är utsålt till vilken nytta?skatterna är sänkta och alla har några hundralappar mer i plånboken,på bekostnad av....sämre skola sämre vård sämre omsorg.

Bitte - Administratör2014-02-14 13:15
Antal inlägg: 24154

Organiserat tiggeri går till så att människor slussas/skickas till Sverige för att tigga men de får i stort sett inte behålla något av pengarna. Sedan är det ju tragiskt att det på 2000 talet ska finnas tiggare i Europa och Sverige, Och fortsätter vi med en borgerlig regering där flera blir utförsäkrade så kommer vi att se flera av våra svenskar sittande och tigga. Men personligen så skulle jag nog gå in i affären och handla en matkasse och ge de som tigger i stället för pengar . på så vis kan inte de högre upp i pyramiden komma åt det.

Då ska vi ändå veta att kyrkan och andra frivilliga hjälper måna redan i dag att överleva. Och Sjöstan det ena utesluter inte det andra.

Empati och omtanke om våra medmänniskor borde vara en självklarhet. man kan skänka kläder och annat till hjälporganisationer som då delar ut till de som behöver

Bitte

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-14 13:22

ok ,organiserat tiggeri,kan det gå till så att 9 personer fraktas till sverige och tigger varsin 50 lapp om dagen i snitt/månad,personen äter för 35/dag-bensin för att frakta hit tiggarna var i består vinsten?

sjöstan2014-02-14 13:27
Antal inlägg: 729

Nu blandar du äpplen och päron TTitti.

Sätt dig ner med en penna och räkna en stund innan du föreläser i matematik. När vi införde ROT och RUT innebar det att staten nu får in MER pengar i skatt än tidigare. Dessutom har fler städare/snickare nu ett socialt skydd (det man får av att betala skatt)

Tidigare utfördes dessa tjänster i huvudsak svart.

Lite av många ger ofta mer än mycket av få.........

sjöstan2014-02-14 13:29
Antal inlägg: 729

Vi har aldrig tidigare satsat mer pengar på tex sjukvård än nu.

Vi har aldrig satsat mer pengar på utbildning än nu.

Genom att sänka skatterna kommer fler i arbete. Om fler kommer i arbete behöver inte varje person bidra med lika mycket. Staten får ändå in mer pengar än tidigare.

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-14 14:37

jasså du,inte en fattig eller halv fattig har råd att använda rot och rut.Nä fler kommer inte i arbete av att sänka skatterna,fler kommer i fas 3 och andra Bollibompa relaterade låtsas arbeten som gynnar företagare och inte arbetare

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-14 14:40

Vi har 8 låtsas arbetare hos oss,vi drar in 250000 om året skattefritt på dom,och arbetet räcker inte precis till åt dom alla.men vad gör inte företag för pengar.

Bucket Redux - Ej medlem längre2014-02-14 17:42
Antal inlägg: 1547

Tommy>> Bra. Och jag kan hålla med dig i din bedömning av reaktionen.

Bra också att du förtydligade vad du menade eftersom det i ditt första inlägg i högsta grad verkar vara människorna du är föraktfull mot.

smörbit2014-02-15 06:51
Antal inlägg: 517

I Rumänien hade de en gammal kultur. Hästar till nästan alla jobb o färdmedel o dessa djur fanns i miljoner i antal. Då när landet sökte till EU första gången så fick landet ett villkor att de var tvungna till att få bort djuren från gator o vägar. Samtidigt så körde de bort folk i från sina hem. Stora byar försvann där de hade sina stora stallar o.s.v Landet har stora brister.

Fattigdomen kan man inte bearbeta med pengar. Samhället ställer ju upp nu med att de får vara vid affärer o andra populära byggnader i staden.

Då skulle det vara bättre att vi bygger bostäder där de kan vara. skola o andra byggnader. Folket har troligen inte läst eller inte kan läsa.

Jag har självt upplevt hur det är att inte hatt några pengar så skriv efter egna åsikter vet ja panelen.....

LJSKÅNE2014-02-15 07:25
Antal inlägg: 134

Var var alla tiggare innan EU och Östeuropa fick sin "frihet"???

Cozgubbe2014-02-15 07:30
Antal inlägg: 2013

Har en liten fråga bara!? Jag har aldrig sett en svensk tiggare! Men en massa utländska tiggare. Hur kommer dom hit? Båt? Flyg? Smugglas dom in? Det dom tigger ihop, vart går dom pengarna? Till båt/flyg biljett hem? Är det organiserad kriminalitet bakom? Dom enda som får pengar av mig vid systemet och affärerna är dom svenska hemlösas insamlare. Käns mer rätt att hjälpa dom en dom som sitter och tigger, som inte har svenskt påbrå. Men det kanske är dumt? Ge mig en enda anledning till att dom ska få lite pengar av mig? Och då ska den va bra också?

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-15 08:19

därför att dom inte har pengar till mat,och är hungriga

Cozgubbe2014-02-15 08:31

Usel anledning! Vad kosta inte biljetten hit?

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-15 09:52

vet inte vad den kostar 500 kanske eller så liftar dom,Om det inte finns några val så skulle min sista utväg vara att åka till ett annat land och tigga.Det skulle ligga långt bort för mig jag tror inte heller att dessa tiggare som är här gillar sin situation,Det är kallt och härbergena är fulla till bredden,Någon hade inrett min dotters källarföråd och flyttat in där,fans det ett alternativ för dom så tror jag säkert dom skulle ta det

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-15 09:54

Det finns gott om Svenska tiggare i Stockholm,dom är mera åt gatumusikant hållet

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-15 09:58

och detta då är det tiggeri ? www.youtube.com/watc...8O dZz9_mJw

Granitgrau - Ej medlem längre2014-02-15 12:17
Antal inlägg: 55

Förbud mot att ge tiggare pengar!

Jag antar att det även omfattar staten som ständigt tigger skattepengar av mig och slösar bort på en massa strunt. Äntlig slut med dessa parasiter!

Cozgubbe2014-02-15 16:58

Nä ttiittii! Det där är underhållning! Inte en sliten människa som hänger utanför Ikea med en pappmugg från just Ikea, och säger "please"! Det stötte jag på idag. På den filmen du visar hade jag och min son lätt lämnat en 10 eller mer.

smörbit2014-02-15 21:05
Antal inlägg: 517

De smugglas hit. I fattiga länder så fungerar det så att folk säljs som vi handlar med saker.

Även att Borås kämpar o tror att de gör en god tanke att sända hem dessa till vad??? Nu har Stockholm börjat med samma tro???

Jo helt klart måste det kännas underbart att få en Frihet.

jag har sätt att i min lila stad. Att någon annan ligger bakom o bevakar att de jobbar. pengarna försvinner ut i landet. Det har jag bevis på tråkigt att det är så..

fkAina2014-02-15 21:07
Antal inlägg: 22

men vad är det för trams? jag har gav mitt hem till en hemlös tiggare. nu är jag en hemlös tiggare, men inte har ni hört mig klaga

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?