Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2014-01-13 14:20 | |
![]() | Bra proteinkällor är annars: ägg, bönor, linser... :-) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-01-13 14:29 | |
![]() | Varför skulle ägg vara bättre än kött, varför ska allt vara antingen eller när det kan vara både och! Vissa kallar sig vegetarianer men äter både fisk och ägg, det är tur att vi bor i ett land där vi kan vara kräsmagade och utesluta det som passar oss för dagen. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-01-13 14:30 | |
![]() | _inte_ passar oss | |
| gulle84 | 2014-01-13 14:39 | |
![]() | Självklart får folk äta vad dom vill. Ni får väl stoppa i er vilken skit ni vill. Men det jag blir ledsen på är att folk inte bryr sig om vilken skada det gör för djuren, hur de behandlas, att djur också har känslor, inte att de är känslolösa som grönsaker. Ni får göra hur ni vill men när man är ego och inte ens bryr sig ett dugg.. Ja då blir jag besviken på hur självisk mänsligheten är. Att inte ens prova att försöka äta mindre kött iaf. Säga att "jamen jag behöver mitt protein" är bara bullshit då djurprotein är sämre för människan + att det är mer protein i t.ex bönor. + att det är annat skit i just kött som t.ex kolesterol och hur mkt sjukdomar har inte folk nuförtiden just pga det. Visst, skaffa på er sjukdomar ni men tänk på någon annan! | |
| gulle84 | 2014-01-13 14:41 | |
![]() | 125478 .. en riktig vegetarian var från början en som inte åt något från djurriket. sedan har det typ anpassats mer o mer och nu anser folk att en vegetarian är de som inte äter kött men kan äta ägg, mjölk, ost osv. Sedan finns det ju de som äter kyckling men inte rött kött.. | |
| gulle84 | 2014-01-13 14:42 | |
![]() | Mollee2 ... Kött är för våran mage svårare att smälta då vi inte har lika stark magsyra som t.ex ett lejon har, för att smälta köttet.. Så säkert då därför som ditt magsår försvann, för att magen slapp arbeta lika hårt. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-13 14:43 | |
![]() | Att inte ens prova att diskutera är rätt fånigt också; är det konstigare att någon annan har cementerade åsikter när du själv har det? | |
| gulle84 | 2014-01-13 14:46 | |
![]() | Ja. För ert val påverkar andra varelser som får lida pga er! Mitt val gör inte det. | |
| SirMattBusby | 2014-01-13 14:49 | |
![]() | Yngsta dottern är vegetarian vilket jag stöttar helt men själv gillar jag kött för mycket för att ens vara nyfiken att testa vegetariskt alternativ 24/7 men en gång i veckan står hon för maten så då käkar jag med stor förnöjelse. Precis som med religion får man acceptera att andra inte tycker/tänker samma. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-13 14:50 | |
![]() | "Kött är för våran mage svårare att smälta då vi inte har lika stark magsyra som t.ex ett lejon har, för att smälta köttet.. Så säkert då därför som ditt magsår försvann, för att magen slapp arbeta lika hårt." Jag synar det argumentet, tror inte det stämmer. Matspjälkning beror dessutom inte bara på surheten, utan på vilka enzymer som samspelar. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-13 14:51 | |
![]() | Hur vet du det, gulle84? Jag är öppen för diskussion, f ö, tycker inte det är het problemfritt att äta kött. Men du rantar bara på och vill inte diskutera? | |
| gulle84 | 2014-01-13 14:58 | |
![]() | hur jag vet att djur lider? ehm.. vet väl alla? www.pinterest.com/in...l- cruelty/ | |
| gulle84 | 2014-01-13 14:59 | |
![]() | Meat-eaters: have strong hydrochloric acid in stomach to digest meat Herbivores: have stomach acid that is 20 times weaker than that of a meat-eater Humans: have stomach acid that is 20 times weaker than that of a meat-eater | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:04 | |
![]() | Nej, hur vet du att du inte påverkar; menar jag ju såklart. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:05 | |
![]() | Det där var inga belägg; bara samma påstående på engelska… Och då kan jag lika gärna kontra med: "Horse’s stomachs have a pH of 1.5 when empty. Humans stomach has a pH of 4-5 when empty. True carnivores have a stomach pH of 6 when empty. Where the hell is this data from? Humans stomach pH is 1-2 when there’s food in the stomach - that’s a big difference than saying their stomach is 20x more acidic than herbivores, because it doesn’t. Also, you’re not factoring pH of the saliva, which is mixed with food and then enters the stomach. They work with each other. Dogs and humans have similar salivary pH (6-7.4 in humans, 7.34 to 7.8 in dogs) and both secrete about the same amount of saliva a day in proportion to body size." | |
| gulle84 | 2014-01-13 15:05 | |
![]() | jag äter inte kött, jag använder/äter inget som är från djur, använder inget som är djurtestat. | |
| Anna Linnea | 2014-01-13 15:09 | |
![]() | Amper du verkar vara en klok tjej! Jag håller med att jag har varit lite utdömande här på forumet och att det knappast är ett bra sätt att värva andra att äta vegetariskt. Jag känner bara en sådan frustration över att 90-95 av befolkningen inte har någon empati när det gäller slaktdjur. Den frustrationen gör att jag vill på ngt sätt påverka så att dessa djur ska slippa lida så. Gulle 84 du har skrivit många bra saker här! Du tycker och tänker som jag. Du har verkligen hållet liv i den här debatten! Strongt gjort tjejen :) | |
| gulle84 | 2014-01-13 15:13 | |
![]() | Tack Anna Linnea! Brinner man för något så :) amper: While humans have eaten meat throughout history, there is significant evidence that we are better suited to a vegetarian diet. Carnivorous animals have long, curved fangs, claws, and a short digestive tract. Humans have flat, flexible nails, and our so-called “canine” teeth are minuscule compared to carnivores’. Human teeth are better suited to biting into vegetables, fruits, and grains than tearing through tough hides. In addition, the health problems associated with meat consumption—a leading contributor to heart disease, cancer, stroke, diabetes, and obesity—should be an indication that we aren’t “meant” to eat meat. In addition, humans are capable of making ethical decisions. We can get all the nutrients we need from plant sources, which means that billions of animals are unnecessarily slaughtered every year at the expense of our health and the environment. du borde kolla in den här videon: www.youtube.com/watc...s6 U00LMmC4 | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:13 | |
![]() | Något mer vetenskapligt: sitemaker.umich.edu/..._5 6_86.pdf www.ncbi.nlm.nih.gov...d/ 18088506 | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:14 | |
![]() | Jag tycker också vi borde äta mer vegetariskt, men jag ogillar myter. | |