Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 20 310 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Dumblondin - Ej medlem längre | 2015-02-13 00:34 | |
![]() | Jag såg den här tråden direkt och blev nyfiken. Och lite förvånad, trodde att utomhusrökning redan var förbjuden i Sverige. Det talades om det innan jag lämnade landet och det är ju vid det här laget flera år sedan. I NYC, där jag bor numer, är det förbjudet att röka utomhus på de allra flesta platser. Det funkar fint och särskilt trevligt är att hela CP är rökfritt. Under bart när man joggar eller bara vill sitta på en filt och mysa. Rekommenderas varmt! | |
SkySpy_ | 2015-02-13 00:36 | |
![]() | Låt folket röka om de vill. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-13 00:48 | |
![]() | Det ständiga tricket att frångå ämnet, i detta fall rökning, genom att ta upp hundbajs eller självmordsfrekvensen i landet. Kör ni samma trick på tex föräldramöten i skolan? "Din son klarar inte matematiken". "Nej, men tänk på vilka usla vägar de har i norrland. Det du!!" Folk får röka ihjäl sig hur mycket de vill för mig. Har inte ens problem med att de kostar skattepengar i sjukvård. Bara jag slipper känna stanken av dem då de gör det. Enjoy your smoke. | |
SkySpy_ | 2015-02-13 00:57 | |
![]() | Ju fler lagar desto mera låsta och förtryckta blir vi. Frihet och självständigt tänk och ansvar är bättre för vårat välbefinnande. så jäkla farligt är det inte med passiv rökning. Våra äldre har ofta utsatts för passiv rökning och de har klarat sig bra. | |
nyckelpigan_ | 2015-02-13 01:05 | |
![]() | Haha Ramble - den var lite kul men missar du inte logiken lite? Själv är jag fd rökare och antirökare av stora mått MEN!! Jag har stor respekt för att andra inte klarar av att sluta röka, dömer inte och hetsar inte. Det är så lätt att döma och tala om för andra hur de skall göra. Men det är klart - får det en del att känna sig duktiga och bättre så är det väl bra för om :-). Själv har jag lite svårt för att ha dito attityd och respektlöshet. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-13 01:06 | |
![]() | Några har dött också. Jag skiter i vad andra väljer att utsätta sig för. Det är helt och hållet deras val. För egen del förbehåller jag mig rätten att själv avgöra vad jag exponerar mig för. Jag unnar er andra detsamma. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-13 01:07 | |
![]() | Missar logiken? Du menar att det är lika bra att begå självmord som att röka? | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-13 01:09 | |
![]() | Eller...nej... Vänta nu.. Det kan ju vara samma sak. Silly me :) | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-13 01:12 | |
![]() | SkySpy: jag vet inget om dina äldre. Men ett flertal an "mina äldre" är döda. Men jag tror som du. På frihet att välja. Jag väljer att hålla mig undan. | |
Tindris | 2015-02-13 01:18 | |
![]() | Tycker rökförbud är bra, har rökande vänner som tycker det också, för dom vill inte blåsa ut rök bland människor som inte röker, det är respektfullt. Kan inte vara lätt att vara rökare och veta att man kan få Kol och lungcancer samtidigt som man alltid luktar illa om kläder, hår och andedräkt, man får hålla andan de gånger man får en kram.. vidrigt är det! Men skämmes på alla föräldrar som röker medans de går med sina barn i barnvagn, gör man så är vettet borta.. | |
SkySpy_ | 2015-02-13 01:20 | |
![]() | Jag vet bara att mina äldre har blivit gamla. en del har rökt själva och en del har umgåtts med rökare. Mina äldre blev mkt äldre än genomsnittet trotts rökningens passiva eller direkta påverkan. Jag tror att det ligger en hund begraven ibland propagandan. Det är mkt som skadar, men allt som luktar illa är inte skadligt. | |
TotteBakar | 2015-02-13 01:21 | |
![]() | Vi gnäller på mycket i Sverige, mycket småsaker och det är så himla bra för just därför åtgärdas allt som inte fungerar i tid. Är fascinerad av att sönderslagna busskurer sätts upp på nolltid, bussar sätts in om tåget stannar av ngn anledning och saker är smidigt, ingen korrupt polis som på andra ställen. Sverige är så bra och alla visar respekt. Rökare är dock otroligt icke - lyhörda personer. Man röker i gångtunnlar, längst fram i bankomatkön, när man står ensam rökare bland folk med barnvagn och 20 andra rökare. Den här omedveten kommer av att man inte vill inse eller kan förstå hur sjukt onormalt och äckligt det är att lukta på giftiga ångor. En rökare måste leva med att " det är inte så farligt " för att hjärnan ska kunna dra in denna skit i lungorna 10 ggr per dag. De fattar inte hur äckligt det luktar och jag blir ofta irriterad och förvånad över bristen på respekt för andra rökare visar. Då har jag funderat på varför o kon fram till slutsatsen jag skrev. Min mxxxx var likadan när hon rökte. Det var liksom sim hon tog det där sista andetaget med rök utanför bilen och blåste in till oss när hon satte sig igen. Det spelade ingen roll hur vi sa hur vidrigt det luktade och att vi inte ville andas in rök. Jag är otroligt glad att man förbjudit rökning där folk vistas som på restaurang o dyl iom att rök är giftigt punkt slut. Det ska inte ens vara en diskussion huruvida man som rökare står på perrongen bland barnvagnar utan att ens gå iväg eller huruvida man kan röka i bankomatkön ( inte för man står där ofta numer) men det är normalt hyfs och helt och hållet rökares ansvar att inte förpesta allmän plats med gift. Vi andra ska inte behöva flytta.... | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-13 01:22 | |
![]() | Säg det till min cancerdöda far och min mor med kol. De skulle säkert hålla med dig. | |
TotteBakar | 2015-02-13 01:22 | |
![]() | 20 andra icke rökare ska det stå..usch jag skriver onormalt mkt...cheezus. År av passiv rökning kanske som... | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-13 01:23 | |
![]() | Ovanstående var till SkySpy. | |
TotteBakar | 2015-02-13 01:23 | |
![]() | För övrigt min farmor dog i lungemfysem o en till person nära mig har det. Sluta röka! | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-13 01:24 | |
![]() | Och nej... Hundskit må lukta, men särskilt skadligt är det inte :) | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-13 01:26 | |
![]() | Men som sagt. Alla får göra sina egna val. Det är -i nuläget - ett fritt samhälle vi lever i. | |
SkySpy_ | 2015-02-13 01:27 | |
![]() | En intressant jämförelse torde vara en bils avgaser gentemot en rökares. Vart skulle du helst befinna dig. 10 cm framför ett avgasrör eller 10 cm framför en rökare som andas ut röken? Betänk då förbjudet på allmän plats. | |
Tindris | 2015-02-13 01:28 | |
![]() | Jag har två bekanta som lever med kol och det helvetet önskar dom ingen annan, och självklart förbannar dom sig över rökningen och uppmanar andra att sluta. Sorgligt att se så många ungdomar som röker, det är så mycket i kroppen som förstörs, och alla har ju sett bilder på lungor som tillhör rökare. Fattar inte hur man kan försvara det! | |