Spelrum
Giraffen | 41 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 181 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rhotheta | 2015-01-22 23:17 | |
![]() | Nu måste jag ha hamnat fel. Jag klickade inte på "rapport från min socken". Adios. | |
Stinky Lomax - Ej medlem längre | 2015-01-22 23:20 | |
![]() | Ungefär lika mycket som din hyllning över de flitiga muslimbarnen kl 23:08. | |
Sote | 2015-01-22 23:56 | |
![]() | Det är relevant för min syn på huruvida det är ett problem eller ej att " islam" och utövandet tar för stor plats i samhället. Det gör det inte , det är alla andra som SD anhängare och andra rädda okunniga människor som gör det till ett problem attfolk har annan tro och kultur. | |
omeganoll | 2015-01-23 00:01 | |
![]() | Det mest "religiösa" tänkande jag observerar är evolutionismen, en åskådning som inte får granskas i sömmarna eftersom fossilfynden inte stöder teorin. Dessutom; att den var en förutsättning för nazismens rastänkande får inte nämnas - att alla mänskliga variante skulle bara råka stå på samma utvecklingsnivå samtidigt framstod som orimligt och då blev det den nordiska, blåögda och blonda som antogs vara i framkant. Detta får alltså inte nämnas, inte ens antydas. Evolutionismen medför rasism, åtminstone i smyg, att ens försöka förneka det är lönlöst! | |
Sote | 2015-01-23 00:05 | |
![]() | Ok rhotetha. Är det inte ok för dig att man talar om sånt man faktiskt har egen erfarenhet av eller upplevt i första hand utan ska man bara diskutera utifrån sånt man läst och hört om? För då förstår jag att man upplever att det mesta är ett hot och problem. Jag saknar verkligen ett personligt perspektiv från en muslim i den här tråden och i alla andra gudstrådarna. Tyvärr verkar det inte finnas några här. | |
Kuralo | 2015-01-23 00:34 | |
![]() | Jag blev ordentligt orolig när jag såg uppdrag granskning härom kvällen. Trodde aldrig att det var så illa med att visa vilken religionstillhörighet man har. Jag tycker att i den bästa av världar så får man tro hur man vill utan påhopp och tillrättavisningar från andra. Vi är alla lika små här på jorden och vi lär alla få stå med långa näsor när vi lämnar den här världen, för jag tror att ingenting är vad vi tror det vara. Så det bästa är väl Love peace and understanding hur flummigt det än kan låta. Förbjuda människan att tro måste vara det värsta. | |
mrperfect | 2015-01-23 00:50 | |
![]() | Jag skulle inte säga nej, men vi har majoriteten mot oss... | |
Rhotheta | 2015-01-23 05:27 | |
![]() | Sote. Jag har länkat till många personliga erfarenheter från muslimer. Jag kan inte se att du har vidrört dessa med så mycket som ett ord. Nätet är fullt. Det är bara att läsa. Och inse att muslimer tycker förbannat olika. Precis som fotbollsspelare. Och bilförare. Man måste välja vilka muslimer man vill stå upp för. I sverige har vi valt att stå upp för rätten att dominera kvinnor, oliktänkande, homosexuella och judar utan alltför mycket inblandning av myndigheter. Därigenom hänger vi ut många muslimer i vårt land på tork. Det är konsekvensen av att tolerera intolerans. Jag förordar i stället likabehandling och sålunda inte kulturrelativism. Det skulle naturligtvis drabba de muslimer som önskar att dominera sin omgivning med sina egna regler. Även hells angels lider av att inte få lägga upp sin verksamhet precis som de vill. De har någon talesman som gråter i pressen med jämna mellanrum om hur hemskt de har det. Jag kan inte känna den sorgen. | |
Sote | 2015-01-23 06:22 | |
![]() | Rhotetha- men då får jag be så väldigt mycket om ursäkt för att jag på ett så grovt sätt sårat dina känslor genom att inte vidröra med så mycket som ett ord dina länkar. Fast jag bryr mig intemycker om länkar utan jag efterlyser egna erfarenheter och då skulle jag gärna sett att det fanns en större spridning i trosuppfattning bland skribenterna här på Beta. Eller var det att jag gärna ville se tex En kunnig person som Gardell i debatten och inte nöjer mig med din expertis som upprörde dig? Och jag kan inte se att jag genom att skriva om mina egna personliga erfarenheter har valt att stå upp för muslimer som du beskriver. Det kan bero på att jag inte personligen känner några såna vad jag vet. Jag tolererar verkligen inte intolerans, tvärtom men du är naturligtvis i din fulla rätt att tolka hur du vill. | |
Rhotheta | 2015-01-23 08:01 | |
![]() | Jag antar att min inställning till dem som inte informerar sig är känd så jag har ingen ytterligare kommentar. | |
Måns_E | 2015-01-23 08:03 | |
![]() | Nu är problemet att du ljuger i din hobbyanalys rhotheta. Sverige tolererar inte alls intolerans. Du verkar ha fått om bakfoten att Sveriges lagar och rättsväsende ger fundamentalistiska islamister frikort, men det stämmer ju inte. Däremot så här vi, vilket alla goda rättsamhällen har, en viss rättsäkerhet. Det betyder att man inte kan döma folk på lösa rykten och internetskvaller. Vilket inte skall blandas ihop med tolerans. | |
mz_lzrd | 2015-01-23 08:35 | |
![]() | Men sote, Rhotheta har länkat till många muslimers egna upplevelser och erfarenheter. Där alltså muslimer själva för ordet. Men du vill att Rhotheta ska berätta om sina egna erfarenheter som muslim? Det lär ju bli svårt. Hur upplever du själv tillvaron som muslim? Om kriterierna för att få yttra sig i den här tråden är att man är muslim eller docent i religionshistoria, så lär det ju bli ganska tyst här. Måns, Rhotheta ljuger, Stefan Löfvén ljuger. Du är snabb med att kalla folk lögnare. Här har ett exempel på att Rhotheta inte ljuger: www.svd.se/opinion/l...22 0867.svd | |
mz_lzrd | 2015-01-23 08:43 | |
![]() | En snabb slagning på Mattias Gardell visar att han är synnerligen kritiserad och bl a ägnar sig åt att bortförklara antisemitism bland muslimer. Han har fått Leninpriset. Han har varit aktiv i AFA. sv.wikipedia.org/wik...as _Gardell www.dn.se/dnbok/pete...is toriker/ Jag är personligen oerhört tacksam över att hr Gardell inte skriver på Beta. Han verkar inte objektiv och vetenskapligt ärlig. | |
Rhotheta | 2015-01-23 09:08 | |
![]() | Rättssäkerhet? Mm. Säkert därför Trollhättans kommun stela av skräck betalade ut 30.000 cash i ett mål där de hade solklart rätt. Vilka påföljder får det att en 12-åring skriker "Judedjävel" dagarna i ända åt en lärare? Läraren tvingas sluta. Jag kan hålla på hela dagen. Vi är omgivna gnomer som ser mellan fingrarna. I skolor, på redaktioner, på forum och till och med i domstolar. Nej, det är inte primärt lagens bokstav som är defekt. Det är dess uttolkning. | |
Stinky Lomax - Ej medlem längre | 2015-01-23 09:36 | |
![]() | Och så har vi måns som i sin oskuldsfulla naivitet tror att alla lagar om tolerans osv efterföljs i praktiken. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-01-23 09:39 | |
![]() | Förmågan att tolka lagar är en annan diskussion. Frågan är om ni vill kollektivbestraffa människor eller inte. Jag förordar, precis som de flesta, att varje människa var och en får stå för sina gärningar oavsett vilket religion de tillhör. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-01-23 10:00 | |
![]() | Vet inte var sote fått att Mattias Gardell äger all kunskap www.expressen.se/deb...-k hadaffi/ | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-01-23 10:01 | |
![]() | www.expressen.se/deb...ac kmantel/ | |
Sote | 2015-01-23 10:20 | |
![]() | Mz lz- eftersom du går in för att feltolka i princip allt jag och flera andra skriver så är det liksom ingen ide att svara på dina inlägg. Jag lämnar härmed alla dina kommentarer därhän. Tolka hur du vill och kommentera men du kommer inte få fler reaktioner från mig. Moose- jag har inte skrivit att Gardell äger all kunskap utan jag har skrivit att han är expert inom området . Att han är starkt kritiserad från en del håll är ingenting jag ifrågasätter, det är väl fullständigt självklart att man blir när man väljer att debattera inom det här ämnet. Det finns många fler som är experter på detta men eftersom jag har en personlig koppling till Gardell så är det honom jag tänker på i första hand. Dock köper jag aldrig något någon säger utan att tänka själv. | |
janne121212 | 2015-01-23 11:22 | |
![]() | Sote. Gardell du måste skämta. Vad är det du vill att han ska kommentera här, som vi inte redan hört alltför många ggr i TV? En uppblåst anarkosyndikalist som lyckas göra karriär i den akademiska världen, vi får väl tyvärr räkna en professur i jämförande religionsvetenskap dit. Möjligt att han skulle kunna hänvisa oss till en del mindre trevliga antisemitiska påståenden och artiklar han åstadkommit genom åren, men tror inte det skulle föra diskussionen framåt. Kan dock se din personliga koppling till honom i vad du skriver här, inte helt förvånad är jag. | |