Spelrum
Giraffen | 15 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 19 675 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Milkman73 | 2015-04-21 23:56 | |
![]() | Om man är neutral tar man till sig fakta å erkänner att känslan man hade inte stämde. Och i de här fallen är det ju bra dessutom. Mer positivt enligt forskningen än din känsla säger. | |
WildaLi | 2015-04-21 23:58 | |
![]() | Milkman73 Vad polismyndigheter och kriminalvårdare och jag upplever kallar du alltså känslor? Du ser det inte som fakta ur verkligheten och vad som händer menar du? | |
Måns_E | 2015-04-22 00:01 | |
![]() | www.bra.se/bra/brott...an del.html www.bra.se/bra/brott...k/ ran.html BRÅ har ingen dold agenda. Det är ungefär som data från SCB, de har inte heller någon dold agenda. | |
Måns_E | 2015-04-22 00:04 | |
![]() | Och det är inget jag bara hittar på, om personrånen skulle öka så skulle det också avspeglas i BRÅs statistik. Vad du upplever är definitivt känslor, vad du påstår att polismyndigheten och kriminalvårdare upplever är bara hittepå. För det kan du knappast veta. | |
WildaLi | 2015-04-22 00:06 | |
![]() | MånsE Som sagt, rådata från BRÅ vad gäller känsliga våldsbrott intresserar mig föga eftersom jag inte grundar min uppfattning av verkligheten på ENBART dem utan på olika komponenter tillsammans så du kan sluta bemöda dig med att lägga upp länk efter länk från dem. Jag kan själv manövrera mig fram på internet men jag föredrar att inte leva hela mitt liv genom att googla på nätet | |
Måns_E | 2015-04-22 00:09 | |
![]() | Det finns även med analyser, från folk som jobbar med att tolka brottslighet och statistik. Om du istället för att läsa propagandan på avpixlat, och utvalda artiklar i aftonbladet och expressen, och läste lite forskarrapporter så skulle även du förstå att det faktiskt inte ser så illa ut. Varför försöker du lura dig själv WildaLi? Vad uppnår du med att gå runt och tro att allt är värre än vad det faktiskt är? | |
WildaLi | 2015-04-22 00:11 | |
![]() | MånsE Så fort någon berättar något ur verkligheten som inte passar dig och din agenda så är det hittepå. Och du påstår dessutom att jag ljuger om att jag umgås med kriminalvårdare. Vad ger dig rätt att hoppa på mig med såna nedvärderande påståenden? | |
Måns_E | 2015-04-22 00:13 | |
![]() | Jag har ingen agenda Wilda, jag visar dig trovärdiga källor, Du spottar och fräser och tycker. Du får vara lite bättre än så, vässa dina argument lite mer, backa upp dina åsikter med fakta, om du vill vinna någon form av respekt från mig i den här diskussionen. | |
WildaLi | 2015-04-22 00:15 | |
![]() | MånsE Och vad är nu detta för jävla påhopp rent ut sagt? "Om du istället för att läsa propagandan på avpixlat, och utvalda artiklar i aftonbladet och expressen, och läste lite forskarrapporter så skulle även du förstå att det faktiskt inte ser så illa ut" Jo, där jag bor är det faktiskt jävligt illa! Är jag förbjuden att tala om det av någon anledning och isåfall vilken? | |
WildaLi | 2015-04-22 00:18 | |
![]() | MånsE Jag ska backa upp mina åsikter, vilket inte är åsikter utan upplevelser styrka av många fler än mig, men du ska respekteras när du skriver; "Min observation är att våldtäktsmän har blivit mer skuldbelagda de senaste 40 år sedan. I början/mitten av sjuttiotalet var det mest "förståelse", efter det har det blivit mer och mer "tuffa tag" som gäller." Vem bryr sig om dina observationer Måns tror du? | |
Måns_E | 2015-04-22 00:19 | |
![]() | Nej du är inte förbjuden att tala om det, men om du bortförklarar FAKTA från BRÅ som är OBEROENDE och som INTE HAR NÅGON DOLD AGENDA med att: De gör inte sitt jobb, statistiken kan inte stämma, du själv vet minsann bättre, du har pratat med en kriminalvårdare som minsann har sagt att det är värre idag osv osv osv så håller det inte. Du kan tycka precis vad du vill om det men, PERSONRÅNEN HAR INTE ÖKAT, MISSHANDELSFALLEN ÄR INTE FLER, DÖDLIGT VÅLD HAR INTE BLIVIT VANLIGARE, Det är inte tyckande, det är FAKTA! | |
WildaLi | 2015-04-22 00:22 | |
![]() | MånsE Och du undrar varför SD växer! Svar; Pga av såna som DIG som inte lyssnar på de som slår larm om att hur illa det är. Och nej, jag röstade inte på SD, jag röstade på Centern så har vi rett ut det också! Du får frottera dig vidare i ditt länkarkiv, någon dag kommer verkligheten ifatt dig också. Godnatt! | |
WildaLi | 2015-04-22 00:25 | |
![]() | MånsE Nej, jag har inte pratat med EN kiminalvårdare, sluta förvräng, förminska och förlöjliga allt jag skriver. Det jag skriver grundar sig på MASSOR av olika informationer inte enbart tabeller från BRÅ. Så lägg ner dina översittarfasoner och personangrepp tack! Du och dina erfarenheter är inte ett skit mer värda än mig och mina erfarenheter vilket du tycks tro. | |
Förföljd - Ej medlem längre | 2015-04-22 00:29 | |
![]() | Ja det gör jag hit kommer bara tyskar och en och annan tiggare. | |
Måns_E | 2015-04-22 00:32 | |
![]() | Du tar inte till dig fakta det är allt WildaLi. Det finns statistik, där går det faktiskt att utläsa en hel del. Du får tycka vad du vill om mig, jag förstår redan varför folk röstar på SD, det är inte för att de har läst brottsstatistik och förstått den. Jag förstår också att många på landsbygden inte är så förtjust i den samhällsutveckling som sker idag, problemet är dock att SD inte kommer att kunna stoppa globaliseringen. Vi kommer aldrig att komma tillbaka till ett folkhem, det är nya tider nu, samhället ser annorlunda ut. Men allt går inte åt helvete, det ser bara lite annorlunda ut. | |
WildaLi | 2015-04-22 03:16 | |
![]() | Jag förlitar mig inte HELT och hållet på statistik och stirrar mig blind på det, vilket inte behöver betyda att jag ratar ALL statistik. Jag har förstånd att räkna med även andra faktorer. Exakt vad är det du inte förstår? | |
Bitte - Administratör | 2015-04-22 06:58 | |
![]() | NU är jag trött på barnsligt käbbel mellan enstaka personer försök för en stund att diskutera utan personliga påhopp hela tiden. Bitte | |
limpan__2 | 2015-04-22 08:27 | |
![]() | Vilket skitsnack du håller på med WildaLi. Kvinnan i Mariannelund har bland annat blivit intevjuad i en längre artikel i Aftonbladet: www.aftonbladet.se/n...50 81478.ab Det är väl inte heller så ofta som offren vill ställa upp i media varför de historier som skulle kunna fokusera på offret inte blir skrivna, inte för att media har en agenda där de gillar invandrarkillar som våldtar. Den demonstration du hänvisar till kom väl till som ett svar på att högerextremister tidigare utnyttjat våldtäkten som ett skäl för att föra fram sina åsikter om personer med en annan bakgrund än dem själva. Det var på intet sätt en demonstration i sympati med våldtäktsmännen (som i sex av sju fall för övrigt även dömdes till hårda straff och utvisning ur landet). Vad gäller ditt exempel från Göteborg förstår jag dig inte. Att personer som blir friade i rätten inte hängs ut som förövare i media ser jag faktiskt som något bra, jag vet inte om du på fullaste allvar menar att det vore vettigt med motsatsen eller hur menar du? | |
WildaLi | 2015-04-22 08:57 | |
![]() | limpan__2 Artikeln i Aftonbladet har jag missat då jag inte läser den sk tidningen. Och nej den demonstrationen kom till pronto efter händelsen. Det var knappast någon som hunnit "använda" våldtäkten till varken det ena eller det andra. Det jag tydligt minns var pappan till den våldtagna och hans oerhörda besvikelse att absolut INGEN skapade något för att stödja hans dotter i det trauma hon gick igenom utan prio ett var förövarna och eventuella invandrare som skulle kunna tänkas bli lidande på något sätt. Ang Göteborgs-fallet, var har jag krävt att förövarna skulle hängas ut i media? Jag skrev att INGEN av dem blev dömd och det skapade ett ramaskri över hela Sverige. Med all rätt. | |
WildaLi | 2015-04-22 09:01 | |
![]() | Bitte Ja det är märkligt att vissa får hållas med sina personliga påhopp. | |