Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 474

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rhotheta2015-10-31 07:57
Antal inlägg: 4992

Notera förresten att jag ställer en kontrollfråga för att undvika att jag förvränger din ståndpunkt. Apropå den tidigare diskussionen om debatteknik.

Du skulle kunna ha en genomtänkt plan som jag kanske inte har tänkt på och då vore det onödigt att missa den för att jag misstolkar dig.

Rhotheta2015-10-31 08:00

Jo, Nora. Jag vet hur det är tänkt att fungera.

Min fråga var vilka åtgärder vi som nation skall vidtaga när nu varken dublinförordningen eller schengenavtalet fungerar.

Rhotheta2015-10-31 08:04

*ingson

Rhotheta2015-10-31 08:06

(Jag trodde inte att jag pratade med Nora. Det är annorlunda.)

ingson2015-10-31 08:09
Antal inlägg: 4285

Man kan tänka sig att när människor anländer från säg Danmark eller Tyskland så får de öht inte komma in i Sverige utan uppmanas vänligt men bestämt att i stället söka asyl i de EU länder de kom ifrån.

Vad tror du om det rhoteta.

(Noterar att du varit fullständigt renons på egna förslag)

Rhotheta2015-10-31 08:37

Mitt förslag är som ditt. Vänligt men bestämt är nog dock en förskönande omskrivning om du tittar på videon jag länkade till. Det handlar om en militär situation. Polis och tull har långt ifrån de resurser som krävs. Vi har i vår historia aldrig upplevt något liknande.

Vad tänker du om de förändringar i migrationspolitiken som genomförts från 2011 och framåt och det faktum att våra grannländer är så förskonade jämfört med Sverige? Slump?

janne1212122015-10-31 08:44
Antal inlägg: 4722

ingson

Så kan man tänka sig men det fungerar ju inte.
När flyktingar för en tid sedan anlände till Danmark flydde, ja faktiskt flydde, man från landet och började vandra mot Sverige. Sverige detta frihetens land (till skillnad från Danmark då).

Likadant att flyktingar som kommit in i EU är inte nöjda med att de funnit en fristad från kriget, nä man vill till varje pris vidare till Sverige, detta land som flyter av mjölk och honung (ett tag till i alla fall).

Men inte många i Sverige tycker detta är det minsta underligt.

Vi tycker inte heller det är det minsta underligt att flyktingar kapar bussar och vägrar lämna dem, bara för att man hamnat på ett ställe man inte gillar.

Man jämför gärna dagens flyktingsituation med den efter 2a världskriget, är det någon som minns att ni hört om någon av dessa flyktingar som vägrade lämna dom vita bussarna?

janne1212122015-10-31 08:48
Antal inlägg: 4722

Jag gråter inombords över det land jag lämnar över till mina barn.
Jag väljer att gråta inombords så jag slipper bli kallad rasist och nazist av min omgivning.

ttiittii - Ej medlem längre2015-10-31 08:59
Antal inlägg: 37631

Janne eller så kan Du vara stolt över det Land som räddar många människor till att leva i fred

Rhotheta2015-10-31 09:03

Ingson.

Om du backar i konversationen ser du att jag bemött dig sakligt medan du upprepade gånger hånat och förolämpat mig. Sedan visade det sig att vi tyckte likadant.

Vad tror du att det beror på? Finns det andra i samhället eller på betapet som du upplever att det är OK att håna och baktala utan att de först har attackerat dig? Upplever du t.ex. att det ses mellan fingrarna här på forumet och i samhället när man ger sig på vissa, men inte andra?

Sådana som tycker på ett visst sätt? Som Janne, t.ex. ? Eller som jag? Eller som du själv, skulle det visa sig.

Något att fundera på.

totravel - Ej medlem längre2015-10-31 09:15
Antal inlägg: 4735

.....eller som Nora eller jag.

Rhotheta,

Om du tror på att de som har en restriktiv syn på hur vår invandringspolitik ska skötas har monopol på det "oerhörda lidande" det innebär att bli förolämpad på Betapets forum så är du fel ute. Du står själv för en del av attackerna. Har du missat det?

Rhotheta2015-10-31 09:28

Kan du ge något exempel?

totravel - Ej medlem längre2015-10-31 09:34

Vad du snackar skit, totravel.

www.svd.se/sverige-b...fl yktingar

Hur är det möjligt att missa detta?

Hove.

Vad lever du i för gated community, egentligen? En del borde tvingas att jobba i vården eller motsvarande.

totravel - Ej medlem längre2015-10-31 09:35

Jag tänkte: "Vad nu? Har totravel trots allt börjat förstå..."

Tills jag såg att det var Janne.

totravel - Ej medlem längre2015-10-31 09:37

Totravel, jag tror att du begriper att detta inte är hållbart, sedan är du och Nora så komplett värdegrundsförvirrade att ni tror att svenskar med flit har sabbat livet för varenda invandrare genom att exkludera dem och inte "ge" dem jobb.

totravel - Ej medlem längre2015-10-31 09:38

Jag glömmer hela tiden var jag är. Ni kan helt bortse från förra inlägget. Det här är inte rätt forum för liknelser.

totravel - Ej medlem längre2015-10-31 09:39

Det var vad jag hittade vid en snabb genomskumning av denna tråden.

MickelRav - Ej medlem längre2015-10-31 10:00
Antal inlägg: 323

Visst är det här allvarligt; dagens inflöde av människor är ohållbart. Men man får också vara lite praktiskt och här skulle jag vilja vända mig till janne:

Gråt inte inombords. Gör som vi, flytta din inkomstkälla utomlands och förbered för att själv följa efter. Skulle Sverige verkligen klara det här (vilket jag inte tror; jag tror i ställer att Sverige kommer att vara närmast ett u-land inom några decennier) så kan man ju alltid flytta tillbaka.

Vi väljer Danmark. Språket är lite av en utmaning, vi pluggar just nu (till skillnad från många av Sveriges invandrare anser vi nämligen att det är självklart att man lär sig språket rekordsnabbt). Men valutan är ok och det er så dejligt. :)

ingson2015-10-31 10:12
Antal inlägg: 4285

rhotheta
Jag har verkligen inte hånat eller förolämpat dig. Det är upp dig dig att klippa ut lämpliga stycken ur mina inlägg för att visa var.

Däremot har jag ihärdigt hackat på dig för att du så maniskt koncentrerat dig på problembeskrivningen utan att framföra ett enda lösningsförslag.

Angående vårt eventuellt gemensamma lösningsförslag att strikt tillämpa Dublinförordningen så innebär det också att Sverige då måste göra kraftiga avsteg från Schengenavtalet, bl.a identitetskontroll på samtliga inresande från Danmark.

Nora1 - Ej medlem längre2015-10-31 10:21
Antal inlägg: 2885

Kan det vara ett bra förslag av MickaelRav? Om man inte gillar det land man lever i så gör man det som miljontals med människor gör just nu, man flyttar till ett annat land.

Jag är lite osäker på vilken inställning Danmark har till invandrare?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?