Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
janne121212 | 2016-01-14 15:11 | |
![]() | AH skrev i en tidigare krönika rörande ISIS framgångar med rekryteringen i väst: "Det som sker nu är inte ett uttryck för ett antal missnöjda och missanpassade individers känsla av utanförskap och maktlöshet. Tvärtom. Jihadisterna drivs inte av besvikelse över att de inte blivit tillräckligt väl mottagna i den västerländska kulturen och samhället. De är inte intresserade av att integreras. De delar inte våra värderingar och vill inte vara en del av det västerländska." Här har vi nog också grundskälet till övergreppen mot kvinnor, man är inte intresserade av att ingå i vårt västerländska samhälle med dess, enligt dom själv, ruttna värderingar. I stället tar man för sig av våra generösa bidrag, vår naiva syn på islam och vårt eviga ursäktande av minoriteter som trampar på våra värderingar. På köpet får man också leva ut sina lustar utan att det kostar dom något. | |
Lågintensiv | 2016-01-14 15:11 | |
![]() | Jaha, det är också en helt egen tråd. Vem födömer inte det? Men personligen föredrar jag att bli kallad hora framför att bli behandlad som en av främmande män i grupp. Jag tycker det är ojämförbart. | |
janne121212 | 2016-01-14 15:17 | |
![]() | Ditt språk mot vissa kvinnor här har inte heller varit särskilt snyggt loco, där ser man vad anonymiteten gör med en, även om du låter dig representeras av en bild. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-14 15:22 | |
![]() | Jag tror inte det finns så mycket mer att diskutera ang det som står i tråden. Men jag ska respektera er önskan och kommer att följa tråden med intresse för att se hur den utvecklar sig. Janne snackar om IS. :) | |
Rhotheta | 2016-01-14 15:32 | |
![]() | Locomondo. Tänk att din dotter blev kallad hora offentligt och att folk twittrade att hon borde skjutas. Tänk nu att hon blev nedsläpad i tunnelbanan av 20 nordafrikaner, grundligt våldtagen, sparkad slagen och på kuppen HIV-smittad. Känner du att det är samma tråd? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-14 15:36 | |
![]() | Rhoth: Ja, det gör jag. Steg 2 är vad som händer från steg 1 om ingen sätter stopp för det. Och redan steg 1 (utan fysisk påverkan) kan fucka upp livet totalt för en tonårstjej med ett överskott på känslor. kit.se/2016/01/14/30...e- efterat/ | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 15:40 | |
![]() | Ah. Lite som att röka hasch en gång per automatik gör absolut alla till sprutnarkomaner. Personligen, som kvinna, tycker jag det ickefysiska är att föredra. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 15:43 | |
![]() | "Fördelen" med dessa händelser är ju att problematiken i alla fall belyses och diskuteras. Sen blir det kanske som GW misstänker, att det ska utredas och analyseras så länge att det hinner falla i glömska, så att man slipper ta rag i det. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-14 15:50 | |
![]() | Om man villkorar en debatt är den värdelös. | |
janne121212 | 2016-01-14 15:51 | |
![]() | Det kommer garanterat inte falla i glömska. Nu när locket äntligen verkar vara borttaget kommer vi att få ständiga rapporter om liknande händelser även i framtiden. Däremot kanske polisen och massmedia kommer undan sitt ansvar ju längre tiden går, men vi får hoppas att vi får reda på hela sanningen. Jag håller personligen i huvudsak massmedia ansvarig för att dessa övergrepp har fått pågå utan att någon gjort något åt det, men polisens delaktighet stinker. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-14 16:04 | |
![]() | Härlig debatt där man styrt upp tråden så att man bara kan kasta skit på män av utländsk härkomst. (Den här tråden handlar inte om kvinnor alltså. Att kvinnor ställer upp på den skiten förvånar mig. Tack till Totravel och Loco för att ni är så exemplariska exempel på bra svenska män.) | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-14 16:05 | |
![]() | Nora, Det är inte lätt att paddla uppströms. Särskilt när många tar på sig rollen av moderator. Rhotheta, Karikatyrer kan vara roliga, men de är aldrig konstruktiva. Leta nu konsensus och känn er nöjda med det. Bekräftelse är en drog som är svår att sluta med. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-14 16:08 | |
![]() | Nora, Tack för komplimangen. Jag kommer nu att sluta mitt deltagande i tråden. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-14 16:21 | |
![]() | Ramble: Nej, jag tror inte att man blir sprutnarkoman av en haschpipa en gång. Men jag kämpar fortfarande med att förstå vad det är du menar?? Janne o Ramble: Nej, det faller förhoppningsvis inte i glömska. Men är det inte märkligt att det krävdes utländska män för att svenska män skulle reagera? Sålänge det bara var svenska män (under alla år) som betedde sig illa mot kvinnor så var det ingen som höjde några röster? Och fortfarande är det tydligen ok för svenska män att våldtäktshota och näthata svenska kvinnor (eller som männen säger, feministhoror) men inte för utländska. Där går banne mig gränsen!! | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-14 16:21 | |
![]() | Nora, och då är jag ju inte ens svensk? :) | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 16:23 | |
![]() | Övergreppen i Köln, som ju är trådens ämne, utfördes ju av "utländska män". Det tycks jättefarligt att prata om. Mycket bättre att inte låtsas om det och snabbt styra över på nåt annat. Och nej, jag har inget emot "utländska män". Jag har varit tillsammans med en i över tio år. | |
Rhotheta | 2016-01-14 16:24 | |
![]() | Totravel. Min "karikatyr" är vad du förmedlar. Har du ett annat budskap, jobba ännu mer på tydlighet. Helt rätt, Nora. Den här tråden handlar inte om kvinnor. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 16:26 | |
![]() | Jag är inte säker på att det var pga "utländska mön" som svenska män reagerat. Det kan nog bidra att det faktiskt var tusentals män som gjirde en organiserad attack. Svenska män hade nog reagerat även om en stor grupp svenska män utfört en likadan attack. | |
Mm2 | 2016-01-14 16:36 | |
![]() | Håller med Janne121212 här: "Här har vi nog också grundskälet till övergreppen mot kvinnor, man är inte intresserade av att ingå i vårt västerländska samhälle med dess, enligt dom själv, ruttna värderingar. I stället tar man för sig av våra generösa bidrag, vår naiva syn på islam och vårt eviga ursäktande av minoriteter som trampar på våra värderingar. På köpet får man också leva ut sina lustar utan att det kostar dom något." Men många vågar nog inte säga detta rakt ut av rädsla för att bli kallad rasist. Många av dessa flyktingar kommer med en usel kvinnosyn och den syn de har på kvinnor lär ju inte ändras bara för att de kommer hit och/eller får asyl, utan de tar med sig sin kvinnosyn och ser på oss kvinnor som lovligt byte. | |
Rhotheta | 2016-01-14 17:03 | |
![]() | Locomondo "Ja, det gör jag. Steg 2 är vad som händer från steg 1 om ingen sätter stopp för det." Så vilka åtgärder mot steg 1 vill du sätta in som inte redan finns på plats? Hur många år bedömer du att det tar innan hundratals svennar samlas i stora gäng och fångar in och våldför sig på helt okända kvinnor på offentliga platser framför ögonen på polismakten om man inte sätter in dessa åtgärder? | |