Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mr_brightsid | 2008-03-20 13:49 | |
![]() | Önskar jag kunde... | |
Töjeksperten - Ej medlem längre | 2008-03-20 14:08 | |
![]() | Till Miss_jk Tänk efter noga igen så kanske du förstår vad maybach menade. Ingen tar ifrån er att ni är många och duktiga på att heja. Tifo har ni också blivit fantastiska på. Ingen tar heller ifrån Aik-fans att de för tillfället är bäst och flest. Men, ingen, absolut ingen kan ta ifrån bajenpubliken dess betydelse för hur läktarkulturen har utvecklats i sverige. 70-talets sköna söderkisar var "klackarnas" pionjärer. 80-talet var det samba-dans. I början av 90 uppkom Tifo i sverige, i bajens klack. Allt har sitt ursprung. Kan vara bra att känna till så man inte försäger sig, du. Under 2000-talet har många kommit ikapp och t.o.m. förbi oss. Tyvärr har nog guldet 2001 inneburit en allt för stor förändring i bajens klack. Jag ser det är det bara positivt att nästan alla lag har frejdiga och fanatiska supportrar nu för tiden. Vi sporrar varandra till att bli bättre, så som vi sporrat er i begynnelsen. :) Tippa? Nah... AIK-DIF-BAJEN i toppen vore alldeles underbart. Derbyna blir så laddade (Tyvärr har gnaget fördel av hemmaplan). Men betänk att detta inte alls är omöjligt. För 10 bast sedan var det inte ens realistiskt. Men det är galet jämnt mellan alla lag i serien. Det kommer säkert att bli lika jämnt som förra året. Det gäller att inte ha så långa svackor. Högst 2 torsk i rad om ens det. Sedan att norpa 3 pinnar hemma såklart. Men allsvenskan består i år av två serier tror jag KFF, IFKG, MFF, EIF, HIF, AIK, BAJEN, HBK är i en serie för sig I den andra GIFS, GIF, GAIS, ÖSK, LSK, IFKN, TFF, DIF Tipp topp lets c | |
Danny_Dee | 2008-03-21 08:08 | |
![]() | Till alla småbröder och systrar. Saxat från Wikipedia. sv.wikipedia.org/wik...ln a_kommun "Fram till och med Stockholms grundande på Stockholmen i dåvarande centrala Solna så innefattade församlingen även Kungsholmen, Gärdet, Kaknäs, Djurgården, södra Lidingön, Sicklalandet, Gamla Stan och Södermalm vilket är förklaringen till kyrkans något märkliga placering i den nuvarande kommunens sydöstra hörn. Det var också först i och med reformationen som domkyrkoprosten i Storkyrkan slutade att vara överhuvud för både församlingen i själva staden och för den i Solna." Observera speciellt fraserna om att stockholm grunades i centrala solna och att även djurgården tillhört denna vackra kommun. ;) AIK kommer att vinna allsvenskan. Med lite tur och guds försyn så åker djurgården och göteborg ut. (Jag ber föresten om ursäkt för alla smågnagare som varken kan stava eller bete sig. Förhoppningsvis finns det nån specialutbildning åt dom längre fram i livet.) | |
Danny_Dee | 2008-03-21 08:10 | |
![]() | attans.. ett stavfel smög sig med.. *grundades* ska det vara.. f'låt :( | |
mr_brightsid | 2008-03-21 12:26 | |
![]() | förresten då? :) | |
Maybach | 2008-03-21 12:35 | |
![]() | Jag syftade precis på vad Töjeksperten säger. Att vi var först. Men jag tycker även vi är den bästa klacken, och då pratar jag inte om tifon som alla verkar tro, utan framför allt om sång och närvaro. Den glödheta stämningen med ett fullsatt östra stå på Söderstadion kan ingen klack eller arena konkurrera med, det vill jag lova. | |
Knodde | 2008-03-21 13:16 | |
![]() | Maybach// Mats Olsson har en poäng som påstår att man blir dum av att hålla på ett lag. Enögd och mest intresserad av det som händer den egna klubben. Om jag som gnagare ska göra en bedöming av vilken klack blir det svårt, då jag i princip bara har erfarenheter från AIK-klacken och skulle jag göra ett försök att känna stämningen på söderstadion i bajenklacken skulle det inte fungera eftersom jag inte har rätt känslor för de grönvita. Det finns vissa sanningar bland supportrar som bara är sanna bland likasinnade, att försöka övertyga rivaler om att de är sanna även utanför sin egen krets är lönlöst. För mig finns bara AIK och därför har AIK den bästa publiken, vad andra tycker bryr jag mig inte om. | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-03-21 13:50 | |
![]() | Knodde du verkar vara en vettig människa, vad gör du bland en massa gnagare. Självklart är det så som du säger, men detta eviga tjafsande har sin charm. Ser fram emot kampen på läktarna under säsongen och då menar jag inte med våld. Glad påsk på er alla fotbollsälskare, även märkliga Solnaiter och Östermalmstanter. | |
Knodde | 2008-03-21 13:58 | |
![]() | Basta// Det är inte alltid det är som det verkar :-) Tjafs är väl charmigt, men tjat är inte charmigt och detta eviga tjat om vem som var först, störst, har bästa klacken, uppfann läktarkulturen, mm känns bara jobbig. | |
Tjakompis | 2008-03-24 13:57 | |
![]() | [Maybach] som någon tidigare sa, så är ni ju inte så jättemånga fans som åker på era bortaresor direkt. Oavsett hur bra ni lyckas hemma och hur mycket östra och norra sjunger..? Och det väger väl in om något, då det gäller att vara många och sjunga högt och mycket på bortaplan.. Först då kan man säga att man är "storebror" för de andra stockholmsklubbarna dåd et gäller att sjunga mest och så vidare. | |
Tjakompis | 2008-03-24 13:58 | |
![]() | *Då det* | |
manne00 | 2008-03-24 15:27 | |
![]() | Ska ner och köpa Expressens bilaga . Så man inte missat nåt nyförvärv i nåt av lagen. Jag har fortfarande inte fattat att Ljungskile är i allsvenskan. | |
daner00 | 2008-03-24 16:07 | |
![]() | Jag kan inte fatta att det är premiär på söndag, svimmmar snart... | |
Tjakompis | 2008-03-24 18:01 | |
![]() | Japps, Ne alltså säger detsamma! De sista 6 dagarna kommer ta sån oändligt lång tid känns det som! ;( Ska du bila ner till Norrköping eller? | |
saittam75 - Ej medlem längre | 2008-03-24 18:36 | |
![]() | Hoppas Sundsvall stannar kvar o etablera sig i Allsvenskan nu.. | |
Tobbelille | 2008-03-24 18:40 | |
![]() | nä Sundsvall vill int jag ha kvar, såå långt o åka men vi har dom borta på en lördag så d ska nog ordna sig =) men hellre att Ljungskile håller sig kvar =) | |
daner00 | 2008-03-24 18:58 | |
![]() | buss med 50 andra, samt 50 sittplatser bokade! | |
daner00 | 2008-03-24 18:58 | |
![]() | eller blir det inte 49 andra?? hehe vi blir 50 iaf | |
Tjakompis | 2008-03-25 21:55 | |
![]() | Okej | |
Miss_jk | 2008-03-26 12:55 | |
![]() | Tre dagar kvar, sen åker man ner och rekar läget inför premiären. Om jag inte spricker av förväntan/nervositet innan... Har gått med en sjukt pirrande känsla i magen hur länge som helst. Vill bara vara där nu! | |