Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 978

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ordgrävaren - Ej medlem längre2008-04-02 21:07
Antal inlägg: 1718

Itzahk, har du vattentäta badbyxor?

Morristown - Ej medlem längre2008-04-02 21:10
Antal inlägg: 7710

Jo jag tänkte lite på det här med topplån och bottenlån. Är det lite samma sak?

Jag menar, lika väl som man diskuterar topless i badhuset borde man väl slå ett slag för att förbjuda bottles.

Itzahk2008-04-02 21:10
Antal inlägg: 80

badar inte i badhus :) men, du håller väl med om att badbyxor fyller en viss hygienisk funktion?

Antonia2008-04-02 21:17
Antal inlägg: 61

Morristown
det är väl ingen som ens har föreslagit att bli bottles.
Diskussionen börjar ju för att det är protester om topless.
finns nog inte diskussioner om bottles än, men det kommer nog det med.

Itzahk
Tror inte att det är hygien vi pratar om i första hand utan kvinnliga bröst som en sexuell symbol. Kan bli obekvämt för många om kvinnor går topless pga att det fortfarande är en sexuell symbol.
Men iofs var vristen en otroligt laddad kroppsdel för några hundra år sedan, så tider förändras, men just nu ligger nog bröst rätt högt upp på listan.

Itzahk2008-04-02 21:20

Nej det förstår jag, och jag tycker att kvinnans bröst ska fortsätta vara en sexuell symbol. Men jag tycker det ska vara upp till var och en hur man vill göra, och det finns inga rent praktiska hinder mot det.

Ballerina2008-04-02 21:24
Antal inlägg: 1726

Antonia

haha u go girl =) jag brukar tappa min bikiniöverdel eftersom jag badar så vilt =) haha

ordgrävaren - Ej medlem längre2008-04-02 21:28

Itzahk, "badar inte i badhus :) men, du håller väl med om att badbyxor fyller en viss hygienisk funktion?"

Nej, på vilket sätt fyller de en hygienisk funktion? vatten strömmar ju längs de privata partierna oavsett om man har byxor eller ej. Simfötter skulle däremot kunna kallas hygieniska, bortsett från att de har enorm trampdyna och genom detta tar med mer skräp från golvet ner i poolen.

E Solu - Ej medlem längre2008-04-02 21:34
Antal inlägg: 4715

"Hygien" är ett ganska irrelevant argument eftersom man ändå klorförgiftar badarna. Dessutom borde man sätta munkavle på alla badare om hygienen är så viktig, eftersom de flesta bakterier trivs bättre i munnen än på de privata delarna.

Itzahk2008-04-02 21:42

Nåväl, det KÄNNS hygieniskt med badbyxor i alla fall. Och vad jag ville säga var att eftersom behån inte fyller någon praktisk funktion för någon annan än tjejen själv, tycker jag det ska vara upp till henne att bestämma om hon ska ha den på sig eller inte

Ballerina2008-04-02 21:43

E solu

haha =) vi är för bakterierädda tror jag.

Vi borde vara mer skeptiska till alla kemikalier istället. Kom att tänka på när en arbetskamrat hade hittat en mask i en torkad aprikos. Bläääää sa alla och att de aldrig skulle köpa de där ekologiska aprikoserna. Men vad fan petar man inte i sig när man väljer och vrakar bland lösgodiset på ICA. Slaktavfall blandat med kemikalier mmmmums

piggelin882008-04-02 21:48
Antal inlägg: 675

Jag tycker inte att man ska vara topless i badhus, tillslut kommer väl alla vilja ta av underdelen också och jag vill då gärna inte vara på ett badhus och se någons fillefjong. Kanske rent av stöta in i dom om man har otur. (Hjälp! Känns ju helt perverst) Vissa killar går ju på stan utan tröja på sommaren, ska tjejer också göra det då? Skulle aldrig falla mig in i alla fall. Lämna lite åt fantasin liksom. Och jag vet att det är många tjejer som desperat vill visa upp sina kroppar, det har jag erfarenhet själv från att vara inne i omklädningsrummen i badhusen. Men är man så det verkligen så jobbigt att ha på sig en baddräkt eller bikinitopp? Och om man nu tycker att det är så fruktansvärt jobbigt så åker man väl inte till badhuset och badar. Jag tycker inte att badhuset ska vara ett visa-upp-sig ställe. De flesta åker ju dit för att motionera och är det ett "lek" badhus så är det ju barn överallt. Ska man strutta runt där med brösten framför ögonen på dom? Hmm. Och även om det inte är mer hygieniskt så tycker jag faktiskt ändå att det känns så. Att ha badkläder på sig. Tjingeling.

E Solu - Ej medlem längre2008-04-02 21:48
Antal inlägg: 4715

Väl talat Itzahk! Håller med till fullo. Har svårt att se hur någon kan se fördelar med att frivilligt underordna sig ett TVÅNG om att bära ett plagg som inte fyller någon funktion för dem.

Ballerina, don't get me started! ;)

Itzahk2008-04-02 22:01

Tack, E Solu =)

Ballerina2008-04-02 22:05

E solu

haha :)

ordgrävaren - Ej medlem längre2008-04-02 22:07

Itzahk, en bh kan nog fylla en funktion för kvinnor som annars upplever att brösten simmar iväg lite på egen hand, och visst kan badbyxor ge en känsla av att man stänger ute lite av det svett och klor som gör oss sällskap i basängen, men på det rationella planet vet man ändå att varje kallsup motsvarar en av mormors raggsockor.

Ballerina2008-04-02 22:09

Var lite komiskt när jag var på ett handikapp-bad för ett par år sedan med jobbet och det dök upp 2 silikonbrudar som sprang runt topless. Badet är ju mest avsett för personer med funktionshinder som inte kan bada på ställen där det inte finns liftar ner i vattnet.

piggelin882008-04-02 22:10
Antal inlägg: 675

Det klart att det är bra med jämställdhet. Men det känns mer som att tjejer försöker härma killar. Liksom "om dom går utan topp så ska vi det med". Men killar säger inte "går dom i kjol och urringar linne så ska vi det med". Vi är ju olika, annars hade vi väl inte sett olika ut? Inget fel med att det finns två kön. Finns viktigare saker än att kämpa för att få visa brösten.

ordgrävaren - Ej medlem längre2008-04-02 22:10

Ballerina, alltför mycket silikon kan nog klassas som funktionshinder

ordgrävaren - Ej medlem längre2008-04-02 22:11

piggelin88, inte?
netramblings.files.w...n- ryan.jpg
www.bigmansland.com/...-v neck.jpg

Ballerina2008-04-02 22:12

piggelin

min killes bror är "extremfeminist" och brukar gå runt med handväska, hans nästa projekt ska vara att gå runt i kjol =) det finns killar som vill kämpa för jämställdhet. Men jag vette sjutton om hans metoder kommer att hjälpa men kul är det i alla fall :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?