Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 041 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-08-25 10:39 | |
![]() | Okej, jag måste erkänna att jag är lite old school och insnöad på 1970- och 1980-tals-hårdrock. Mycket av det som produceras känns som bleka kopior av det Black Sabbath, Deep Purple och Led Zeppelin gjorde för snart 40 år sedan. Lyssna på en låt som "Children of the Grave" med Sabbath ... mycket tyngre än så blir det inte. Eller kolla in Ian Gillan i Deep Purple när han SJUNGER "Child in Time" (www.youtube.com/watc...T rolF3CY). Alla growlare - släng er i väggen! Eller njut av musikgenierna i Zeppelin i "Achilles Last Stand". --- Det snackades skit om mina husgudar Judas Priest några inlägg längre upp, men jag måste väl erkänna att deras senaste konceptplatta inte var någon hit. Sångaren Rob Halford har dock ett eget band (Halford) som verkar ha förbigåtts med tystnad här i tråden. Lyssna på låtar som "Silent Screams" och "Forgotten Generation" så förstår du vad jag menar. Motörhead! Har ingen nämnt dem? Det är lätt att avfärda frontfiguren Lemmy som en nolla med sitt vårtprydda, slitna ansikte men han är en fullkoligt fenomenal låtskrivare som har producerat - och fortsätter att producera - både åt det egna bandet och andra. Motörhead förknippas med med låtar som "Killed by Death" och "Ace of Spades" men missa inte rackare av nyare märke som "Stand" och "Smiling Like a Killer". Motörhead är en riktig guldgruva och är du en sucker för ballader har de gjort låtar som finstämda och sorgliga "Don't Let Daddy Kiss Me" som handlar om något så viktigt som incest. --- Saxon förtjänar lite mer uppmärksamhet också. Kör i gång "Live Fast Die Young" nästa gång du spelar hets så kommer du garanterat aatt vinna! :) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-08-25 10:44 | |
![]() | Hoppas att det går bättre med länkandet nu: www.youtube.com/watc...JC TrolF3CY | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-08-25 11:07 | |
![]() | Udo från Accept är inte så pjåkig solo. En rosslig dvärg med pansarklippning iförd militärkläder - det kan väl inte vara fel? www.youtube.com/watc...ny KSLfTWNI | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-08-25 11:14 | |
![]() | Och för dem som trodde att Aerosmith slog igenom med soundtracket till Armageddon ... lyssna på den här låten från deras debutplatta 1973! www.youtube.com/watc...Nz EQ8hG1zA (Tycker du att låten är bekant så kanske det beror på att Eminem har snott delar till sin dunderhit "Sing for the Moment") www.youtube.com/watc...2w vV39aFc4 | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-08-25 11:17 | |
![]() | Blir mest låtar för min del, däribland lite hårdrock. Tipsar härmed om Warbringer med låten "Total War". | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-08-25 11:24 | |
![]() | Annars ére Sabbath, Zeppelin, Purple, Maiden, Zappa, Creedence, Nunnan, Hunden, Yngwie å Steve Vai. "Lajven från Apollo" é en höjdare liksom allt från Fillmore East. Gillar kärleksfull vinyl och har duk på grammofonen. Digipak. :) | |
| Amiable | 2008-08-25 11:27 | |
![]() | ElectricEye: ..ähhh.. det var tyvärr inget skitsnack om Judas Priest dom sög verkligen på rockfestivalen. Jag har inget emot dem annars. Trodde dock att de skulle vara ett bättre liveband än vad de var... grymt besviken blev jag av vad de presterade. Dels melodimässigt och röstmässigt och dels i engagemang på en så stor festival som huvudband på fredagen. Nää...fy attans! | |
| Svante87 | 2008-08-25 11:46 | |
![]() | Armageddon - Buzzard www.youtube.com/watc...IY o3ToOY9c | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-08-25 12:10 | |
![]() | Amiable: menade inte att det var skitsnack (dvs=inte sant) utan att det var hårda ord om mina älsklingar. :) | |
| Amiable | 2008-08-25 12:20 | |
![]() | jo.. jag förstod det, tog inte alls det som neg mot mig | |
| bove | 2008-08-25 12:22 | |
![]() | Judas Priest var däremot ganska bra på Roskilde, något tröttare ån under storhetstiden dock men det är väl ganska förståeligt, gubbarna är ju trots allt i 60-årsåldern. Enligt folk som såg dem både på Sweden Rock och Roskilde var det klart bättre i Roskilde. | |
| Amiable | 2008-08-25 12:26 | |
![]() | :) kanske de borde fundera på vad det innebär att försöka upprätthålla sin image.. kan inte påstå att jag kräver det men det borde väl finnas glädje i musiken när den framförs iaf.. Tur för de som var på Roskilde då.. :) Men det var likadant förra året på SRF, när Scorpions spelade... så lamt - tyvärr! Men Aerosmith var urbra! | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-08-25 12:36 | |
![]() | En Judas-låt som passar bra så här i FRA-lags-tider: www.youtube.com/watc...re =related Där fick man sitt nick! :) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-08-25 12:49 | |
![]() | En kille som kan pricka tonerna även när han sjunger live: folkpensionären Ronny James Dio ... www.youtube.com/watc...re =related | |
| CrazyQ | 2008-08-25 13:13 | |
![]() | Den här låten är riktigt svettbra! Älskar introt i den! www.youtube.com/watc...ap 7PpYNcXQ | |
| OneW | 2008-08-25 13:41 | |
![]() | Daron Malakian från System of a down har släppt en soloplatta. Scars on Broadway heter bandet, plattan heter det samma. Härliga enkla punkriff men visst saknar man han och Serj tillsammans... | |
| grönmoped - Ej medlem längre | 2008-08-25 14:12 | |
![]() | Något som jag lyssnat skitmycket på är Opeth/ Ghost reveries och Draconian / Turning seasons within samt Tiamat / Amanethes. Bra tung musik | |
| Eloff | 2008-08-25 14:50 | |
![]() | Viron! Ett sjukt bra tvättäkta tyskt heavymetalband med rötterna i 80-talet, deras platta "Ferrum Gravis" är ett måste i varje hårdrockares samling | |
| drakenborg | 2008-08-25 19:28 | |
![]() | Soilwork! www.youtube.com/watc...60 DdKy1GuY | |
| milly25 | 2008-08-26 11:41 | |
![]() | Sabaton! www.youtube.com/watc...re =related | |