Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kermis | 2008-04-15 22:20 | |
![]() | Jag förstår inte hetsen i den här tråden. "Beauty is in the beholders eye". Även om Guldlock kunde uttryckt sig men hänsynsfullt och liknande så finns det en poäng i det hon säger. Men det är ju inte riktigt så ensidigt som att det bara är mulliga tjejer som får höra att de är riktiga kvinnor. På vissa ställen "ska" man vara mullig ja, men på andra "ska" man vara så smal som möjligt, på ytterligare andra "ska" man vara muskulös. Det finns ingen norm i den här frågan. På olika ställen gäller olika ideal, men man har ju en tendens till att bara suga åt sig det som inte stämmer in på en själv... (Just nu har jag en bra dag så jag kan leka besserwisser och ge er det goda rådet att sluta bry er om media och lägga energi på roligare saker, men jag kan återkomma på en dålig dag.. då får ni se på annat. :) ) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-15 22:20 | |
![]() | jo iofs.... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-15 22:21 | |
![]() | mitt svar var till Zimba | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-15 22:22 | |
![]() | jo men varför använda ett så dumt ord som riktig, varför inte istället säga att personer ser olika ut och att de som har problem med sina kroppar får hjälp och stöttning. O ja menar vist fasen skulle väll ja också vilja ha större bröst ibland men sånt e livet. Ligga under kniven är inte ett allternativ för mig. Jag är ju inte norm ja gilalr inte barn asså alla som känner mig på riktigt vet att de kommer inte bli några för min del de har sätt mig bland barn o sätt mina reaktioner jag kan till o med kräkas när ja ser ammande kvinnor eller jollrande knubbig bebisar som luktar så där konstigt. Jag vill få bort ordet riktig kvinna | |
| barbi | 2008-04-15 22:22 | |
![]() | men guld ja tror inte att nån anser att man blir en riktig kvinnan bara för man får barn.. ja är INTE den perfekta kvinnan iaf ja har mina brister ja me.. o kroppen avgör inte om du är perfekt men du har rätt o ha din åsikt men ett litet gått råd tänk på HUR du skriver:P | |
| Sockiplast2 | 2008-04-15 22:24 | |
![]() | Suck det som verkligen irriterar livet ur mig är tjejer som tror att giftermål och barn är varje kvinnas högsta önskan och att utan det är man inget. Men det är väl kanske mer typiskt USA i å för sig. | |
| Mouche - Administratör | 2008-04-15 22:24 | |
![]() | Jag ska dela av mig till er något jag fått av en speciell person i mitt liv. Jag har för övrigt bett om tillstånd =) "Will you love me in December as you do in May, Will you love me in the good old fashioned way? When my hair has all turned gray, Will you kiss me then and say, That you love me in December as you do in May?" ~James J. Walker" Mouche | |
| barbi | 2008-04-15 22:25 | |
![]() | ja försår dig när de gäller barn min sambo som ja har levt me i 5år nu gillar inte heller barn(små alltså) men ja tror att hon kommer o ändra sig om hon får eget barn :=)) *hoppas* ja ser hur gullig hon e me min son visst han e 8år men han va bara 3 när vi träffades:=) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-15 22:26 | |
![]() | Jag har kompisar som är utan barn (självvalt) och ändå är RIKTIGA kvinnor! jag anser inte att man inte är en riktig kvinna utan barn, men att påpeka alla fel man får när man fått barn... det stämmer ju inte ens. Man kan få de i alla fall eller så får man det inte trots att man får barn.... (nu vill Bosse hjälpa mej med datorn, suck) | |
| kermis | 2008-04-15 22:26 | |
![]() | Guldlock: jag håller helt med dig. Bort med uttrycket "riktig kvinna". Kan få raggmail från män som gillar feta tjejer där de skriver "jag gillar riktiga kvinnor". Örk. De blir utan svar. Gilla mig gärna men kalla mig inte för "riktig kvinna". Vad händer om jag skulle lyckas bli hälsosam och bli normalviktig? Är jag inte riktig längre då? | |
| sejmårr | 2008-04-15 22:27 | |
![]() | Du är så söt Guldlock! Jag har haft samma bakgrund som du har. Jag blev dock mamma till tre barn som jag ammat till total tjockbebishet. Jag har varit mager utan tuttar, längtat efter mer hull - dock inte för mycket. Men i livet får man inte alltid välja. Men kanske välja att vara nöjd med det man får. Fan, det var ju nästan i klass med andra filosofer som vunnit berömmelse! Eller hur? | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-15 22:29 | |
![]() | kermis tack o bock till dig | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-15 22:30 | |
![]() | Jag tror att de använder ordet "riktig" kvinna för att glädja helt vanliga kvinnor mitt i livet som inte ser ut som fotomodeller. Att en "riktig kvinna" inte ser ut som pamela anderson utan att ha genomgått operationer.. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-15 22:32 | |
![]() | Tycker faktiskt att vi som har celluliter och annat otrevligt kan få känna lite glädje i de orden. Det är mer än unga tjejer som behöver uppmuntran.. | |
| tempuhr | 2008-04-15 22:32 | |
![]() | En kvinna som inte kan glädja andra, eller tycker om sig själv, är alltså en kvinna med gement k? Innebär det att en kvinna som prioriterar sin karriär framför att kanske skaffa barn och vårda om sin karl inte är en riktig kvinna? Vänta, 1800-talet ringde just och kallade dig tillbaka. | |
| lebo | 2008-04-15 22:35 | |
![]() | Jag säger som TomasLeonard- du är en riktig kvinna...och det finns fler som du, riktiga kvinnor, vi är som blommor riktiga blommor, många variationer, den riktiga blomman vissnar men är stolt över att ha sått sina pollade frön, som blir nya vackra riktiga blommor. Ibland är naturen nyckfull, en blomma som du "lilla sippa" vill inte sprida sig, de brukar bli fridlysta för att de är vackra, ovanliga, eller infertila. Du är vacker och du har rätt till din plats i våran fantastiska trädgård Själv är jag en halvissen blåklint som spridit mina frön i den ekologiska havreåkern... tjingeling...alla Blommor&Bin | |
| mantikoran | 2008-04-15 22:36 | |
![]() | Stackars Guldlock - så lång, lång väg du har att gå.... | |
| sejmårr | 2008-04-15 22:37 | |
![]() | Guldlock! Jag tror att ett ordval styr mycket av det respons man får. Du valde ordet "KOSSOR" i din tråd. Du måste inse att det ger ett gensvar då det inte handlade om förslavade, mjölkgivande husdjur utan om dina kvinnliga medmänniskor! "Som man ropar i skogen får man svar.... Tänk på det en stund innan du svarar.... Jag respekterar dig som medmänniska och medkvinna.... och förväntar mig detsamma ifrån dig. | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-15 22:39 | |
![]() | mantikoran jasså till vadå om man får fråga? | |
| Pialina | 2008-04-15 22:39 | |
![]() | Mina åsikter är motsatta mot Guldlocks, men jag förstår vart hon ville komma i början. Alla ord var inte så välvalda och jag förstår om någon tog illa upp, men att börja önska att hon ska bli fet och sjuk, säga att hon borde få stryk etc. Är det att uttrycka sig moget, saket och trevligt såsom önskades av Guldlock? | |