Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-27 11:59 | |
![]() | Svensk film är nästan lika usel amerikansk film. Men vissa undantag finns givetvis. Det senaste tio åren är det väl bara Roy Andersson, Lukas Modysson och Peter Birro som lyckats få till bra filmer. | |
| MiaMaja | 2008-04-27 12:00 | |
![]() | Smala Sussie !!! Hur kunde jag glömma den ? | |
| mikaskrika | 2008-04-27 12:40 | |
![]() | Jag såg en svensk film härom veckan som jag gillade och som jag tror kan passa trådstartaren: "En spricka i kristallen" heter den. Efter bröllopet gillade jag också mycket, om den sen är svensk eller dansk beror väl på hur man ser det. Andra filmer som jag tycker det är synd att man inte nämt här är ett par tyska filmer: "De andras liv" och "Good bye Lenin" är riktigt riktigt bra och bör ses om man inte redan gjort det. Det finns väldigt bra amerikansk film också tycker jag. Vet inte om man nämt "The squid and the whale" det är en film som jag tycker mycket om. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-27 13:18 | |
![]() | Gissar att trådskaparen kommer rata alla förslag. | |
| pms | 2008-04-27 15:32 | |
![]() | Krigarens själ -en film från Nya Zeeland | |
| pms | 2008-04-27 15:35 | |
![]() | ...glömde Amélie från Montmartre -fransk/tysk film | |
| sabato | 2008-04-27 15:43 | |
![]() | "Om man sätter Scorseses tidiga filmer i perspektiv så var de väldigt nyskapande. Innan honom var filmkaraktärer bara figurer i ett manus." What??? Och Proletären, Stefan Jarl har gjort sex bra filmer på de senaste tio åren | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-27 15:49 | |
![]() | Crossroads med Britney Spears | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-27 15:54 | |
![]() | "Och Proletären, Stefan Jarl har gjort sex bra filmer på de senaste tio åren" Det tror jag inte på... "..glömde Amélie från Montmartre -fransk/tysk film" Jeunet är en stor filmskapare. Men jag gillar Delikatessen och De Förlorade Barnens Stad mer än Amelie. Frågan är bara varför han emellan sina mästerverk regisserade Alien 4? :l | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-04-27 16:07 | |
![]() | Stockholmsnatt eller Sökarna Återkomsten är två rullar som inte är så pjåkiga | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-04-27 16:08 | |
![]() | - -Proletären- herregud vilken småborgerlig filmsmak du har. Du borde byta nick till rödvinsvänstern... | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-27 16:09 | |
![]() | Coyote ugly är ju grym också | |
| ExtraWhite - Ej medlem längre | 2008-04-27 16:12 | |
![]() | M är en jättebra film! eller inte.. här kommer några förslag som jag hoppas inte ha tagits upp redan: Bang, Bang you're dead Lawrence of Arabia Repet Trainspotting Ljudet från kristallfågeln Den brysomme mannen Barry Lyndon | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-27 16:13 | |
![]() | och clintans film med schimpansen, den är guld | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-04-27 16:14 | |
![]() | Jag gillar oundvikligen Angel - en varm och härlig historia av Nutley om hur livet kan ta en omväg runt något som man bara inte hade räknat med. Eller kanske Pillertrillaren - jag såg den på bio 1993 - fortfarande ett starkt och härligt biominne. Välinvesterade 55 kronor som det kostade på den tiden. | |
| Gilena | 2008-04-27 16:39 | |
![]() | Svensk härlig film med glimten i ögat av Lars Molin: - Den tatuerade änkan - Potatishandlaren Båda dessa har jag sett i flera omgångar utan att tröttna! Så härliga! | |
| oblivian | 2008-04-27 17:03 | |
![]() | In the mood for love Polyester Night of the living dead En kvinna under påverkan Hajen Rushmore Elephant Butch cassidy and the sundance kid finfina filmer! | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-04-27 17:35 | |
![]() | Fyra bröllop och en begravning är bästa komedin, annars är den roligaste scenen den i Tootsie när Dustin Hoffman avslöjar att han är kille - får mig att gråta av skratt varje gång! läskigaste scenen - slutet på Blair Witch Project. Bästa action - T2 så klart. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-04-27 17:40 | |
![]() | Det är svårt att inte gilla G som i gemenskap. Men om jag ska försöka vara lite seriös så skulle jag gärna se om Hasse och Per Åhlins film "I huvet på en gammal gubbe" Som jag minns det en av de bästa Svenska filmerna någonsin. Bra musik och jädrans vilken skildring av en dement farbror som sitter i rullstol som ett kolli på ett storsjukhus under slutet på sextiotalet. Är det någon av er Dinosaurier som har sett den, har den inspelad, jag har letat med ljus och lyckta efter rullen men inte lyckats hitta den. | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-04-27 17:45 | |
![]() | Gilena 2008-04-27 16:39 "Svensk härlig film med glimten i ögat av Lars Molin: - Den tatuerade änkan - Potatishandlaren Båda dessa har jag sett i flera omgångar utan att tröttna! Så härliga!" Jag vill bara nämna "Saxofonhallicken" också. Molin var mycket bra. | |