Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 823 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
TeenOrdis - Ej medlem längre | 2008-10-03 19:08 | |
![]() | carlmartin "ordprofeten- är meningar som är politiskt inkorrekta och provocerar och skapar uppmärksamhet omkring personen som uttalar dem alltid att föredra framför ärliga meningar?" •Finns det en ärlig mening som samtidigt är politiskt korrekt? | |
L1973 | 2008-10-03 20:06 | |
![]() | Nä nu... retar mig på människor som inte kan hålla sig till trådens ämne. | |
booody - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:19 | |
![]() | Allt gnäll:( | |
illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:20 | |
![]() | Ljudföroreningarna i storstaden. | |
mrperfect | 2008-10-03 20:34 | |
![]() | Alla som gnäller som om Stockholm vore en storstad....den är ju inte speciellt stor | |
soapan - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:36 | |
![]() | Jag retar mig på att jag inte orkar att gå igenom alla sidorna med "lika som bär" för att ta reda på om jag är lik någon... | |
illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:39 | |
![]() | Alla som gnäller på de som gnäller på saker som är dåliga eftersom de inte är så dåliga som de skulle kunna vara om de vore sämre. | |
illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:40 | |
![]() | soapan: Gör en forumsökning efter 213863 så hittar du alla eventuella länkar till din profil i forumet. | |
soapan - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:40 | |
![]() | Illi... du är en rolig kille .... :-) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:42 | |
![]() | ordprofeten- har pk- etiketten ha något att göra med avsändarens ärliga mening att göra? | |
ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:45 | |
![]() | carlmartin, jag är inte säker på att jag förstår den frågan | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:49 | |
![]() | jag vill oxå vara lik | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:57 | |
![]() | det förstår jag. börjar om. ändrar det faktum att det är möjligt att sätta etiketten "pk" på vissa åsikter något i förhållande till tyckarens ärlighet? svaret på din fråga: "Finns det en ärlig mening som samtidigt är politiskt korrekt?" - är; ja. bara för att det anses som politiskt korrekt att tycka att alla människor har lika värde kan man väl inte utesluta att det finns folk som tycker det? och är ärliga. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-03 20:57 | |
![]() | ryss- det blir du. | |
ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-03 21:05 | |
![]() | carlmartin, nu blir detta inte en generell förklaring eftersom det exempel du tar upp är så specifikt, men i just fallt människovärde är det smärtsamt tydligt att det varierar, för i princip alla människor. En människas värde måste först kunna mätas innan man kan bestämma vad det i praktiken består av, ett sätt är att bedöma hur mycket en person betyder för dig, och i förlängningen även hur mycket personens lidande eller till och med upphörande att existera kan tänkas betyda. I det fallet blir människans värde direkt proportionellt mot avståndet på vilken människan befinner sig från dig, både geografiskt och relationsmässigt. En nära vän i rummet intill kommer genom att begå bestialiskt självmord beröra dig betydligt mer än en okänd gubbe i Bangladesh som råkar drunkna efter att ha begett sig på tok för nära kusten strax innan en förväntad storm. Båda gångerna rör det sig om människor med "lika värde", men värdet utifrån ditt eller mitt perspektiv varierar ju enormt. Min förklaring är visserligen väldigt enkel att angripa men jag förutsätter att du har kapacitet att förstå att tanken är applicerbar på mer än bara det här exemplet. Jag tror absolut att människor kan vara ärliga när de påstår att alla har samma värde, men jag tror även att dessa människor saknar perspektiv, självinsikt och förmågan att tänka längre än näsan räcker. I min värld påverkar det dessutom faktiskt deras människovärde :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-03 21:35 | |
![]() | tack för ditt svar, och tack för ditt erkännande. är det möjligt i din värld att en människa som (bedömt av dig) kvalificerar sig som intellligent, är av den åsikten att rasism är något dåligt? | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-10-03 21:38 | |
![]() | f*n jag skar mig vid rakningen....retfullt. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-03 21:44 | |
![]() | Vita, lilla gumman, du är en frisk fläkt efter herrarnas dystra analyser :) Var skar du dig? (Blir nästan lite orolig). Nu måste jag reta mig på något också för att inte bli total-OT...hm hm...retar mig på att det är så långt till påsk. | |
ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-03 21:46 | |
![]() | carlmartin, ja det är absolut möjligt | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-03 21:46 | |
![]() | (bara för att fundera lite över detta ganska flitigt diskuterade ämne) just det argumentet att alla har olika ståndpunkter i fråga om en specifik människas värde talar ju för att likavärdet stämmer - det jämnar ju ut sig. det är nog meningen att det skall tolkas objektivt - av en domstol, ämbetsman el likn- som har till uppgift att vara just objektiv. att detta sen är omöjligt i praktiken är inget bra argument för att sluta eftersträva tesens uppfyllelse. bara för att det är omöjligt att hålla ett sjukhus sterilt är det ju ingen ursäkt för att sluta städa:) | |