Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 17:32 | |
![]() | Varför skulle inte jag ha egna tankar? :) Ni känner ju inte mig. Hjärntvättad är jag icke, men däremot är min tvätt färdigtvättad nu och klar att hängas upp :) Ha en fin kväll. | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 17:56 | |
![]() | Hahahaha...ja det finns mycket att säga om gud.T.ex. Om gud är övernaturlig kan man inte delge honom attribut och karaktärsdrag, för detta skulle gränssätta honom till en fysikalisk värld och skulle då motstrida själva definitionen av en gud. | |
| Göran A | 2013-06-11 18:35 | |
![]() | Varför så hånfull Stuvelsberg? Beter dig som en barnunge. | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 18:50 | |
![]() | Hånfull? Och i vilket avseende är jag en barnunge? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-11 18:54 | |
![]() | May lord Satan take all your souls! Ska nog börja predika satanism och be om att alla här ska begå synder. Helvetet har definitivt roligare personer att umgås med en hel livstid! | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 18:56 | |
![]() | Att undvika så konsekvent att svara som ni gör är också ett svar, som duger. | |
| Göran A | 2013-06-11 18:58 | |
![]() | Fundera du på det Stuvelsberg. Varit mycke prat om vilka regler och lagar som gäller oss kristna. Här är en, vad jag kan se, bra blogg om just det: mikaelkarlendal.ping...et /?p=1159 | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 19:06 | |
![]() | Finns bra sidor om ateism också, jag kan verkligen rekommendera dessa. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-11 19:11 | |
![]() | Jag kan rekommendera lite bra satanistiska sidor. Till skillnad från kristendomen, så är det inga konflikter med vetenskap eller äktenskap mellan samkönade. Satanismen belönar nyfikna människor! Lucifer är dessutom äldre än kristendomens gud, och är den egentliga skaparen av allt. Kristendomen är bara förvridna sagor från andra hedniska riter. Bluffen om Jesus på korset är däremot en jäkla bra bluff från er sida. Jag ber till den enda rätta herren, Satan, i hopp om att ni ska inse att ni tillber felaktiga gudomligheter. | |
| Claysune | 2013-06-11 19:18 | |
![]() | Här var det många påhopp, hjärntvättad mm. M.j. Stovel var en känd ateist men på samma gång en av USA:s största vetenskapsmän. Han gjorde experimentnt, som var enastående I världen. Så här berättar han själv: Jag var enn övertygad ateist. Jag trodde att Gud endast fanns i de s. k. troendes fantasi, att han var ett resultat av inbillning och skrock, det föll mig aldrig in att tro på Gud. i vårt vetenskapliga arbete kom vi att göra uppseendeväckande undersökningar av människohjärnans verk-samhet. Vi konstaterade att hjärnan i stort sett fungerar som en radiosändare,. Vi försökte att finna dess våglängd. Den tanken kom då till mig, jag kunde inte hjälpa det: När vi vetenskapsmän av idag kan mäta människohjärnans verksamhet, skulle inte Gud om han nu fanns kunna registrera våra tankar? Det intresserade oss att göra ett experiment, för att få veta vad som sker i hjärnan när människan dör. Vi valde e kvinna som var troende och vi visste att hon snart skulle dö. Utan att hon hade en aning om det satte vi upp de instrument som vi behövde i rummet intill hennes, så att vi - utan hennes vetskap kunde bevittna hennes sista stunder. Ingen av oss 5 vetenskapsmän var troende, och jag var den mest Gudsföraktande av dem alla. Bland vår apparatur ingick ett instrument, som mätte den döende kvinnans tankekraft. Mätaren hade 0 som mittpunkt och gick upp till 500 grader på den positiva sidan till höger och 500 gr på den negativa sidan till vänster. Tidigare hade våra instrument mät USA:s största radiosändare, visaren stannade då på 9 gr på den positiva skalan. Då den döendes sista stund närmade sig, begynte hon lova och tacka Gud. Hon gladde sig, hon tackade Gud för att han snart skulle flytta hem till det himmelska hemmet. Vi var så gripna av allt detta, att vi faktiskt nästan glömde våra instru- ment, vi såg på varandra med tårar i ögonen, ja, jag var så tagen att jag grät. I ett nu hörde vi klickande ljud från vår mätare. Då vi såg på den, kunde vi knappast tro våra ögon, den slog i slutet på mätaren och ville högre upp än de 500 gr på den positiva skalan. Vi såg på varandra med förundran, för första gången i mänsklighetens historia hade vi mätt kraften i en troendes bön och den var 55 gånger starkare än USA:s starkaste radiosändare. Hela min ateistiska världsåskådning började att falla i grus. En tid därefter gjorde vi ett nytt prov. Denna gång var vårt objekt en gudsförnekare som led svårt under en sjukdom. instrumenten var klara och en sköterska satt inne hos honom och diskuterade. Mannen sa sig vara missnöjd på Gud och människorna. vi såg på vår mätare. Visaren började att svänga åt den negativa sidan och då mannen började att förbanna, gav också instrumentet ljud ifrån sig, visaren slog mot ytterkanten 500 grader negativt. Genom dessa experiment stod jag nu ansikte mot ansikte med en allvetande Gud. Min ateistiska uppfattning föll fullständigt samman. som ärlig vetenskapsman kunde jag inte förneka sanningen. Nu är jag en lycklig kristen. Jag tror på Jesus Kristus som min frälsare. Jag önskar alla som läser dett Guds rika välsignelse. Med vänlig hälsning. c-s | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-11 19:20 | |
![]() | Claysune: Det han träffade på var snarare vår allvetande herre Satan. Må Satan skänka dig drivkraft och nyfikenhet att bli en bättre människa och leda mänskilgheten framåt! | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 19:23 | |
![]() | Claysune, Amen, härligt att läsa :) Det är fantastiskt att läsa om såna här upplevelser. Det var inte länge sedan jag såg en video på Utube om en professor i ateism som blev kristen. Ska se om jag hittar den.. | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 19:23 | |
![]() | Vem har hittat på denna skröna? du själv? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-06-11 19:24 | |
![]() | Professor i ateism... Haha, hahaha. Haha. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 19:24 | |
![]() | Här är den. Professor i ateism blir kristen. www.youtube.com/watc...3j rcP-o6Vs | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 19:25 | |
![]() | Leta samtidigt upp alla vittnesmål om dom som blivit utsatta för övergrepp och tortyr i guds namn så du får lite jämvikt, lättare att hitta dessutom. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-06-11 19:25 | |
![]() | Kan man få en professur i ateism? Det kunde nog vara något för en del här. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 19:25 | |
![]() | Vet inte hur det är, men han var professor Och ateist. ska se om jag har rätt video | |
| stuvelsberg | 2013-06-11 19:27 | |
![]() | Han upptäckte snarare att här finns ju pengar att tjäna, för en gud hade han redan, mammon. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-11 19:28 | |
![]() | Finns flera stycken videos Top atheist scientist converts to christianity www.youtube.com/watc...qy gy14tC3I | |