Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 20 221 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:09 | |
![]() | Menar du order som står i bibeln så är de inte alls dolda, jag kan läsa dem lika bra som du, men eftersom jag fattar att de är nedskrivna av MÄNNISKOR så väljer jag att inte tro på att det som står är sant utan påhittade sagor. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:10 | |
![]() | orden* | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:11 | |
![]() | Du glömmer dom lika fort som du läser dom och förstår inte dess innebörd. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:12 | |
![]() | Men om man vill se och förstå, så kan man be Gud om att Han öppnar ens ögon och hjärtats ögon. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:14 | |
![]() | Alltså, du förstår inte - eftersom det är en saga som vilken som helst skriven av människor så HAR de ingen innebörd. Du väljer att se det så men då lurar du dig själv. Du BEHÖVER veta att det som står är sant eftersom du är så svag i dig själv att du inte skulle orka leva om du kom fram till att bibeln bara var påhittad. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:17 | |
![]() | www.metro.se/nyheter...wK u46Trew/ | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:21 | |
![]() | AWK, Du förstår inte att det är inte bibeln som frälser. Det är Jesus. Även om jag inte läste bibeln så skulle DHA undervisa mig om Guds ord. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:22 | |
![]() | Jag gör mig svag för att Gud ska få ta sin plats i mig. För Gud i mig är stark. I svagheten är jag stark. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:23 | |
![]() | Det är därför som många anser det vara dårskap.. att ge upp sig själv, att förneka sig själv, att vara "slav" under en auktoritet. Men Jesus har FRIKÖPT oss. Vi är inte längre slavar i denna värld. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:24 | |
![]() | Fel. Om du inte läst bibeln skulle du inte ens känna till att det fanns något som kallas för den helige ande. Det är trams och du går på det. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:26 | |
![]() | Det glada budskapet visar att vi genom att helt och fullt tro på Jesus kan bli skuldfria inför Gud. Det står ju i skriften: Den som tror blir skuldfri inför Gud och får LEVA. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:27 | |
![]() | Hade jag levt för 2000 år sedan, hittat på en bok som tillräckligt många trodde på sen, så hade du trott lika mycket på vad som stod i den idag. Du är lurad, lurad, lurad. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:27 | |
![]() | DHA är inte bunden genom bibeln AWK, inte bunden genom något alls. Det är Guds Ande, och Gud skickar den dit han vill. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:28 | |
![]() | AWK, nej det hade jag inte, för du leds inte av DHA. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:30 | |
![]() | Ty Guds vrede uppenbaras från himlen och drabbar all gudlöshet och orätt hos de människor som håller sanningen fången i orättfärdighet. Det man kan veta om Gud kan de ju själva se; Gud har gjort det uppenbart för dem. Ty alltsedan världens skapelse har hans osynliga egenskaper, hans eviga makt och gudomlighet, kunnat uppfattas i hans verk och varit synliga. Därför finns det inget försvar för dem; de har haft kunskap om Gud men inte ärat honom som Gud eller tackat honom. Deras tankemöda ledde dem ingenstans, och deras oförståndiga hjärtan förmörkades. De ville gälla för visa men blev till dårar. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:34 | |
![]() | Eftersom de föraktade kunskapen om Gud lät han dem hemfalla åt föraktliga tänkesätt så att de gjorde det som inte får göras, uppfyllda av allt slags orättfärdighet, elakhet, själviskhet och ondska, fulla av avund, blodtörst, stridslystnad, svek och illvilja. De skvallrar och baktalar. De föraktar Gud. De är fräcka, övermodiga och skrytsamma, uppfinningsrika i det onda, uppstudsiga mot sina föräldrar, tanklösa, trolösa, kärlekslösa, hjärtlösa. De vet vad Gud har bestämt: att alla som lever så förtjänar döden. Ändå är det just så de lever, ja än värre, de tycker det är bra när andra gör det. | |
stuvelsberg | 2013-10-17 12:36 | |
![]() | Varför var inte allt perfekt från början?? Han är ju allsmäktig??? Det tar 2 sekunder för att inse det idiotiska och motsägelsefulla med religionen. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:40 | |
![]() | ordminna - Men du FATTAR väl att du inte känt till DHA om du aldrig läst bibeln och växt upp i ett muslimskt land t.ex? Du hallucinerar om DHA eftersom du känner till DHA genom bibeln/kyrkan/whatever. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:40 | |
![]() | Gud har kallat människor som tillhör Honom. Många ska inte lyssna. Många ska lyssna och ändå överge Gud, trots att dom känner till sanningen. Porten är trång till himmelriket, många ska försöka och inte lyckas. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-17 12:42 | |
![]() | AWK- Som sagt, DHA är inte begränsad av varken bibeln eller något annat, men du förstår inte eftersom du inte lyssnar/läser. | |