Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Bort - Ej medlem längre | 2015-10-21 02:48 | |
![]() | Nej, jag framlägger fakta för att hjälpa dig förstå varför folk är oroliga. Du har i flera inlägg raljerat över samma oro. Lästips: www.expressen.se/led...in gkrisen/ | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-21 07:33 | |
![]() | Bort, Din länk har mycket lite med kulturförändringar i flyktingskrisers spår att göra. Var det inte det du ville diskutera och upplevde att "Sverige" undviker att diskutera. Du kan väl inte mena att flyktingarna sätter igång och skaver i kanterna på vår surt förvärvade svenska kultur så fort de sätter sin fot inom Sveriges gränser? Artikeln i Expressen tar upp det omedelbara problemet med flyktingmottagningen och jag är säker på att, trots att artikelförfattaren påstår motsatsen och försöker vara lite raljant, alla inser allvaret i situationen och att man inte löser detta på en kafferast. Det är ett verkligt problem och det kräver verkliga och kraftfulla åtgärder. Jag hoppas att våra politiker kommer överens om sådana åtgärder inom kort. | |
kovikstippen | 2015-10-21 07:44 | |
![]() | Släpp invandringen fri och lägg resurserna på utbildning, bostäder och jobb. Folk på flykt kommer alltid vilja komma hit. Våra gränser är oändligt långa. Vår gränsbevakning har upphört. Varför gnälla? Vi har i allmänna val valt företrädare som monterat ner vårt yttre skydd - med vårt godkännande. Alltså måste hela invandringspolitiken läggas om. I stället för att koncentrera oss på att stoppa ska vi koncentrera oss på att hjälpa och integrera. Kolla in de som kommer. Dom har betalat 50-60000 för resan hit. Dom vet vad dom vill. Dom har resurser. Dom har IPhone. Vi kan liksom inte stoppa den här floden vare sig vi vill eller inte. Då är det bättre att lägga krutet på någonting som faktiskt leder framåt - fri invandring. - TUT vid ankomst. Giltigt 2-3 år. - Tydliga krav på motprestation från dom som kommer, som ska gälla samtliga i familjen. - Personer med TUT ska inte fullt ut ha rätt till svensk välfärd. - När TUT går it ska samtliga göra skriftligt prov för att kvala in till PUT. Misslyckas man ska familjen utvisas. - När en person arbetat heltid i 2 år och betalat skatt ska man kunna bli svensk medborgare. Tydliga krav från dag 1. Inga lotteribetonade utredningar. Alla resurser på skola, bostäder och jobb. Så till dig, bort. Du kan tycka Nilen (du vet den där stora floden) rinner fel och stör dig. Det spelar liksom ingen roll. Du kan vare sig stoppa Nilen eller folks vilja att söka ett bättre liv. Tack vare internet vet alla jordens folk hur bra vi har det i Sverige. Din önskan att stoppa är dum och naiv. Man kan bränna bostäder, men resultatet blir tältläger - inte färre flyktingar.Man kan skada invandrare och resultatet blir inbördeskrig - inte färre invandrare. Bättre då att med alla till buds stående medel hjälpa de nyanlända så att dom snabbt blir en nationell tillgång | |
kovikstippen | 2015-10-21 07:50 | |
![]() | Och apropå rädsla för det nya: Ge ett enda exempel ur historien där inavel varit bra? Ge ett enda exempel på att höga murar varit framgångsrikt? | |
Rhotheta | 2015-10-21 09:32 | |
![]() | metrobloggen.se/osyn...en /inavel/ sv.wikipedia.org/wik...is ka_muren sv.wikipedia.org/wik...i/ Jezidism sv.wikipedia.org/wiki/Kop ter sv.wikipedia.org/wik...r/ syrianer sv.wikipedia.org/wik...an nationer sv.wikipedia.org/wik...in dianfolk sv.wikipedia.org/wiki/Mao rier sv.wikipedia.org/wik...Ab originer Skaffa internet. | |
kovikstippen | 2015-10-21 09:53 | |
![]() | Vad vill du visa Rotera? Har du någon egen analys av vad du anser viktigt? | |
limpan__2 | 2015-10-21 09:56 | |
![]() | Så du menar att svenskar idag är lika kulturellt och militärt underlägsna de flyktingar som söker sig hit att en jämförelse med hur olika naturfolk drabbades av kontakter med andra civilisationer känns relevant? Vi måste då verkligen leva i olika världar. | |
janne121212 | 2015-10-21 10:37 | |
![]() | Det verkar som om S också är på väg att stänga sina hjärtan (som många här gillar att uttrycka sig). www.aftonbladet.se/n...16 18791.ab Till slut kommer verkligheten ikapp även de som i det längsta väljer att blunda. | |
kovikstippen | 2015-10-21 10:46 | |
![]() | Jag håller med dig Limpan (missförstod ditt inlägg vid första läsningen) För mig är kultur någonting som uppstår när fler än 2 personer lever tillsammans och den värsta nöden motats bort. För mig är kultur ett sett att förstå andra och sin omvärld. Därför har jag svårt att förstå att kultur kan hotas? Det är som att hota med utbildning. Jag frågade efter när i historien höga murar och isolering varit till nytta för någon. De exempel Rotera så vänligt delger oss är exempel på olika folk som attakerats med vapen och erövring i sinne. Så ser inte situationen ut i Sverige. Och vad gäller Kinesiska muren är jag tveksam på att den varit så himla bra för kineserna i allmänhet. Jag vill öppna våra gränser och ser fram emot de nya influenser som följer med. Sverige som nation kommer välja ut en del och vi som medborgare kommer plocka upp annat från dessa nya influenser. Ett exempel: Vem bryr sig om varifrån maten kommer så länge den är nyttig och god. Amerikanska matinfluenser har inte varit enbart bra för folkhälsan. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-21 12:25 | |
![]() | Gillar den freudianska felskrivningen som koviks stavningsprogram jobbar fram för Rhotheta; Rotera. Hen är en riktig spin-doctor och det roterar underligt i hans omgivning. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-21 12:26 | |
![]() | *förmodligen har jag en avvikande humor..... | |
ingson | 2015-10-21 12:33 | |
![]() | Vad som stör mig väldigt mycket är att Sveriges bistånd minskas med 8 miljarder. Det sägs att dessa pengar läggs på flyktingmottagningen,dvs man räknar av. Underligt och skamligt tycker jag. Väldigt tyst om det är det också | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-21 12:39 | |
![]() | Janne, Om nu att kompromissa fram en vettig och acceptabel blocköverskridande lösning för att få igång integration och flyktingmottagande i en svår situation är att stänga sina hjärtan. Det kommer givetvis krävas eftergifter hos alla parter i den förhandling som pågår. Det är bättre att backa en liten bit för att komma framåt. För övrigt är det inte märkligt att de socialdemokratiska kommunpolitikerna sätter tryck på Löfvén. De socialdemokratiskt styrda kommunerna som i många fall tar emot oproportionerligt många flyktingar, vill givetvis att moderatstyrda kommuner ska avlasta dem genom att även de ta emot sin beskärda del av de asylsökande. Även Danderyd och Vellinge ska få hjälpa till. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-21 12:42 | |
![]() | ingson, Jag håller med dig. Det är en policy som jag inte tycker är bra. Det har väl pratats en del om det, men det verkar inte vara något av partierna som tycker att det ska ändras (utom SD som ju inte vill lägga några pengar alls på flyktingmottagningen). | |
kovikstippen | 2015-10-21 13:07 | |
![]() | Självklart ska alla Sveriges kommuner ta emot flyktingar. Ju rikare kommun ju bättre förutsättningar för en bra integration. Dessutom kommer Djursholm och Vellinge må bra av lite nytt blod. Apropå inavel...... Moderaternas hållning är oförståelig. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-21 13:18 | |
![]() | Kovik, Jäpp, de skulle behöva få lite nya influenser. Ego Sapiens är en klart försämrad variant av Homo Sapiens. Moderaternas hållning är en produkt av lobbying. Stora plånböcker påverkar hur de ska agera i frågan. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-21 13:18 | |
![]() | *lobbyism heter det visst..... | |
kovikstippen | 2015-10-21 13:46 | |
![]() | Du har rätt, totravel. Svaga politiker och fokuserade lobbyister skapar inget bra samhälle. Har tidigare tagit upp det ständigt upprepade ordet "globaliseringen" som ett exempel på naiva offentliga företrädare hakat på. Det finns ingen "globalisering". Det finns däremot globala företag. Global utveckling. Ordet globalisering betyder allt och ingenting. Alla kan ha sin egen tolkning av dess betydelse. Vad gäller Danderyds och Vellinges invånare är dom troligen mer generösa och positiva till invandringen än de flesta. Många jobbar ideellt eller med humanitära uppgifter.. Under förutsättning att dom inte bor i Djursholm och Vellinge. | |
Rhotheta | 2015-10-21 14:47 | |
![]() | Tolka min svarsfrekvens som feedback. | |
janne121212 | 2015-10-21 15:02 | |
![]() | Tänkvärt www.expressen.se/led...vi -glomde/ | |