Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-06-12 00:35 | |
![]() | Porla: Ja och Nej. Den ger inte exempel på alla kristna men den ger tillräckligt många exempel på religiösa ledare som uppträder som idioter. Dessa ledare och deras agerande ifrågasätts inte av sina följeslagare utan de lyder blint varje vink och blir därmed även de idioter. Därav mitt förakt för all typ av religion. | |
| ingson | 2013-06-12 00:37 | |
![]() | Nu förstår jag inte vad du menar? | |
| ingson | 2013-06-12 00:37 | |
![]() | Till porla | |
| Claysune | 2013-06-12 01:01 | |
![]() | Att det finns präster och andra som gör fel är beklagligt. Men alla andra som i miljontals försöker att alltid göra rätt . Misstag har väl alla gjort. att be om förlåtelse är en dygd. Rövaren på korset sa, "tänk på mig när du kommer i ditt rike, och fick svaret , idag skall du vara med mig i paradiset" Så verkar Guds nåd, och det .gäller för alla. Med vänlig hälsning. c-s | |
| stuvelsberg | 2013-06-12 06:17 | |
![]() | Kontentan är att man kan glömma guds bud enär man alltid får förlåtelse,man behöver dessutom inte oroa sig över att följa skriften och anse att kvinnan ska tiga och givetvis inte kunna prästvigas, vi kan även hata homosexuella, ja kanske t.o.m. stena dom. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-12 07:15 | |
![]() | Jag kan skriva utan att citera bibeln, men inte så länge, för ni kommer att genom era frågor vilja att jag styrker det ur bibeln. Men visst, jag försöker så länge det går :) | |
| stuvelsberg | 2013-06-12 07:23 | |
![]() | Gör det då?Man kan helt enkelt inte köpa religionen, helt omöjligt.Det som denna saga skapad av maktens herrar har fört med sig och fortfarande gör är du och dina gelikar en förutsättning för, om alla använde sin hjärna och konstaterade en gång för alla detta falsarium skulle det vara välgörande för hela mänskligheten och leva i verkligheten istället för att hänge sig åt nåt så fullständigt omöjligt som religion.Alla dessa motsättningar och motsägelser som existerar t.ex. går naturligtvis icke, bortsett från att det dessutom inte finns nån substans 4 what so ever. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-12 07:27 | |
![]() | Stuvels, nu kallar du mig åter igen hjärntvättad och dum? Det jag har svårt att förstå är orsaken till varför du ifrågasätter vår tro, när du så bestämt vet att det inte finns någon Gud. Då återstår ju bara att du är här för att håna och göra narr av tron på gud. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-12 07:29 | |
![]() | Stuvels, Jag lever inte av den här världen längre, sedan jag tog emot Jesus. För guds rike är redan här, det har redan börjat i oss som tror. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-12 07:32 | |
![]() | Guds ord är inte bara ord, det är även ett levande andligt bröd. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-12 07:36 | |
![]() | och för dom som tror att man prackar på tron, det gör jag inte. Det kan man inte, för ni har fri vilja, men däremot försvarar jag min tro och ni är ju inne i den här tråden. Likväl som jag/vi får stå ut med era kommentarer så får ni stå ut med att jag lägger in bibelord. Men som sagt, jag tycker att Claysune är den som får bestämma över sin egen tråd. | |
| stuvelsberg | 2013-06-12 07:59 | |
![]() | Men om du försvarar din tro måste du väl ha nån tanke och svar på allt detta med böga och kvinnor t.ex. | |
| stuvelsberg | 2013-06-12 08:01 | |
![]() | Och orsaken att jag skriver här är absolut inte för att håna, orsaken är mycket värre än så kan jag försäkra, all den skit den för med sig, hade din tro enkom handlat om dig personligen hade det naturligtvis inte utgjort nåt dilemma. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-12 08:03 | |
![]() | stuvelsberg, jag har svarat på det, men jag tror inte ni ser vad jag skriver. Jag skrev att Gud älskar människan, men hatar synden, men störst av allt är kärleken. Sen är jag ingen att döma människor heller. Eftersom jag tror på Gud och bibeln och så har jag ett ansvar så att jag lever nära Gud och rannsakar mig själv. Jag kan inte rannsaka någon annans synder. Gud älskar alla människor och jag har inte svar på hur Gud ser på homosexuella, men jag vet att man ska älska sin nästa såsom sig själv. Kärleken är störst av allt. Resten överlåter jag till Gud skaparen själv. | |
| stuvelsberg | 2013-06-12 08:08 | |
![]() | Så då har du vissa problem med tidsanpassningen av skriften, har jag uppfattat det rätt? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-12 08:13 | |
![]() | stuvels, ? | |
| stuvelsberg | 2013-06-12 08:14 | |
![]() | Ja vad? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-12 08:15 | |
![]() | "Så då har du vissa problem med tidsanpassningen av skriften, har jag uppfattat det rätt?" - Vad menar du? | |
| stuvelsberg | 2013-06-12 08:16 | |
![]() | Att man till exempel inte längre dödar homosexuella, att kvinnan inte längre behöver vara tyst(att man t.ex. t.o.m. prästviger kvinnor) är några exempel. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-12 08:19 | |
![]() | Gud dödar inte homosexuella. Men däremot gör ju människor det IDAG och då är dom inte troende. GT:s förbund är ju ersatt med nya förbundet av nåd genom Jesus. Så jag förstår inte varför det skulle vara väsentligt att prata om? | |